ویدئوی جنجالی اپل، استیو جابز را در گور لرزاند/ فیلم

یکی از ویدیوهای تبلیغاتی اپل در مراسم رونمایی از آیپد پرو M4، جنجالی بین کاربران فضای مجازی به راه انداخته و برخی کاربران ادعا دارند که استیو جابز فقید، هرگز اجازه انتشار این تبلیغ را نمی‌داده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اپل سه‌شنبه این هفته در رویداد «Let Loose» از آیپد پرو جدید با تراشه M4 رونمایی کرد. در حالی که غول کوپرتینویی احتمالاً معتقد است که مشتریان خود را با معرفی تراشه جدید در آیپد شگفت‌زده کرده، اما کاربران شبکه‌های اجتماعی به سراغ تبلیغ ویدیویی این محصول رفته و به‌نوعی از اپل انتقاد کرده‌اند.

این تبلیغ یک دقیقه‌ای که با عنوان «در هم شکستن!» منتشر شده است، ابزارهای مختلفی از جمله یک شیپور، یک پیانو و مجموعه‌ای از لنزهای دوربین را نشان می‌دهد که به توسط یک دستگاه پرس هیدرولیک خردشده و در نهایت، یک آیپد پرو جدید را تشکیل می‌دهد. «تیم کوک»، مدیرعامل اپل نیز این ویدیو را در ایکس به اشتراک گذاشته است و تاکنون بیش از 12 هزار پاسخ توسط کاربران نسبت به آن ارائه شده است.

با این حال، نظرات برخی کاربران احتمالاً چندان موردپسند اپل نیست.

انتقادات کاربران از تبلیغ ویدیوی آیپد پرو M4 اپل

یکی از کاربران در پاسخ به پست کوک می‌گوید: «چه کسی فکر می‌کرد این ویدیو ایده خوبی است؟» شخص دیگری به کوک گفت: «آیا این ویدیو یک استعاره عمدی از آسیب ایجادشده توسط شرکت‌های فناوری و هوش مصنوعی به چیزهای ارزشمند بشریت برای کسب سود است؟ اگر این چنین است، آفرین!»

برخی کاربران نیز احساس کرده‌اند که این تبلیغ تجاری در مقایسه با کارهای قبلی اپل، کمتر چشمگیر است. در یکی از پست‌های ایکس که به تبلیغ سال 1984 برای معرفی رایانه‌های شخصی مکینتاش به کارگردانی «ریدلی اسکات» اشاره دارد، نوشته شده: «شاید دفعه بعد بهتر است دوباره ریدلی اسکات را استخدام کنید.»

«پاول گراهام» سرمایه‌گذار و یکی از بنیان‌گذاران Y Combinator نیز انتقاد خود نسبت به این تبلیغ را بیان کرد و آن را توهینی به بنیانگذار فقید غول فناوری، یعنی «استیو جابز» دانست. او در پاسخ به پست مدیرعامل اپل نوشت: «استیو هرگز چنین تبلیغی را نمایش نمی‌داد. تماشا آن برای او بسیار آزاردهنده خواهد بود.»

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1904692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =