لیونل مسی و ۳ گل نجات‌بخش در سال ۲۰۱۷

ستاره آرژانتینی بارسا با سه گل زیبا و دیدنی در هفته اخیر اجازه نداد شروع سال جدید میلادی به کام بارسا تلخ شود.

عرفان حاج‌بابایی: بارسلونا چهارشنبه شب موفق شد با ارائه نمایشی مقتدرانه با نتیجه 3-1 تیم اتلتیک بیلبائو را شکست دهد تا ضمن جبران باخت بازی رفت بتواند راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی باشگاه های اسپانیا شود. نقش لیونل مسی در صعود بارسا به مرحله بعد نقشی کلیدی و غیرقابل انکار بود. او با به ثمر رساندن یک گل در بازی رفت و یک گل در بازی برگشت زمینه برتری بارسا را در مجموع دو بازی فراهم کرد.

در بازی رفت دو تیم که در زمین اتلتیک بیلبائو و در استادیوم سن مامس ایالت باسک برگزار می شد، شاگردان ارنستو والورده از مهمان نام آشنای خود در نیمه اول با 2 گل پذیرایی کردند. در نیمه دوم و در هرحالی که بارسا کاملا آشفته  و بی برنامه بازی می کرد، لئو با استفاده از یک ضربه آزاد هنرنمایی کرد و بارسا را نه تنها به آن بازی بلکه به جام حذفی برگرداند. همان گل باعث شد که کارشناسان فوتبال و هواداران بارسا تقریبا از صعود تیم خود به مرحله بعد مطمئن باشند.

در بازی برگشت هم با وجود اینکه بارسلونا کوبنده و طوفانی بازی را آغاز کرد و دو گل هم به ثمر رساند، بیلبائو با زدن یک گل همه چیز را مساوی کرد و در حالیکه اسکوربرد دقیقه 80 را نشان می داد و کم کم همه داشتند آماده دو وقت اضافه 15 دقیقه ای می شدند، بازهم مسی پشت یک ضربه آزاد قرار گرفت و به راحتی هرچه تمام تر و البته با زیبایی خاصی آن را وارد دروازه ایرایزوز کرد تا بارسا از کابوس حذف از کوپا دل ری نجات پیدا کند.

اما میان این دو بازی مهیج و دیدنی، بارسا در لالیگا هم به میدان رفت. آن ها ابتدای هفته مهمان  ویارئال بودند و با وجود این که نمایشی بهتر از حریف در زمین از خود ارائه دادند تا دقیقه 90 با یک گل از میزبان شان عقب بودند. بازهم ضربه ای آزاد پشت محوطه جریمه نصیب بارسلون شد تا بازهم شماره 10 افسانه ای آبی اناری ها با ظرافت و دقت خاصی توپ را وارد دروازه زیر دریایی های زرد کند. گلی که باعث شد تا لالیگا برای بارسا در ژانویه 2017 تموم نشود و شاگردان انریکه همچنان به ادامه لیگ امیدوار بمانند.

مسی در سال 2017 در سه بازی برای بارسا موفق شده که 3 گل به ثمر برساند. سه گلی که هر سه از روی ضربات شروع مجدد به ثمر رسیده تا حتی در فضای مجازی به طنز بیان شود که مسی مثل آب خوردن ضربات آزاد را گل می کند، همانطور که دیگر بازیکنان مثل آب خوردن ضربات پنالتی را گل می کنند!

254 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 622848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =