معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به سخت گذر بودن برخی مناطق این استان مقدمات راه اندازی اورژانس هوایی انجام و با همکاری و پیگیریهایی انجام شده امیدوار هستیم این آرزوی دیرینه تا پایان سال جاری محقق شود.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین  به نقل از  وب دا؛ دكتر محسن درخشان در نخستين گردهمايي مسئولان شهرستاني و پايگاه هاي اورژانس ۱۱۵ استان اظهار داشت: بدون شك راه اندازي اورژانس هوايي در ارائه خدمات بهتر در زمان وقوع حوادث كمك كننده خواهد بود.
وي با اشاره به فعاليتهاي اورژانس ۱۱۵ طي ۴۲ سال راه اندازي آن تصريح كرد: امروز شاهد ارتقاي چشمگير در كيفيت و كميت فعاليتهاي اورژانس ۱۱۵ در جاي جاي كشور و اين استان هستيم.
وي، در ادامه به كمكهاي مجمع خيرين سلامت استان چهارمحال و بختياري در ارتقاء و بهينه سازي هتلينگ پايگاه هاي اورژانس ۱۱۵ اين استان اشاره داشت و افزود: قطعاً اين همكاري در آينده باعث ارتقاء وضعيت موجود خواهد شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي شهركرد با بيان اينكه تكنسينهاي مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي در ۶ماهه نخست امسال بيش از ۱۹ هزار ماموريت انجام داده اند، اين حجم از فعاليت را قابل توجه و قابل تقدير دانست.
دكتر درخشان اضافه كرد: اين مركز با وجود عملكرد خوب و مثبتي كه داشته, نيازمند تامين نيروي انساني مورد نياز و تجهيزات است كه بايد براي تحقق اين امر نيز تلاش شود.
وي افزود: سعي شده, ناوگان ترابري و حمل و نقل اورژانس ۱۱۵ طي اين مدت ارتقاء يابد و برخي از مناطق سخت گذر به آمبولانس كمكدار تجهيز شود.
اين مقام مسئول، در ادامه از اصلاح روند ارائه خدمات اورژانس بيمارستاني خبر داد و اظهار داشت: در مواقعي كه حادثه اي بروز مي كند بيماران براي دريافت خدمات تكميلي به بيمارستان منتقل مي شوند و اگر اورژانس بيمارستاني در شرايط بحراني امكان ارائه خدمت نداشته باشد بيماران و روند ارائه خدمت دچار سردرگمي مي شوند و اين امر خود مي تواند حوادث ناگوارتري را رقم بزند.
وي با اشاره به كوتاه تر بودن زمان حضور تكنسينهاي اورژانس استان در محل وقوع حوادث نسبت به استاندارد كشوري اظهار داشت: اگر چه چهارمحال و بختياري در حال حاضر به ايده آلها و شرايط استاندارد براي ارائه خدمت در مواقع بروز حوادث رسيده است اما كماكان نبايد آموزش را ناديده گرفت و بايد هميشه در صدد كسب اطلاعات و آمادگي براي مديريت حوادث بود.
دكتر درخشان، آموزش را جز برنامه هاي اولويت دار براي حفظ آمادگ كاركنان فوريتهاي پزشكي در شرايط اضطراري عنوان كرد.
وي در پايان براي حمايت معاونت درمان از مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي به منظور ارتقاي وضعيت اورژانس ۱۱۵ اعلام آمادگي كرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 713010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =