زمان اعلام نهایی تایید صلاحیت داوطلبین شوراها

سید محمدکاظم نظری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک سال جدید و شروع به کار پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا اظهار کرد: ثبت‌نام کاندیداهای شوراهای شهر و روستا به اتمام رسیده و در مرحله تایید صلاحیت‌ها هستیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،سید محمد کاظم نظری تعداد ثبت‌نام کنندگان شوراهای شهر و روستا در سطح شهرستان بویراحمد را هزار و ۴۹۲ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۲۴۶ نفر در سطح شهر و هزار و ۲۴۶ نفر برای شوراهای روستا ثبت‌نام کردند.

نظری تعداد زنانی را که برای شوراهای شهر و روستا در شهرستان بویراحمد ثبت‌نام کردند را ۱۲۴ زن عنوان کرد و گفت: تعداد زنان ثبت‌نام کننده به نسبت دور گذشته بهتر بوده است.

وی تعداد مردان ثبت‌نام شده برای پنجمین دوره از انتخابات شوراهای شهر و روستای بویراحمد را هزار و ۳۶۸ نفر عنوان کرد و گفت: تعداد ثبت‌نام کنندگان شورای شهرهای بویراحمد را ۲۴۶ نفر بوده که از این تعداد ۲۶ نفر زن و ۲۲۰ نفر مرد بوده است.

این مسرول در ادامه بیشترین گروه سنی ثبت‌نامی برای شوراهای شهر و روستا در شهرستان بویراحمد را گروه سنی بین ۳۰ تا ۳۵ سال و پس از آن ۳۱ تا ۴۰ سال عنوان کرد و گفت: بر این اساس ۲۲۰ نفر از ثبت‌نام کنندگان سابقه عضویت در شوراها را دارند و هزار و ۲۷۲ نفر آن بدون سابقه و برای اولین بار برای شوراهای شهر و روستا نام‌نویسی کردند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان بویراحمد با تاکید بر اینکه تا ۲۲ فروردین‌ماه هیأت‌های اجرایی تایید صلاحیت‌ها را اعلام می‌کنند، گفت: پس از نظر هیأت اجرایی ۲۳ فروردین‌ماه به هیأت‌های نظارت شهرستان اعلام می‌کنیم و در نهایت هیأت اجرایی دوم اردیبهشت‌ماه نظر نهایی را اعلام خواهد کرد و فرمانداری نتیجه را به داوطلبین اعلام می‌کند.

نظری فرصت اعتراض را از سوم لغایت ششم اردیبهشت‌ماه عنوان کرد و گفت: داوطلبانی که طی مراحل صلاحیت آن‌ها محرز نشده می‌توانند در تاریخ اعلام شده پیگیر امور باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تبلیغات زود هنگام برخی از داوطلبان پنجمین دوره شوراهای شهر و روستاها اظهار کرد: متاسفانه تبلیغات زودرس در شهرستان کاملا مشهود بوده و هیأت‌های نظلارت و دستگاه قضا این فضا را به خوبی رصد خواهند کرد.

فرماندار بویراحمد زمان تبلیغات رسمی برای پنجمین دوره شوراهای شهر و روستاها را ۲۱ لغایت ۲۷ اردیبهشت‌ماه عنوان کرد و گفت: طبق جدول زمان‌بندی شده فرصت تبلیغات اعلام شده و هرگونه تبلیغات قبل از آن ممنوع است.

نظری در بخش پایانی سخنان خود تعداد روستاهایی که در ادوار گذشته شورای آن‌ها تشکیل نشده را ۴۵ روستا عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در این دور شورای آن‌ها تشکیل شدند که الان کار ثبت‌نام آن‌ها صورت گرفته است.

این مسؤول بیان کرد: هشت روستا داریم که تعداد ثبت‌نام کنندگان آن‌ها به حد نصاب نرسیدند که طی رایزنی با وزارت کشور در صورت باز شدن سایت وزارت کشور کار ثبت‌نام آن‌ها را انجام می‌دهیم و در غیر این صورت حذف می‌شوند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 652798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =