تبدیل سالمندی به یک معضل اجتماعی/ افتتاح ۳ اورژانس اجتماعی جدید در اصفهان

مدیرکل بهزیستی اصفهان در ارتباط با تبدیل شدن سالمندی به یک معضل اجتماعی هشدار داد و گفت: 16 هزار مرگ ناشی از تصادف در یک سال داریم که سه برابر آن دچار معلولیت و بی سرپرستی می شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سعید صادقی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت: از ۲۳ تا سی ام تیرماه هفته بهزیستی نامگذاری شده است و شعار امسال آن بهزیستی، محور مسئولیت و سلامت اجتماعی است.

وی با بیان اینکه ذات بهزیستی با مهربانی و مسئولیت پذیری همراه است، افزود: توانمندسازی گروه های هدف به ویژه زنان سرپرست خانوار، معلولان و کودکان بی سرپرست ترخیص شده از بهزیستی، پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و مشارکت طلبی مردم به سمت همراهی در فعالیت های بهزیستی سه راهبرد ما در سال ۹۶ است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه اعتقاد ما بر این است که انسان‌ها لبخند خویش را نیز می‌توانند به عنوان کار خیر قرار دهند، تاکید کرد: بهزیسنی سازمانی غیرسیاسی است و در فرایند توسعه بخشی از مردم دچار اسیب پذیری می شوند و در این راستا در همه دنیا از این انسان ها مراقبت می شود.

وی ادامه داد: افراد فقیر، زنان سرپرست خانوار، افرادی دچار فرصتهای نابرابر مانند معلولان ، افراد کم توان ذهنی، خانواده های در معرض آسیب طلاق از اقشار مورد حمایت بهزیستی هستند.

صادقی با اشاره به اینکه در اصفهان ۳۰۰ هزار نفر در این راستا خدمت دریافت می‌کنند که جدای از جمعیتی است که در زمینه‌های عمومی مانند مشاوره ژنتیک خدمات دریافت می کنند، تاکید کرد: امروز شاهد کارآمدی در حوزه بهزیستی هستیم و بر این اساس به جای منافع فردی به منافع اجتماعی مانند اشتغال پایدار معلولان پیشگیری از اعتیاد و کاهش طلاق می اندیشیم.

افتتاح سه مرکز اورژانس اجتماعی جدید در اصفهان

وی با بیان اینکه در سراسر کشور بیش از ۱۵۰ مرکز اورژانس اجتماعی در هفته بهزیستی  در کشور افتتاح می شود، اظهار داشت: در استان اصفهان نیز شهرستان‌های تیران کرون، بهارستان و سمیرم دارای اورژانس اجتماعی می‌شوند و بدین ترتیب ۱۶ شهرستان دارای بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت در اصفهان دارای این مرکز خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه دغدغه ما در دسترس بودن و کفایت خدمات به گروه های هدف است به خدمات رسانی به سالمندان اشاره و گفت: اگر برنامه ریزی درستی نداشته باشیم سالمندی به زودی به مشکل اجتماعی مبدل می شود.
وی ادامه داد: ارائه خدمات درست به بیش از ۴۰۰ هزار سالمند و ۳۰۰ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی را از دیگر برنامه های سازمان بهزیستی استان اصفهان است.

صادقی با اشاره به اینکه در استان اصفهان تمام خدمات بهزیستی روزآمد و تخصصی است، گفت: سالیانه ۲۵ تا ۳۰ هزار معلول در کشور به دنیا می آید یا دچار معلولیت می شود، با برنامه‌های مختلف در زمینه پیشگیری معلولیت‌های ژنتیکی محیطی سعی در کاهش این رقم داریم.

آمار سه برابری معلولیت نسبت به مرگ‌ و میرهای ناشی از تصادفات

وی ادامه داد: 16 هزار مرگ ناشی از تصادف در یک سال داریم که سه برابر آن دچار معلولیت و بی سرپرستی می شوند و تنها جایز که برای توانبخشی و ارائه خدمات به این افراد فعالیت دارد بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تاکید کرد: ما در اصفهان تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم اما شاخص های ما روز به روز در حوزه سلامت اجتماعی گسترش یافته است.

بهره برداری از ۱۹۲ طرح در هفته بهزیستی در استان اصفهان

وی به بهره برداری از ۱۹۲ طرح در هفته بهزیستی در استان اصفهان اشاره کرد و ابراز داشت: این طرح ها در قالب خانه های امن، مراکز مشاوره ترک اعتیاد و ژنتیک و دیگر مراکز توانبخشی با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =