ایسنا نوشت:

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور براساس نمودارهای جمعیتی پیش‌بینی کرد که تا سال 96 و 97 اختلاف پسران در سن ازدواج که در طیف سنی 20 تا 34 سال قرار دارند نسبت به دختران در سن ازدواج که در طیف سنی 15 تا 29 سال قرار دارند، به دو میلیون نفر می‌رسد.

علی اکبر محزون با اشاره به اینکه براساس نمودارهای جمعیتی قبل از سال 88 تعداد دختران در سن ازدواج که در طیف سنی 15 تا 29 سال قرار داشتند از تعداد پسران در سن ازدواج که در طیف سنی 20 تا 34 سال قرار داشتند بیشتر بود،‌ گفت: این روند بعد از سال 88 تا سال 92 روند نزولی داشت و هرم سنی در نمودار به شکل متقارن درآمد، به این معنا که جمعیت دختران و پسران در سن ازدواج تقریبا برابر شد.

او با اشاره به سال‌های پس از 92، گفت: به مرور تعداد پسران در سن ازدواج نسبت به دختران در سن ازدواج افزایش خواهد یافت به گونه‌ای که بر اساس نمودار پیش‌بینی می‌شود که اختلاف پسران نسبت به دختران در سن ازدواج تا سال 96 و 97 به دو میلیون نفر می‌رسد.

به گفته مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور، گفت: منظور از افراد در سن ازدواج، کلیه افراد ازدواج کرده و ازدواج نکرده در طیف‌های سنی 20 تا 34 سال برای آقایان و 15 تا 29 سال برای خانم‌هاست.

محزون با تاکید به اینکه افراد در سن ازدواج شامل کلیه طیف سنی 20 تا 34 سال برای آقایان و 15 تا 29 سال برای خانم‌ها می‌شود، گفت: کلیه آقایان در سن ازدواج کشور با طیف سنی 20 تا 34 شامل 12 میلیون و 70 هزار نفر می‌شوند که از این تعداد 5 میلیون و 570 هزار نفر هرگز ازدواج نکرده‌اند.

او گفت: بنابراین 46 درصد آقایان در سن ازدواج کشور هرگز ازدواج نکرده‌اند.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور همچنین با بیان اینکه کلیه خانم‌های در سن ازدواج کشور با طیف سنی 15 تا 29 سال شامل 11 میلیون و 790 هزار نفر می‌شوند، گفت: از این تعداد 5 میلیون و 670 هزار خانم هرگز ازدواج نکرده‌اند.

محزون ادامه داد: بنابراین 48 درصد خانم‌های در سن ازدواج کشور هرگز ازدواج نکرده‌اند.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه هم‌اکنون 100 هزار خانم در سن ازدواج که هرگز ازدواج نکرده‌اند بیشتر از آقایان در سن ازدواج که هرگز ازدواج نکرده‌اند وجود دارد، گفت: بنابر آمار ارائه شده فوق همچنین تعداد 280 هزار آقا در سن ازدواج (شامل افراد ازدواج کرده و ازدواج نکرده) بیشتر از خانم‌های در سن ازدواج وجود دارد.

او در پاسخ به اینکه تعداد دختران و پسران ازدواج نکرده در سن ازدواج کشور با توجه به اختلاف دو میلیون نفری آنها طی سال‌های 96 و 97 به چه میزان خواهد رسید، گفت: تنها اختلاف دو میلیون نفری تعداد پسران نسبت به دختران در سن ازدواج طی سال‌های 96 و 97 قابل پیش‌بینی است، بنابراین مشخص نیست که چه تعداد دختر و پسر ازدواج نکرده در سن ازدواج طی آن سال‌ها وجود خواهد داشت و تنها تعداد دختران و پسران در سن ازدواج کشور در سال‌های آتی قابل پیش‌بینی است.

