۰ نفر
۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۵

همان گونه که احکام شریعت دارای هسته و پوسته هست، قانون نیز دارای جسم و جسد، و روح و هدف می ­باشد. نمی توان برای تعقیب اغراض سیاسی با تمسک به شکل قوانین درصدد تخریب نیروهای مؤثر و کارآمد کشور برآمد. اگر مدیران حکومت در انجام وظایف قانونی خود دچار حُبّ و بغض ­های جناحی یا خدای ناخواسته شخصی شوند انسجام و ابهت حکومت شکسته خواهد شد.

این همه تأکید رهبری بر منظومه بودن اسلام و تفکر دینی به این مفهوم است که همه چیزها و اجزا باید به نسبت متعادل کنار هم دیده شوند و از سیاه و سفید کردن قضایای مختلف ممانعت گردد.

رأی و مشارکت گسترده مردم در جهت تثبیت جایگاه و اعتبار بین­ المللی جمهوری اسلامی شایسته همه­ گونه تحسین است و نباید با تنگ­ نظری­ ها این اعتبار عظیم ملی خدشه ­دار شود.

اگر همه اجزاء نظام برای هدف واحدی که جلب رضایت عامه مردم است در کنار هم قرار نگیرند آسیب­ پذیری نظام سیاسی خطرساز خواهد بود.

همه باید بدانند بر یک کشتی نشسته­ اند و اگر از روی سهو و جهل یا عمد آن را سوراخ کنند یا از شکاف­ ها و رخنه ­ها جلوگیری ننمایند نه تنها اعتماد عمومی مردم و سرمایه اجتماعی را آسیب می­ زنند بلکه عندالله در قبال آسیب­ های احتمالی به نظام جمهوری اسلامی که خون بهای شهیدان فراوانی است مسئولند. نظام جمهوری اسلامی با تأسی به مکتب اهل­ بیت حیات سیاسی خود را آغاز کرده است و لذا خسارت وارده در اثر تضعیف و تزلزل نظام جمهوری اسلامی می ­تواند منجر به انزوای تفکر الهی مکتب اهل­بیت گردد.

خارجی­‌ها می‌­گویند، ایران در انتخابات درخشیده است و رهبری هوشیار ایران توانسته ­اند حتی مخالفان نظام را به پای صندوق­ های رأی بکشانند، رهبری معظم سنگ تمام مردم برای انتخابات و نمایش اقتدار نظام به جهانیان را تحسین کردند، دوستان انقلاب از حضور گسترده مردم در تقویت نظام اسلامی و اقتدار تنها کشور وابسته به مکتب اهل­ بیت شادمانند، اما برخی­ ها هنوز دنبال علت شکست کاندیدای خودشان می­ گردند و می خواهند بر دستاورد عظیم ملت چوب حراج بزنند و علت این شکست را نه در درون خود بلکه در رفتارهای جامعه جستجو می ­کنند و دنبال متهم می ­گردند.

مردم امروز در اوج هوشیاری هستند زمان ­شناسند و تعلق خاطر به میهن و سرنوشت خود دارند با سخنرانی بنده و امثال بنده در حمایت از دولت و دستاوردهای آن به دولت رأی نداده­ اند. در مقایسه با تفکرات و شعارهای دیگران رأی داده­اند، عمده مردم در مناظره­ ها کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کردند نه در پای سخنرانی فلان شخصیت وابسته به دولت.  

مسئولین نظارت و شورای نگهبان رسماً می­ گویند هیچ نقصی در روند برگزاری انتخابات وجود نداشته است و تفاوت آراء کاندیداها هم نشانگر این نکته هست. اما هنوز برخی دنبال متهم می­ گردند تا با طرح تخلفات مقامات دولتی، انتخابات باشکوه ملت ایران را که یک حماسه ماندگار بود، مورد سؤال و خدشه قرار دهند.

اطمینان داریم داوران شریف و پاکدامن نیز همانند مردم که تحت نفوذ جریان­ های سیاسی افراطی قرار نمی­ گیرند در داوری خود به سلامت مجریان انتخابات نیز گواهی خواهند داد.

در تاریخ 18 تیر در ایرنا منتشر شده است. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 684834

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =