بازگشت بازار سرمایه محتمل است؟/نمای تعادل در بازار سهام

معاملات بورس تهران در روز پایانی هفته، به گونه‌ای پیش رفت که می‌توان انتظار قامت سبزنامه نماگرهای سهامی در اولین روز هفته را داشت.

به گزارش خبرآنلاین ، در پایان معاملات آخرین روز کاری هفته جاری، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۰.۰۴ درصدی، معادل ۸۸۱ واحد از ارتفاع این شاخص در سطح دو میلیون و ۱۶۴ هزار و ۶۹۲ واحدی قرار گرفت.

تجارت نیوز در خبری نوشت:کاهش ارتفاع نماگر اصلی بازار سرمایه در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌ عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با افت ۰.۲۳ درصدی (معادل هزار و ۶۴۶ واحد) در پله ۷۱۴ هزار واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس تهران در آینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم) را در روز چهارشنبه، سه هزار و ۱۱۶ میلیارد تومان نشان می‌داد. تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات روز چهارشنبه را هم ۶.۵ میلیارد برگه سهم ثبت کرد.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از خروج سرمایه آنها از بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز چهارشنبه بورس از خروج ۱۷۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی پول حقیقی از سهام و حق تقدم خبر می‌دهد.

پیش بینی بورس شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

جریان معاملات تالار شیشه‌ای در روز چهارشنبه، سرانجام دو کفه ترازوی نمادهای مثبت و منفی بازار را در جایگاه هم‌تراز قرار داد.

مثبت شدن جریان ورود پول به صندوق‌های سهامی و اهرمی، نشانه‌ای رویکرد همراه با خوش‌بینی سهامداران به معاملات بازار سهام در آخرین هفته از اردیبهشت‌ماه است.

با وجود قامت سرخ‌فام نماگرهای سهامی در پایان معاملات چهارشنبه، ارزش سفارشات خرید بالاتر از ارزش سفارشات فروش قرار گرفت. همچنین تعداد نمادهای مثبت نیز با اختلاف اندکی بالاتر از تعداد نمادهای منفی قرار گرفت.

اصلاح بند س قانون لایحه بودجه طی آخرین روزهای کاری هفته گذشته اتفاق افتاد. این اتفاق اما تاثیر ملموسی بر جریان دادوستدهای بازار نگذاشت. به همین سبب کارشناسان معتقدند در هفته آینده این موضوع یکی از محرک‌های بازار به شمار می‌رود.

در راستای پیش بینی بورس شنبه می‌توان انتظار قامت سبز نماگرهای سهامی را داشت. اما باقی ماندن ابهامات پیرامون بازار اجازه رشد زیادی به بازار نخواهد داد.

217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1907775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =