خدمات در مناطق 12 گانه به صورت یکسان ارائه شود/ ضرورت توجه به مناطق کم برخوردار

قائم مقام شهردار کرج با اشاره به مهاجر پذیر بودن کرج و حضور اقوام مختلف در این کلانشهر خواستار ارائه خدمات یکسان در مناطق 12 گانه کرج همچین رعایت فرهنگ میزبانی از سوی عموم مسئولان و شهروندان شد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، مصطفی رضا حسینی این مطلب را اعلام کرد و با بیان اینکه همکاری شهروندان در تحقق این مهم نقش پررنگی دارد، اظهار داشت: در صورتی که شهروندان فرهنگ شهرنشینی را فرا گرفته و به آن احترام بگذارند، ارائه خدمات به آنان راحت تر صورت می پذیرد.
این مسئول جلوگیری از هزینه های اضافی به منظور توسعه خدمات و فراهم آوردن رفاه شهروندی را نوعی همکاری شهروندی با مدیریت شهری خواند و افزود: این امر با رعایت قوانین شهروندی محقق می شود.
وی از جمله قوانین شهروندی به تفکیک زباله ها از مبدا و سر ساعت گذاشتن زباله ها جلوی درب منازل اشاره و بیان کرد: با رعایت این مهم، هزینه های جمع آوری و تفکیک کاهش می یابد و این موضوع کمک شایانی به صرفه هزینه ها در امر خدمت رسانی می باشد.
قائم مقام شهردار کرج استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را از دیگر قوانین شهروندی برشمرد و اضافه کرد: کاهش ترافیک و آلودگی هوا از مهم ترین مزیت های استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی است.
رضاحسینی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش های شهرداری برای ارائه آموزش هایی در خصوص ترویج فرهنگ شهروندی اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال آموزش فرهنگ آپارتمان نشینی در آپارتمان هایی که بیش از 10 واحد دارند از سوی مدیریت شهری ارائه شده است.
این مسئول در پایان با اشاره به اینکه آموزش باید از کودکان شروع شود تا فرهنگ شهروندی در آیندگان نهادینه شود، افزود: در این خصوص مدیریت شهری آموزش هایی را در مدارس و مهد کودک های کرج در دستور کار دارد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 691593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =