سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی در تالابهای پلدختر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر از سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی در تالابهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، امیر محمدی نژاد گفت: تالابهای 11 گانه پلدختر به دلیل شرایط زیستگاهی مطلوب و آب و هوای مناسب هر ساله پذیرای تعداد زیادی از پرندگان مهاجر از کشورهای همسایه است.

محمدی نژاد اظهار داشت: همزمان با برنامه های جهانی و کشوری، سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی هر ساله از 10 دیماه لغایت 8 بهمن در زیستگاه محل تجمع این پرندگان انجام می شود.

وی افزود: جهت اجتناب از سرشماری دوباره پرندگان و جلوگیری از بروز خطا در این زمینه، این سرشماری به طور خاص و همزمان با تقویم جهانی در تاریخ 23 و 24 دیماه در تالابهای این شهرستان انجام گرفت.

محمدی نژاد افزود: با اشاره به اهمیت تالابها در حفظ تنوع زیستی هر منطقه، تالابهای پلدختر را زیستگاهی مناسب جهت زمستان گذرانی انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی در این فصل دانست.

محمدی نژاد با اشاره به اینکه سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی توسط کارشناسان و متخصصین پرنده شناسی و با استفاده از دوربین چشمی و تلسکوپ انجام می شود، بیشترین جمعیت پرندگان مشاهده شده در سرشماری امسال را از خانواده اردکها شامل اردک ارده ای،سرسبز و حنایی و خانواده سلیم شامل کشیم ها، آبچلیک و چنگر عنوان کرد.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =