۰ نفر
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۳

ایسنا نوشت:

در حالی که پرداخت یارانه به بخش تولید و به صورت خاص بخش صنعت و معدن در سال گذشته نیز به تنشی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تبدیل شد و پرداخت آن در هاله‌ای از ابهام ماند، اخیرا نعمت‌زاده از سهم 5200 میلیارد تومانی بخش صنعت و معدن برای سال جاری سخن به میان آورده است.

سرنوشت پرداخت یارانه به بخش صنعت در سال گذشته در نهایت مشخص نشد و تنها اعلام شد که بخشی از سهم یارانه تولید به صورت وام‌های کم بهره پرداخت شده و بیشتر آن را بخش کشاورزی دریافت کرده است.

پس از آنکه وزیر صنعت، معدن و تجارت نسبت به عدم پرداخت یارانه بخش صنعت به رغم اعلام نوبخت اعتراض کرد، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت که وزارت صنعت باید صنعتگران واجد شرایط را به این سازمان معرفی کند تا یارانه به صورت وام های کم بهره در اختیار آن‌ها قرار گیرد. با این حال موضوع مذکور در همین نقطه مسکوت ماند تا اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت در ابتدای سال جاری از سهم 5200 میلیارد تومانی یارانه بخش صنعت و معدن در سال جاری خبر داد.

اما در پی این قضیه سید محمدرضا مرتضوی، دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت ایران مدعی شد که حتی یک ریال یارانه به بخش صنعت پرداخت نشده و هیچ کدام از صنعتگران تحت هیچ عنوانی یارانه دریافت نکرده‌اند.

وی با بیان این‌که یارانه بخش تولید وعده‌ای بود که هیچ وقت عملی نشد، گفت: در حقیقت پولی وجود ندارد که بخواهد به صنعت پرداخت شود چراکه در حال حاضر مقدار درآمدهای هدفمندسازی یارانه‌ها که در بودجه مشخص شده با یارانه پرداختی به مردم و حداکثر یارانه بخش بهداشت و درمان برابری می‌کند.

مرتضوی اظهار کرد: اگر قرار باشد یارانه‌ای به یک بخش پرداخت شود حتما باید ردیف آن در بودجه مشخص شده باشد که در حال حاضر چنین چیزی وجود ندارد.

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت ایران درباره‌ مبلغ مشخص شده برای بخش صنعت و معدن در سال جاری گفت: در سال 1394 نیز قطعا رقم مشخص شده برای ارائه به بخش صنعت و معدن محقق نخواهد شد، چرا که باز هم در بودجه ردیفی برای آن در نظر نگرفته شده است.

به این ترتیب باید دید در حالی که تکلیف یارانه 1200 میلیارد تومانی سال گذشته معلوم نشد و این مبلغ نتوانست محقق شود، تا چه اندازه می‌توان به پرداخت 5200 میلیارد تومان یارانه حاصل از هدفمندی به بخش صنعت، معدن و تجارت که قرار است در قالب تامین مواد اولیه‌ و ... تامین شود، امید داشت.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =