موش دواندن‌های صداوسیمایی

کی گفته وضعیت طنز در صدا و سیما افتضاح است. اصلا کی گفته کمدی ترین برنامه رسانه ملی فقط «خندوانه» و «دورهمی» است. همه برنامه هایی تلویزیونی که می خواهند یک چیز را بطور کاملا غیر مستقیم به مغزمان فرو کنند بامزه و خنده دارند.

مثلا آیا می دانید از همین اخباری که به شکل غیر مستقیم پیرامون بدبختی های اروپا و آمریکا به خوردمان داده شده چقدر تا حالا جوک ساخته شده؟ شما کدام برنامه طنز را می شناسید که به اندازه بی طرفی صدا و سیما در زمان تبلیغات کاندیدا ها مردم را به خنده انداخته باشد؟ از یک طرف میکروفون حساس به میکروثانیه می سازد و از طرف دیگر در چند میکرو ثانیه میکروفن را با حساسیت خاصی تو حلق کاندید مخالفش می کند. الانه هم که همه چیز به خیر خوشی تمام شده باز ولکن ماجرا نیست و می خواهد یه طورایی -البته بطور غیر مستقیم- بر سر ما منت بگذارد آن 16 میلیونی که نامزدشان شکست خورده مثل بچه آدم بودند و خیلی شیک و مجلسی به نتیجه انتخابات اعتراض نکردند. حالا خدا کند آنقدر غیر مستقیم انگولک نکند تا زبان مان لال، این وسط شر و فتنه ای بپا شود. به هر حال دستش درد نکند که اینهمه نشاط به جامعه تزریق می کند چون معمولا در حال دادن پیام های غیر مستقیم است!

اما در پایان با یک پیام به رسانه عزیر ملی می رویم رد کارمان: ببینید عزیزان جان، فقط ساختن «اتاق فکر» کافی نیست باید در آن اتاق چند نفری هم باشند که فکر کنند! به نمک روی خیار قسم، تراوشات این اتاق در برنامه سازی های دیگر تلویزون هم به درد می خورد و دیگر نیازی نیست که مرتبا از برنامه های ماهواره ای کپی شود.

مثلا وقتی در یک برنامه مسابقه خوانندگی ماهواره، چهار داور یارکشی می کنند یکهو همه برنامه های صدا و سیما نمی شوند یارکشی و مسابقه. هر چند ممکن است در اثر کارکرد خوب این اتاق فکر، درصد خنده در جامعه کمی کاهش پیدا کند اما بالاخره هر گلی خاری دارد و همیشه هم نباید عطا را به لقا بخشید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669901

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
    4 0
    زدی تو خال