۱ نفر
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۳
جوایز جشنواره پژواک در دستان مردم و هنرمندان

اختتامیه جشنواره مستند رادیوی پژواک که با اجرای فرزاد حسنی همراه بود، جوایز بخش های مختلف اهدا و با اعلام برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین جشنواره مستند رادیوی پژواک، از یکی از بخش های جشنواره پژواک اختصاص به آثار مردمی داشت که جوایز این بخش در آیین اختتامیه جشنواره اهدا شد.

آرزو محرومی نوش آبادی در بخش پادپخش با اثر "غصه ها قصه می شوند ..." برگزیده شد. در این بخش سیدعلیرضا ابراهیمی جاوید با اثر "اینجا خط مقدم" منتخب شد.
همچنین در بخش گزارشی، سجاد باغ شیخی با اثر "امیر آتش" منتخب شد.
در بخش روایی، محمدامین امیدیان با اثر "شوق زندگی" برگزیده شد. نونا معظمی گودرزی هم در این بخش با اثر "آخر مجلس" به عنوان نوجوان برنامه ساز تقدیر شد.

جوایز جشنواره پژواک در دستان مردم و هنرمندان

دبیر سومین جشنواره پژواک: بیشترین اثر در بخش وعده صادق به دبیرخانه جشنواره رسید/ادای احترام به مسعود اسکویی

دبیر سومین جشنواره مستند رادیویی پژواک با اشاره به استقبال از این رویداد گفت: بیشترین آثار در بخش وعده صادق به دبیرخانه رسید.
حمیدرضا افتخاری، دبیر جشنواره ملی پژواک با اشاره به گزارش کوتاهی از پژواک سوم گفت: برگ برنده پژواک سوم تاکید دوباره بر این است که رادیو رسانه لحظه هاست، ما سه قله در این دوره از پژواک داشتیم؛ در ابتدای راه مقاومت مردم غزه را به جشنواره اضافه کردیم، در میانه راه متاسفانه اتفاقات حوادث تروریستی کرمان رخ داد و آثار قابل توجهی در این بخش دست ما رسید.
وی ادامه داد: بخش سوم هم با عنوان عملیات تنبیهی وعده صادق در روز افتتاحیه در فراخوان اعلام شد که ما در این بخش بیشترین آثار را دریافت کردیم. نمونه هایی که گفته شد نشان دهنده این بود که رادیو به لحظه و راز ماندگاری رادیو در همان به لحظه بودن و همسو با اتفاقات جامعه بوده است.
دبیر جشنواره ادامه داد: به افتخار رادیویی ها که در این ۸۴ سال تلاش کردند و همیشه در صحنه حاضر بودند. متاسفانه به تازگی استاد مسعود اسکویی را از دست داده ایم، استاد روحشان شاد و یادش گرامی.

جوایز بخش ویژه به این ترتیب اعلام شد:

بخش شعار سال:
متین السادات فیروزی/ اثر: "خاص باشید"/ رادیو ایران/ برگزیده
خدایار رنجبر/ اثر: "بر – انجیر"/ مرکز فارس/دیپلم افتخار
بخش مشارکت اجتماعی
لیلا عسکری/ اثر: "بازخوانی"/مرکز اصفهان/برگزیده
بخش پهلوی از ظهور تا سقوط
سیدحامد موسوی/اثر: رضا شاه از ظهور تا سقوط/رادیو فرهنگ/برگزیده
بخش زن ایرانی نماد توانایی
اکرم رضایی آقامیرلو/اثر: کیمیا/مرکز آذربایجان شرقی/ برگزیده
فرشته لطفی/ اثر: خواهر طاهره/ رادیو ایران/منتخب
بخش افول غرب و نقد غرب زدگی
کیاوش کاملی فر/اثر: خاکسترنشین/رادیو صبا/برگزیده

اعلام برگزیدگان بخش دستاورد فناوری

در بخش دستاورد فناوری از هدی فلاح از رادیو تهران برای اثر "سیاهچاله" تجلیل به عمل آمد. آیین اختتامیه سومین دوره جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار و برگزیدگان معرفی شدند.

جوایز جشنواره پژواک در دستان مردم و هنرمندان

در بخش دستاورد فناوری از هدی فلاح از رادیو تهران برای اثر "سیاهچاله" تجلیل به عمل آمد. آیین اختتامیه سومین دوره جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار و برگزیدگان معرفی شدند.


در ادامه این مراسم از کتاب مستند رادیویی با عنوان«به زبان آدمیزاد» از مهدی آذری رونمایی شد.

جوایز جشنواره پژواک در دستان مردم و هنرمندان

تندیس های طلایی در دستان برگزیدگان بخش واکنش سریع

در مقطع برگزاری جشنواره پژواک سه بخش در حوزه واکنش سریع به فراخوان دریافت آثار مستند رادیویی اضافه شد که در آیین اختتامیه این جشنواره جوایز این بخش اهدا شد.

در بخش واکنش سریع موضوعات حادثه کرمان، واقعه غزه و عملیات تنبیهی وعده صادق برای ارسال آثار اضافه شد. مریم یوسفی پور با اثر "دیوار" از رادیو اقتصاد جایزه ویژه غزه را دریافت کرد.
در بخش حادثه تروریستی کرمان مهدیه چمن رسان با اثر "مثل قاسم" از مرکز کرمان برگزیده شد. در این بخش سینا شاملو جانی بیک با اثر "کرمان چون کوه" از ایرانصدا دیپلم افتخار کسب کرد. همچنین مریم امینی با اثر "روی بال فرشته" از مرکز ایلام دیپلم افتخار گرفت.
در بخش عملیات تنبیهی وعده صادق، احمد یوسفی مقدم رهنی از رادیو گفت و گو با اثر طلوع در نیمه شب برگزیده شد. همچنین در این بخش ملیحه صادق کاظمی با اثر "آوانگارد" از رادیو سلامت دیپلم افتخار کسب کرد.

ارسال بیش از یک هزار اثر به جشنواره پژواک/صدای واقعیت بودیم


معاون صدا با اشاره به ارسال بیش از یک هزار اثر به دبیرخانه جشنواره رادیویی پژواک گفت: برای این رویداد هفت نشان در عرصه های مختلف به برگزیدگان ارسال می شود.

علی بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی در مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک ضمن تبریک ولادت علی ابن موسی الرضا (ع) و خیرمقدم به مهمان گفت: در حالی اختتامیه سومین جشنواره پژواک را به نظاره نشسته ایم که باید از زحمات خالصانه و بی ریای همکارانم در رادیو قدردانی می کنم. دست یکایک شما را می بوسم، خدا قوت و دست مریزاد. یک دانه ای سه سال گذشته در فضای رادیویی کاشته شد و امسال به ثمر نشست و شکوفه ها متعدد و میوه های پرثمر داد.
وی با تاکید بر این که امسال به دبیرخانه جشنواره رادیویی پژواک بیش از یک هزار اثر در زمینه های مختلف ارسال شد، افزود: ارسال این تعداد آثار نشان از همت همکارانم در سراسر کشور دارد. شکوفه هایی که به بار نشست. معرفی جوانانی که در صحنه حاضر شدند و برنامه های خلاقانه ارسال کردند.
بخشی زاده در ادامه با اشاره به داوری این دوره از جشنواره خاطرنشان کرد: داوری در این دوره بسیار سخت بود؛ بعضی از آثار برگزیده با صدم اختلاف بر روی سکو می آیند. به نظرم این جشنواره به اهداف خودش رسیده است. جا دارد شاخ و برگ پیشتری پیدا کند. به امید خدا در سال آتی این جشنواره وجه بین المللی پیدا می کند و فقط به مستند اکتفا نمی کند. از این بستر چهره هایی معرفی خواهند شد. ما مفتخریم که صدای واقعیت بودیم و پژواک حقیقت.
معاون صدا در ادامه یادآور شد: در طول این سه دوره، ما از حوادث و رویدادهای بین المللی عقب نمانده ایم و همراه مردم غزه بودیم، در طوفان القصی آثار قابل توجهی تولید شد، صدای دانشجویان استکبار جهانی بودیم . در حادثه ای که در سالگرد حاج قاسم سلیمانی رخ داد، بلافاصله همکاران ما که در صحنه حاضر بودند و اقدام به ساخت مستند کردند.
بخشی زاده با بیان این که این جشنواره به هفت نشان رسیده است، افزود: نشان سردار شهید قاسم سلیمانی به پاس قدردانی از همکاران در حوزه مقاومت است و نشان دکتر کاظمی آشتیانی در تبیین و توصیف پیشرفت همه جانبه کشور طراحی شده است.
همچنین نشان دیگر برنامه های سلامت محور با عنوان نشان صدیقه اعتماد سعید و نشان مادر را به برنامه سازانی تقدیم می کنیم که در حوزه فرزند آوری و تحکیم خانواده تلاش کردند. نشان فردوسی تقدیم عزیزانی می شود که در حوزه پاسداشت زبان فارسی همت کردند و نشان ایران به برنامه سازان عزیزی تقدیم می شود که در تقویت سرمایه اجتماعی گام برداشتند.
وی با بیان این که مفهوم افتخار درونمایه جشنوراه آتی است، عنوان کرد: محور امید، نشاط اجتماعی، پیشرفت کشور و مفهوم افتخار درونمایه جشنواره بعدی ما خواهد بود. افتخارآفرینی هایی که برای کشور، استان ، شهر و روستا دارد. افتخار می کنم ایرانی و فارسی زبانم. پنج محور به مرکز طرح و برنامه ریزی سازمان در دستور برنامه سازی است و بحث جوانی جمعیت و خانواده، پرداخت هنرمندانه به شعار سال، بحث عفاف و حجاب، پیشرفت و امید و در پایان پاسداشت زبان و ادبیات فارسی از جمله این محورها است.

تندیس های طلایی از آن برگزیدگان بخش اصلی جشنواره پژواک

برگزیدگان بخش اصلی جشنواره مستند رادیویی پژواک در آیین اختتامیه این جشنواره معرفی و تندیس اهدا شد.

جوایز بخش ویژه به این ترتیب اعلام شد.

بخش جایزه مقاومت
حمید بهمنی و حسن عبدالهاشم پور/ اثر: سوی حمید/ رادیو ورزش/ برگزیده
بخش جایزه پیشرفت
سیدحسین رضوی/ اثر: رو به رشد/ رادیو سلامت/برگزیده
جایزه سلامت
سارا اکبری/اثر: معلم خاموش/ مرکز خراسان رضوی/برگزیده
جایزه سبک زندگی و تحکیم بنیان خانواده
حسین شفیع/اثر: کوک/مرکز یزد/ برگزیده
زهره سربازی/اثر: من یک مادر هستم/رادیو ایران/جایزه ویژه فرزندآوری
جایزه جهاد تبیین و هدایت فرهنگی
سیده زهرا صالحی/ اثر: مهندس/ رادیو ایران/ برگزیده
حامد مرادیان/اثر:کلاه خود/رادیو جوان/دیپلم افتخار
جایزه پاسداشت زبان فارسی
نائب صالحی گوجانی/ اثر: گنجینه/رادیو معارف/ برگزیده
نیکو یوسفی/اثر:محمدعلی بهمنی/رادیو تهران/ برگزیده
جایزه سرمایه اجتماعی
نیلوفر قاسمی پور/ اثر: نشان شریف/رادیو صبا/ برگزیده

جوایز جشنواره پژواک در دستان مردم و هنرمندان

تقدیر از خانواده سه شهید در مراسم اختتامیه جشنواره رادیویی پژواک

خانواده سه شهید کشور در حوزه مقاومت در مراسم اختتامیه سومین جشنواره رادیویی پژواک تقدیر شدند.
به گزارش ستاد خبری سومین دوره جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک، در این مراسم با حضور پیمان جبلی رییس سازمان صدا و سیما و علی بخشی زاده معاون صدا از خانواده شهید سردار تهرانی مقدم تقدیر و لوحی به نماینده خانواده این شهید اهدا شد.
همچنین با حضور فرزند و نوه شهید سید رضی موسوی، یاد و خاطر این شهید گرامی داشته شد. از نکات قابل توجه در دست داشتن تصویر شهید رضی در دستان نوه وی در این مراسم بود.
تقدیر از شهید زاهدی بخش پایانی این بخش بود.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1908263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =