رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره):حاصل سفر امروز ایجاد 7000 فرصت شغلی در لرستان است

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با حضور در لرستان خیر داد: در سفر به لرستان تصمیمات خوب و استراتژیکی گرفته شد وبیش از 25 هزار پروژه در کشور اجرایی شده یا در حال اجرا داریم.

به گزارش خبرآنلاین لرستان،مخبر دزفولی با بیان اینکه از قبل در لرستان کارهای خوبی را شروع کرده بودیم و ۱۲۴ میلیارد تومان در بخش‌های توانمندسازی و زیربنایی(مسجد و مدرسه) لرستان کار کرده‌ایم، اضافه کرد: در منطقه محروم تخته چان پلدختر هم کار خوبی شروع شده و مسائل زیربنایی آن برنامه ریزی شده که حل شود و به بنیاد برکت تاکید کردم که روی اشتغال آنجا نیز کار کنند تا مشکلات این منطقه به حداقل برسد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تصریح کرد: در سفر امروز به لرستان ۷۰۰ میلیارد تومان در ۱۸ سرفصل تصمیم گرفتیم که نتیجه آن 7000 فرصت شغلی معادل 10 درصد بیکاران استان است و این اتفاق خوبی است.

مخبر دزفولی با اشاره به اینکه در طرح‎های توانمند سازی و اشتغالزایی 500 میلیارد تومان اعتبار با مدل بنیاد برکت (طرح‌های آسمان و آفتاب) که طرح‎های اجتماع محور اقتصادی ستاد است که باید انجام شود، افزود: در طرح‎های زیربنایی و عمرانی که شامل مدرسه، مسجد، آبرسانی و جاده است، 100 میلیارد تومان در نظر گفته شده است.

وی اضافه کرد: تصمیم برآن شد که 1000مسکن محرومین در استان ساخته شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در ادامه بیان کرد: استاندار لرستان درخواست کردند که یک مرکز باروری در استان برای زوج‎های ناباروری که مستضعف هستند و هزینه درمان ندارند طراحی تجهیز شود که قبول کردیم که 50 درصد تجهیز این مرکز را بپذیریم.

وی گفت: به پیشنهاد آیت الله میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در استان تصمیم گرفتیم به نام امیر المومنین (ع) 110 خانه عالم ساخته شود.

مخبر دزفولی یادآور شد: برای سرمایه در گردش تصمیم گرفتیم 50 میلیارد تومان تخصیص دهیم و 100 وام قرض الحسنه معادل 1100مورد وام قرض الحسنه برای شهرستان‎های استان در نظر بگیریم تا در راستای خود اشتغالی و تامین جهیزیه هزینه شود.

وی با بیان اینکه بناشد 2000 ایتام با اولویت سادات را تحت پوشش قرار دهیم، اضافه کرد: همچنین یکی از هنرستان‎های بزرگ استان را تجهیز کنیم تا در راستای مهارت آموزی افراد تلاش کنیم.

این مقام مسئول در باره مرکز درمان بستر در شهر ستان رومشکان عنوان کرد: تصمیم گرفته شد که این مرکز احداث و انجام شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان اینکه بیش از 25 هزار پروژه در کشور اجرایی شده یا در حال اجرا داریم، مطرح کرد: این پروژه‎ها با 8000 میلیارد تومان تمام شده و یا در دست اجرا هستند.

مخبر دزفولی با اشاره به اینکه 1100 مدرسه در 31 استان کشور توسط بنیاد ساخته شده است، گفت: همچنین 21500 مسکن محرومین، 800 مسجد و مرکز فرهنگی، 1279 طرح زیربنایی(برق رسانی، آب رسانی، آی سی تی روستایی) در 4000 روستای کشور توسط بنیاد برکت انجام شده و یا در حال انجام است.

وی با تاکید براینکه 1000 زوج نابارور را تحت ردمان قرار دادیم که 182 خانوار از آنها موفق شدند و حاصل آن تولد 65 کودک بوده است، اظهار کرد: همچنین 11 بیمارستان با 1200 تخت در دست احداث داریم که 6 مورد آنها تحویل داده شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان اینکه یکی از کارهای بنیاد برکت توسعه جنگل بوده است، ادامه داد: به منظور جلوگیری از ایجاد آلودگی و گرد وغبار 2000 هکتار در استان‎های مرزی و 1000 هکتار از زمین‏های اطراف تهران را به جنگل کاری اختصاص دادیم .

وی اظهار کرد: ظرف دو سه سال اخیر 310 میلیارد تومان وام قرض الحسنه به 50 هزار نفر پرداخت شده است.

مخبر دزفولی با اشاره به اینکه نسخه 50 هزار بیمار سرطانی را تهیه کرده‌ایم، عنوان کرد: موف شدیم داروهای ضد سرطان بسیار پیشرفته‎ای را تولید کینم و این مهم منجر به صرفه‎جویی 140 میلیارد تومان در هزینه بیماران شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اعلام کرد: همچنین 90 گروه جهادی را سامان دادیم تا کارهای زیربنایی در مناطق محروم توسط جهادگران انجام شود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =