محمد مایلی کهن سرانجام نتوانست روی قولش به حبیب کاشانی بماند و البته خیلی ظریف لب به انتقاد از شرایط تیم ملی و فضای رسانه ای حامیان کروش گشود.

 او در دو گفت و گوی جدیدش در 2 روز گذشته با دو خبرگزاری ورزشی کشور نکات مهمی گفته . از حمید درخشان تا رئیس جمهور ، آنهایی هستند که او در حرف هایش مخاطب قرار داده است. او همچنان اعتقاد دارد حامیان کارلوس کروش اگراندیسمان می کنند و از ناکامی های این مربی جوی حماسی می سازند. او به گفته های رئیس جمهور در مراسم تجلیل از قهرمانان اشاره کرده و گفته:«حتی به آقای رئیس جمهور آمار اشتباه می دهند ، مجموع جمعیت ایران و آرژانتین نهایات 200 میلیون نفر می شود و اینکه ایشان گفته میلیاردها نفر درست نیست.»

او به کروش طعنه زده و گفته اگر جوان های تیم ملی خوب هستند ، حاصل تلاش همین لیگ هستند و ... آنچه او در نهایت تعبیرش می کند به اسم جفا در حق مردم.

اما آنچه از دل حرف های حاجی قابل تامل است بر می گردد به استدلال او درباره گفته های رئیس جمهور. اینکه در دل انتقاد های آشکار شخص وزیر ورزش از پرداخته شدن بیش از حد به باخت برابر آرژانتین و فضایی که سبب می شود گروهی از مردم برای آن شکست جشن پیروزی گرفتند ، رئیس جمهور آن بازی را افتخار آمیز خواند و از ملی پوشان تشکر کرد. او از جمعیتی میلیاردی گفت که به تماشای این بازی نشسته اند. محمد مایلی کهن حالا خیلی تخمینی جمعیت 75 میلیونی ایران و 40 میلیونی آرژانتین را جمع زده و در ازای رقم اعلامی رئیس جمهورمی گوید کلا 200 میلیون نفر به تماشای بازی تیم ملی نشسته اند . این منطق او را شاید حالا خیلی از منتقدان کارلوس کروش بپذیرند اما آیا می توان این گفته را خیلی ساده پذیرفت؟ جام جهانی بزرگترین تورنمنت فوتبالی دنیاست. 64 بازی و مسابقاتی که بر اساس آمارهای تخمینی برای بیش از نیمی از جمعیت کره زمین پخش مستقیم می شود. با منطق محمد مایلی کهن بازی دوستانه آرژانتین با نیجریه نباید از تلویزیون ایران پخش شود چون حتما این مسابقه جذابیتی برای ایرانی ها ندارد. با این منطق چرا باید گروهی به تماشای بازی آرسنال با برایتون بنشینند . نه آرسنال ایرانی است و نه تیم دسته اولی برایتون. جام جهانی مهمترین تورنمنت دنیاست که هنوز بسیاری از ایرانی ها بازی های کره در جام جهانی 1986 ، امارات در جام جهانی  1990 و ... را به یاد دارند. آرژانتین یکی از محبوب ترین ستاره های فوتبال دنیا را دارد و با تیمی که از دیرباز برای بسیاری از علاقمندان فوتبال دنیا جذابیت داشته. با این استدلال آقای مایلی کهن بینندگان جام خیلی هم بیشتر یک میلیارد نفر نیست چون کشورهای پر جمعیت دنیا چون هند ، چین و اندونزی یا مالزی اصلا به جام جهانی نمی روند. با این منطق هم این کشورها نباید اصلا پولی برای خرید حق پخش بازی ها بدهند چون جذابیتی برای مردم شان ندارد.

حاجی مایلی در گفتارش همان قدر یک طرفه به قاضی می رود که سوی دیگر قصه را به آمارسازی غلط برای رئیس جمهور متهم می کند. او در مقام بحث های فنی هم روایتی دوگانه دارد. یکی از منتقدان اصلی تعطیلات 50 روزه لیگ ، خود حالا که تیم ملی دارد برای تیمش فرصتی 2 هفته ای خواسته. می خواهد لیگ برای بازی هایی که در تهران برگزار می شود و غیر از عربستان سایر رقیبان گروه از تیم های درجه 3 آسیا هستند ، بازه ای می خواهد برای اردوی آماده سازی. درحالی که تیم ملی امید به لطف برنامه ریزی خوب کادرفنی مایلی کهن - خاکپور و حمایت های حبیب کاشانی در این ایام تعطیل نبوده و مدام به اردو رفته است.

اگر تعطیلات بد است و کارلوس برای این وقفه ها باید زیر هجمه انتقادات قرار بگیرد چرا مایلی برای تیمش تعطیلی لیگ را طلب می کند؟ اگرچه بازه ای که تیم ملی امید برای تعطیلی بازی های لیگ می خواهد در اوج فشردگی بازیهاست اما او که خود کارلوس کروش را متهم می کرد در زمانی که نوبت به خودشان می رسد ، خواهان این حق است . حقی که به خاطر فوتبال ملی باید در اختیارشان قرار بگیرد. حاجی مایلی دوست داشتنی که زیاد حرص می خورد و با حرارتی وصف ناپذیر سعی می کند نشان دهد دلش شور این فوتبال ، این جوانان و این کشور را می خورد شاید بهتر است هر آنچه برای خود عزیز می شمارد برای دیگران هم عزیز بشمارد و اگر آگراندیسمان را بد می داند ، خودش هم از ادبیاتی مشابه استفاده نکند.

 

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 39
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    بهترین تیم تاریخ ایران را در اختیار داشتی و زمانی بود که فوتبال عربها رشد نکرده بود استرالیا هم که نبود ازبکستان و قزازستان و بقیه هم که نبودند ژاپن هم که اینقدر رشد نکرده بود فقط ما بودیم و کره نه تیم قهرمان شد نه جام جهانی رفت چه کارکردی که اینقدر حرف می زنی بهتر نیست این اخرهایت کمی هم ساکت باشی بگذاری دنیا روی روال برود ....
    • bahram IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
      5 20
      برادر عزیز من محمد.شما احتمالا بازیهای تیم ملی زمان مایلی کهن رو ندیدی؟و حتما نمیدونی که اون موقع تیم ایران 6 تا به کره و 3 تا به عربستان و امارات زد و بهترین بازیکن و بهترین گلزن برای تیم ما بود.ولی حداقل اینو دیگه باید دیده باشی که ما با کیروش جلوی امارات 30 درصد مالکیت توپ رو داشتیم و برای اولین بار به لبنان در زمان کیروش باختیم.
  • علي EU ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    ناپايدارتر از اين به اصطلاح حاجي مايلي در فوتبال ايران وجود نداره. تعجبم از اينه كه آدمي كه اينطور حاشيه سازي ميكنه چطور راه به تيم هاي ملي پيدا ميكنه. معلومه كه اوضاع مديريتي فوتبال خيلي بي در و پيكر تر از اين حرفهاست.
    • سایو IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      اگر کیروش بخواهد با فوتبال ایران خداحافظی کند کاملا حق دارد.او یک سرمربی بزرگ است.متاسفانه ضعف مدیریتی و تدارکات و نبود امکانات استاندارد برای فوتبال ما که 50 درصد علت ناکامی های تیم هست همه و همه دارد به حساب کیروش نوشته میشود.مثل اینکه شما یک دانش آموز تنبل باشید بعد یک استاد زبردست سعی در فهماندن مطالب به شما را دارد او کارش را درست انجام می دهد اما کار آن استاد فقط درصدی از موفقت برای شماست.درصد بالای آن بستگی به تلاش خودتان دارد.ضمنا قبول کنیم که ما در استعدادیابی هم ضعف داریم. الان سواد و دانش کیروش و بزرگی او را یک عده که متاسفانه نه افتخاراتی دارند و نه دانش آن چنانی دارند زیر سوال می برند.والله هر کس باشد تحمل نمی کند و اعتبار خودش را با میلیاردها یورو هم عوض نمی کند
  • بی نام A1 ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    مايلي بد دهن
  • بی نام A1 ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    در کشوری هستیم که آدم های لایقی مثل دایی و دادکان و .... خانه نشین هستند و امثال مایلی کهن و قلعه نوعی و درخشان صاحب جایگاه .... حتی ارزش چاپ شدن و شنیدن ندارن حرفهای این آقای همیشه مدعی ...
    • بی نام GB ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      مایلی کهن زرنگه و برای همین پشت ریس جمهور حرف می زنه که حمایت یک عده را بدست بیاره
    • نیما IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      68 7
      والبته حاج فتل عزیز
  • رضا A1 ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    94 13
    آزادیت مبارک کی در اومدی خالکوبی هم کردی؟
  • فربد IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    76 14
    احمدی نژاد فوتبال ایران همین مرد واقعا باید بره حبس عبد. خیلی حسووووودی حسوووود کیروش با تو اخه چیکار داره.
  • مهدی IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    شما رسانه ها جنبه انتقاد از کروش رو نداریدو بجای جواب منطقی با سوال پاسخ میدید...
  • بی نام A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    حاجی مایلی دوست داشتنی؟
  • بی نام A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    استاد منتقد جناب آقاي مايلي كهن عزيز ، در همه كشور هاي پيشرفته فوتبال قرار نيست سر مربي بازيكن بسازد اين را جنابعالي خوب ونيك مي دانيد بلكه اردوها و بازيهاي تداركي كمك به شناخت بيشتر تيم كمك مي كند يك زماني در جام جهاني بازيكنان مسن بودند گفتند ايشان توان ريسك ندارد و از بازيكنان جوان نمي تواند استفاده كند حالا از بازيكنان جوان استفاده كرده آن هم در شرايط بد وزمان بسيار كوتا ه اعلام ميكنيد اين بازيكنان دست پروده شما بودند .
  • بی نام IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    این آقا دیگر خودش هم نمی داندمخالفت با چه چیزی دارد.بهر صورت کاستی های تیم امید هم مانند تیم ملی است و همه در انتظار بررسی عملکردایشان هستند.بهتر است به جای مصاحبه های پی در پی به کار خودش بپر ازد تا تیم امید هم به سرنوشچ تیم های دیگر او نشود.
  • بی نام US ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    "زیاد حرص می خورد و با حرارتی وصف ناپذیر سعی می کند نشان دهد دلش شور این فوتبال ، این جوانان و این کشور را می خورد " به نکته خوبی واقعا اشاره کردید. با تمام احترامی که برای ایشون قائلم جناب مایلی کهن رمز بقای خودشون در عرصه فوتبال را همین اتقادهای با هیجان و بعضا بی اساس یا بزرگ نمایی شده میدانند . بنده متعجبم از جناب کاشانی که داعیه اخلاق دارن .... البته به واسطه ایشون محک تجربه برای آقای مایلی کهن آمد به میان
  • بی نام A1 ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    ایشون سنشون بالا رفته به هر حال یه حرفایی میزنن ، ما هم یه این حرفا میخندیم ، بد نیست که خوبه دیگه ....
  • سورنا IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    باباآخه این اقاروچرااززندان اوردن بیرون؟؟؟؟؟؟؟اعصاب نداریم ها
  • بی نام IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    آفرین. زدی تو برجک حاجی و دوستان
  • محسن A1 ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    ‎مرد حسابي يه نفرم حرف منطقي ميزنه داري ميكوبيش.ايران بجز در دفاع اسفناك بازي ميكنه باز دارين از كيروش حمايت ميكنين.من مصاحبه مايلي رو خوندم جز حقيقت جيزي نكفته بود ‎
  • بی نام IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    آخ جون دلم تنگ شده بود واسه مایلی کهن. حاجی کتاب خاطرات زندانت کی میاد بیرون
  • شهروندی از بوشهر A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    این آقا خودشم نمیدونه با خودش چند چنده
  • بی نام A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    ما از دست حبیب کاشانی و خاکپور ناراحتیم که دوباره اینو آوردن تو فوتبال برای خودش هم بهتره که خانه نشین باشه
  • امير مالوف تباه IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    اينان اگر حرف نزنند فكر ميكنند كه نكنه خداي ناكرده لال هستند ، با اين كارها سرنوشت تيم ملي در سپردن به چنين افرادي از هم اكنون مشخص است ،
  • بی نام A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    اين اقايون با مصاحبه كردن دو هدف دارن يكى مطرح شدن روزانه دوم نيم نگاه به نيمكت تيم ملى .ولى يه لحظه فكر نميكنن كه با رفتن كيروش وجايگزينى يكى از اين اساتيدى كه نه افتخاربين المللى دارن نه يه دوره معتبر بينالمللى طى كردن و در كل تو دنياى فوتبال كسى اينارو نميشناسه ايا يه تيم خارجى حاضرميشه روبروش بازى كنه؟
  • حسن A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    25 7
    بابا یکی جلو این اقارا بگیرد حالا رفته زیر چتر اقای خاکپور دارد خودش رامطرح میکند و بیم ان میرود تیم امید را به حاشیه بکشد این اقا ارزش انرا ندار در فوتبال ایران نظریه بدهد .
  • فرهاد 30 از کرمان A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    37 3
    حاجی آروم تر شدی
  • حمید EU ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    25 39
    آقای خیرنگار همه چیز را گفتی ولی نگفتی نتایج آماری بازی های تیم ملی تیم 31 جام جهانی , کسل آورترین بازی جام جهانی ایران نیجریه و باخت 3 به یک به تیمی که قبل از آن بهش نباخته بودیم و مهمتر از همه هیچ کدام از بازیکنانمان لژیونر که نشدند در لیگ های عربی سر در آوردند همه اینها هم هیچ می ماند : 1 اگر ما بازیکن لژیونر در لیگ های معتبر اروپا داشته باشیم فوتبال ملی مان با وجود همین کمی امکانات رشد می کند یا فقط یک مربی 60 میلیاردی 2 کی روش چه سیستمی رو همانند ایویچ و قبل از اون به لیگ ایران تزریق کرده 3 چرا این همه از ایشان طرفداری می شود جز این نیست که می خواهید افکار عمومی را به یک سمت سوق دهید تا ....
  • محمد SE ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    9 6
    جناب کارشناس خود خوانده بازی ایران و آرژانتین را فقط مردم این دو کشور ندیدند بلکه تمام فوتبال دوستان جهان دیدند. لذا رئیس جمهور اطلاعات غلط دریافت نکرده بلکه آدمهایی مثل شما در حال تخریب وساخت حواشی میباشند. شما چه مقدار از مردم بیشتر فوتبال درک میکنید؟ عقرب وقتی کسی را ندارد که نیش بزند. خودش را میزند که ماهیت خودش را نشان دهد. این آقای مایلی کهن نیز بیکار است و تولید حواشی میکند. کسی نیست بپرسد که شما کجای این فوتبال هستی و چکار مثبتی در کارنامه شما میدرخشد که اسم خود را کارشناس گذاشته ای و فقط ایرادات را بدون هیچ پیشنهاد عملی ارائه میدهی. خودت را مطرح میکنی که شاید در قبال آن از رانت استفاده کنی
  • عباس ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    11 4
    جوري ميگه جوونا مال همين ليگن كه انگار اين جوونا رو اين ساخته و معرفي كرده
  • بی نام IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    8 7
    به نظرم سر و صدای امثال اقایانی مثل درخشان و مایلی کهن بیشتر از واقعیتشونه
  • بی نام A1 ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    12 6
    آگه کی روش. بره کی بهتر از اون میخواد بیاد درخشان. قلعه. نوعی.؟
  • بی نام EU ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    10 4
    تقصیر علی داییه که نذاشت تو زندان بمونی.. اینطوری هم ما راحت بودیم هم خودت.. اه چقدر این اعصاب خورد کنه
  • بی نام IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    6 9
    مردی که یک قدم از اصول و اخلاق عقب نمی نشیخد حرفهای مایلی کهن تاریخی است و فقط از سر دلسوزی برای ورزش و فوتبال است .........................
  • بی نام IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    10 4
    جون هر کی که دوست دارید نذارید این یکی سمت تیم ملی و پرسپولیس بیاد
  • علی A1 ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    5 5
    امایلی کهن فکر میکند عقل کل فوتبال ایران است وبه خودش اجازه میدهد از هرکسی انتقادکند وتهمت بزند فقط از روی حسادت است اقا شما هستید با حاشیه سازی فوتبال ایران را خراب کردید
  • بی نام A1 ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    6 6
    حاجی خیلی درست میگه
  • محمد A1 ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    9 6
    نمی دونم چرا پیشکسوت های فوتبال ما با پیشکسوت های اروپا فرق دارن آقای مایلی کهن باید حداقل به نظر اکثریت مردم بازتابی از خبرگزاری ها و تلویزیون و رسانه های اجتماعی و .. احترام بذاره. حس می کنم با این حرف ها داره از نظر مردم انتقاد می کنه نه از کی روش درست نیست؟
  • m.m.13 A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    2 2
    معلوم نیست کی به کیه ..فوتبال بی دروپیکر
  • بی نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    2 0
    خسته شدیم از بس اسم مایلی کهن شندیم در حدی نیس که ایقد بزرگش کردن