محزون همچنین در پاسخ به علل ایجاد اختلاف دو میلیون نفری پسران نسبت به دختران در سن ازدواج بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده طی سال‌های 96 و 97، عنوان کرد:‌ علت اختلاف مربوط به دوره‌ها و گروه‌های سنی قبلی است و به هر میزان که تاخیر در سن ازدواج بیشتر باشد خطر تجرد قطعی و نیز اختلاف‌های ایجاد شده مربوط به تعداد پسران و دختران در سن ازدواج بیشتر می‌شود.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 46
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    الان باز آقایون میان طاقچه بالا میذارن میگن پسرا تعدادشون کمتره و بشتابید و اینا خبر چاپ کن
    • بی نام IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
      22 9
      شما خودتو ناراحت نکن
  • بی نام RS ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    من که 8 ساله کارمند دولتم.آموزگار هستم. نه جرات می کنم و نه اصلا تو این اوضاع احوال دلم می خواد اردواج کنم. باشد که بقیه ازدواج کنند و شیرین کام بشوند. الهی آمین
  • بی نام IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    367 8
    23860000 آقا و خانم مجرد داریم اون متاهلاشم که میبینم اکثرشون طلاقعاطفی هستن پس همین الانشم در "تجرد قطعی" غوطه وریم
    • بی نام A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
      اگه دقت کرده باشید این آمار رو دادن فقط برای اینکه هول بندازن تو دل پسرها که برن ازدواج کنن . با قانونهای ساختگی مثل مهریه عندالاستطاعه و وام و این چیزها نتونستن پسرها رو به ازدواج متمایل کنن حالا ی حقه جدید سوار کردن . خیالتون رو راحت کنیم . با این وضعیت ما پسرها اگر هم روزی روزگاری بخواهیم ازدواج کنیم میریم دختر خارجی میگیریم . راحت و بی دردس . این عشق و محبتی که قراره بدیم به کسایی میدیم که لیاقتش رو داشته باشن نه اینکه تازه مایه بدبختی و بیچارگیمون باشن .
    • مازيار IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
      75 22
      داريد بازار گرمي مي كنيد كه آقايون هجوم ببرند براي ازدواج؟چون هر وقت بگند چيزي داره كم ميشه،ملت هجوم مي برند به سمتش
    • بی نام IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
      83 18
      دختر ها الانش دنبال پول طرفتند واي به حال اون موقع فكر كنم مزايده بگذارند كه چه كسي بيشتر پول و ماشين وخونه داره و حاضره بيشتر مهريه بده
  • بی نام IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    111 1
    یه روز میگن این جنس کمه یه روز اون جنس کمه یه مستند درباره ازدواج در چین دیدم که می‌گفت در بعضی روستاها هفتاد هشتاد درصد پسرند و خلاصه جامعه اونا در اثر قانون تک‌فرزندی به نوعی به انتخاب پسر در زایمان روی آورده‌اند و نتیجه‌اش شده بود هزار و یک مشکل دیگه مثل تشکیل آژآنس‌های دختریابی برای مردان ثروتمند و جالب‌تر، مراسماتی که دخترها در تعداد زیاد روی میزهایی می‌نشینند تا پسرها بیان و انتخاب کنن و البته پسرها هم باید مشخصات مدنظر اونا رو داشته باشند. خلاصه کلام وضعیت کشور ما از دید خود من از این نظر خیلی بهتر بود. با بعضی پسرها که مصاحبه می‌کرد اصلا تمام امیدشون رو برای ازدواج از دست داده بودند.
  • پسر IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    تا حالا چند بار ازطرف دختر ها به طرق مختلف پیشنهاد ازدواج داشتم که رد کردم آقایون باید حواسشون باشه با این وضعیت خلیلی منطقی و محترمانه کنار بیان و اینرو دلیلی بر ضعف نزارن
    • عسل IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
      39 12
      حالا شما به خودت نگیر .یه آماری همینجوری اعلام شده
  • بی نام A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    خوب بشه .فکر میکنین الان دختر خوب خیلی زیاده من خودم یه دختر پیدا نکردم که از این چهار تا خصوصیت حداقل سه تاشو داشته باشه بقیه مسائل هم پیشکش .اخلاق خوب .رفتار خوب.شکل وظاهر مناسب.دینو ایمان مناسب.
    • دختر خوب A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
      72 12
      حالا خودت داري اينا رو 2 تاش رو هم داشته باشي قبوله
    • عسل IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
      47 20
      حالا شما خودت خیلی خوبی که عیب رو دخترای مردم میذاری؟
  • بی نام A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    148 2
    ماکه نفهمیدیم یه بار میگن کمبود 100هزار پسر آماده ازدواج یه بارم میگن 2میلیون دختر کمبود داریم
  • بی نام A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    217 4
    چیزی که این مسئول نفرمودند وضعیت تجرد دخترانی بالای 29 سالی است که در سال 96 وجود خواهد داشت ، همان هایی که در حال حاضر حدود 25 تا 29 سال سن دارند دهه شصتی ها و ازدواج نکرده اند. چقدر قشنگ با آمار بازی کرد
  • بی نام A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    118 6
    اگر مشکلات اعم از اقتصادی و ...... حل شود و کمی مردم دست از چشم و هم چشمی های بیجا بردارند میتوان راه ازدواج را هموار کرد البته از حق نگذریم که اخلاق هم از جامعه متاسفانه رفته است برای همین تعهد ازدواج سخت شده و کمتر کسی زیر بار آن میرود
  • سجاد IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    44 4
    این تحلیل فقط سن رو ملاک قرار داده که طبیعتا تحلیل جامعی نیست. اگر امکان ازدواج از نظر مالی رو در نظر بگیریم به جرات کمتر از 20 درصد پسران توان ازدواج دارند. بیکارها که فاتحه اشون خونده است در حال حاضر اونهایی هم که یه کار نصفه و نیمه دارند حداکثر ماهی 1.5 درآمد دارند که اگه بخوان از صفر پس انداز کنند 1510 سال طول میکشه تا بتونند شرایط ازدواج رو فراهم کنند. در حال حاضر حداقل های یک ازدواج مراسم مختصر، خرید مختصر، وسایل زندگی و رهن یک خونه کوچک 80 میلیون آب میخوره
  • بی نام IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    نگران نباشید. تا 3 سال دیگه 2 میلیون پسر ایرانی مهاجرت میکنه اونوقت آمار همتراز میشه
    • بی نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
      63 16
      در این وضعیتی که من میبینم مهاجرت دخترها بیشتر خواهد بود
    • محمد A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
      17 55
      بزرگوایی که مثبت دادین یکبار کامل میخونید...اگه 2 میلیون پسر هم مهاجرت کنه که 4 میلیون دختر کم میاد...
    • علی IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
      37 2
      محمد؛ مهاجرت معمولا به خارج ← هستش نه داخل →. پاراگراف سوم رو بخون از کل متن بهتره
  • بی نام A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    117 1
    کم بیاد. که چی؟ نه که کم نمیومد میتونستیم ازدواج کنیم
  • بی نام A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    میخوان پسرها رو تحریک کنن که زود برن زن بگیرن بی زن نمونن ...............الهی فدات شم
  • بی نام A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    172 7
    فعلا در این مملکت که وقتی قیمت 2 کیلو میوه 20000 تومان است بنظر من ازدواج کردن حرام است
  • بی نام AE ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    28 3
    سه ۳۰ سال ۹۰ سال می خوام زیاد تر از این هم بشه والا به خدا.با این اوضایی که هست کی به فکر ازدواج هستش اصلا
  • بی نام A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    56 0
    این آمار بسیار سطحی و بقول دوستان بازی با اعداده. بعنوان مثال طیف سنی 15 تا 29 به چه دردی میخوره؟ یعنی 15، 16 و 17 ساله ها آماده ازدواجن؟ و 30 ،31 و 32 ساله ها نیستن؟ همه چیمون مسخره بازی شده
  • بی نام A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    26 10
    بازار گرمی از نوع زرگری
  • بی نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    58 3
    دختر 15 تا 18 سال در سن ازدواجه؟ پناه بر خدا
  • یاشار A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    43 35
    من 32 سال دارم از 2 3 ماه پیش تصمیم گرفتم ازدواج کنم با چند نفر از اقوام و آشنایان صحبت کردم و خواستم اگه خانمی دوروبرشون بود که با شرایط من نزدیک باشه معرفی کنن.تو یه هفته حدود 30 تا دختر بهم معرفی کردن .از 22 ساله تا 30 ساله با شغلهای مختلف: خانه دار دانشجومعلم مهندس و 2تا پزشک حالا اینا بیان هی از کمبود دختر بگن :
    • بی نام A1 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
      62 5
      نکنه بردپیت هستی و با اسم یاشار کامنت گذاشتی شناسایی نشی؟؟؟ خخخخخخخخخخ
  • بی نام A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    29 0
    اقا با این وضع نمیشه ازدواج کرد .
  • بی نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    45 14
    کم میاد؟اینم ازون حرفاس . دوستان گول نخورین که میخوان با این شایعات پسرا رو بزور بفرستن خواستگاری
  • ارسلان A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    66 8
    از چین وارد میکنیم.
  • میلاد A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    73 0
    دختر دارها احتکار کنن ...
  • بی نام EU ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    29 11
    آمارها همه ش الکیه فقط میخوان مردمو تشویق کنن برن زن بگیرن
  • سروش IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    36 4
    آقایون مسئولین اصلا نگران تعداد کمتر دختران در سن ازدواج نسبت به پسرها نباشن چون همینجوری هم کسی تمایلی به ازدواج نشون نمیده...پس این موضوع در آینده مشکل ساز نمیشه... بهتره به فکر ایجاد شرایط اشتغال و زندگی مناسب واسه ازدواج کرده ها باشید...
  • بی نام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    34 65
    اکثر پسرا دنبال مال و منال دخترند به همین دلیل تمایل دخترا برای ازدواج خیلی کم شده
    • بی نام IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
      54 21
      برعكسه،دخترا دنبال پول طرفند
    • بی نام EU ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
      28 20
      هر دوشون ...
  • دنيا ديده A1 ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    40 17
    قضيه اينه كه چه دخترا چه پسرها ازدواج رو يك معامله مادي و ظاهري ميبينن عشق معرفت صداقت معيار هاي اخلاق و شعور اجتماعي جاشو به پول دماغ عمل شده هيكل لاغر و عناوين شغلي داده و هر روز بدتر از ديروز
    • با معرفت IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
      15 16
      آره زیبایی و ظاهر و هيكل لاغر مال دوران جوانی‌ه در کهن‌سالی و ازدواج این عشق معرفتِ که حرف اول و آخر و می‌زنه...
    • بی نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
      14 1
      اصولا یه مرد زیبا نباید با زن زشت ازدواج کنه یا زن زیبا با مرد زشت باید هر دو بهم بخورن تا بتونن از لحاظ جنسی کاملا تامین باشن و فردا پس فردا پشیمون نشن و فیلشون یاد هندوستان نکنه اخلاق هم در کنار معیارهای ظاهری خیلی مهمتره مادیاتم در حدی که بشه یه زندگی ساده و راحت داشت مهمه نه بیشتر طبیعتا مردی که پول نداره نباید به ازدواج فکر کنه چون این وسط بچه ها قربانی فقر خانواده هاشون میشن...
  • reza IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    6 0
    گل گفتي
  • بی نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    3 1
    این آمار رو از کجاتون در آوردین جدیده
  • بی نام A1 ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    1 2
    خالی بندی در حد لالیگا
  • نیل IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    5 1
    مطلب کاملا صحیح و درست و واقع بینانه بود.خیلی ممنونم از خبرآنلاین برای انتشار این مطلب.