مهرنوشت:مدیر کل کمیته امداد استان ایلام گفت: ۲۰ هزار و ۶۶۰ خانواده ایلامی تحت پوشش کمیته امداد هستند.

ضیا رضایی در گفتگویی اظهار داشت: در استان ایلام حدود ۲۰ هزار و ۶۶۰ خانوار تحت حمایت خدمات نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند.

وی افزود: در یک مقطعی ۲۰ درصد از جمعیت استان تحت حمایت خدمات کمیته امداد بودند اما چون رویکرد خدمات کمیته امداد توانمند سازی و استقلال معیشتی خانواده های مورد حمایت بود تعداد زیادی از این خانوارها توانمند و استقلال معیشتی پیدا کردند.

رضایی تصریح کرد: در سال گذشته ۵۱۰ خانوار تحت حمایت این نهاد خودکفا شدند که میانگین درآمد هر خانواده یک میلیون و ۳۰ هزار تومان بوده است.

وی ازخدمات ارائه شده این نهاد در زمینه مسکن محرومان گفت: سرپناه یکی از نیازهای اساسی و یکی از خدمات گران قیمت کمیته امداد است با توجه به این که دارا بودن مسکن در حدود ۷۰ درصد سبد خانواده را تشکیل می دهد، بنابراین اگر در زمینه مسکن بتوانیم مشکل این خانوارها را حل کنیم کمک بسیار بالایی به آنها می کنیم.

ورود کمیته امداد برای تامین مسکن مددجویان

مدیر کل کمیته امداد استان ایلام گفت: در همین راستا اقدامات خوبی در کمیته امداد برای مسکن نیازمندان انجام شده است که در چند سرفصل کمک به احداث مسکن، خرید مسکن، کمک به احداث مسکن روستایی، تعمیرات کلی و جزئی و حتی بهداشتی مسکن محرومان از خدماتی است که تاکنون در زمینه مسکن توسط این نهاد صورت گرفته است.

رضایی تصریح کرد: در سال ۹۵ در حدود ۱۷۲ خانوار خدمات کمیته امداد در حوزه شهری مسکن را دریافت کردند که با اعتباری معادل ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون در این حوزه بوده است، در حوزه روستایی نیز ۵۹۱ خانوار در حوزه مسکن روستایی با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان خدمات مسکن ارائه شده است.

وی گفت: امروز ۱۲۰۰ خانوار روستایی و شهری از این تعداد ۲۰ هزار نفر فاقد مسکن و یا دارای مسکن نامناسب هستند که بیش از ۶۰ درصد خانواده های فاقد مسکن در شهر ایلام و بقیه در روستاهای استان ساکن هستند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =