6سال پس از مناظره جنجالی سال88اعلام شد:حمایت مرحوم مهدوی کنی از هاشمی و ناطق و انتقادش به احمدی‌نژاد

به گفته سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، آیت الله مهدوی کنی درسال 88 مایل بود که این تشکل از هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری دفاع کند.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم که مهمان کافه خبر بود، در بخشی از گفت و گوی مبسوط خود با خبرآنلاین به ماجرای گله مندی ناطق نوری از جامعه روحانیت و غیبتش در جلسات جامعه روحانیت پرداخته و گفت: من از نزدیک چند بار با ایشان صحبت کردم. منشا فاصله گرفتن آقای ناطق همان داستان سال 88 است. اما امروز مسئله متفاوتی را مطرح می کنند. ایشان می گوید هر رجل سیاسی یک دوره ای دارد و دوره ما هم گذشته  و من نمی خواهم به هیچ حزب و جمعیتی بپیوندم.

وی درباره چرایی عدم حمایت جامعه روحانیت از هاشمی و ناطق نوري در برابر اتهاماتی که احمدی نژاد به آنها وارد کرده بود نیز اظهار داشت: مسئله از این قرار بود که دادن بیانیه و موضع گیری کردن می توانست اثر مهمی روی انتخابات بگذارد. گرچه مرحوم آیت الله مهدوی کني علاقه مند بودند که موضع گیری بکنند ولی این را هیچ وقت علنی نکردند.

سخنگوی جامعه روحانیت به بیان خاطره ای از مرحوم مهدوی کنی پرداخت و گفت: خاطرم هست در نشستی که در حرم امام بعد از آن مناظره رخ داد، آیت الله مهدوی کنی به شدت با آقای احمدی نژاد برخورد کرده بود و نسبت به آن رفتار گلایه کرده بود. این نشان می دهد که او می خواست موضع گیری کند، اما نمی خواست این موضع گیری روی انتخابات اثری بگذارد. بعد از 88 هم که دیگر آب ها از آسیاب افتاده بود و موضع گیری فایده ای نداشت.

مشروح گفت و گوی مصباحی مقدم را (اینجا) بخوانید.

27214

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 435659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    73 4
    خسته نباشید.....
  • بی نام A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    54 3
    الان دیگه
  • ممد A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    50 4
    حقایق واپسین چه فایده
  • علی احمدی A1 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    12 94
    آیا انتقاد از کسی به معنای مخالفت با اوست چرا سعی می کنید به هر قیمتی شده آقای هاشمی را تبرئه از حمایت فتنه 88 کنید و ایشان با سکوت خودشان ضربه بسیار سنگینی به نظام زدند
  • احمد A1 ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    9 4
    خاطره سازی از زبان درگذشتگان کاری است بس .......
  • بی نام A1 ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    12 4
    منم یه خاطره از دوران کورش بگم
  • محسن IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    4 28
    هاشمی رو ببوسید بزارید کنار , تمام یکبار هم گفتم با حمایت از هاشمی خودتان را خراب نکنید شاید آیت الله مهدوی کنی به احمدی نزاد انتقاد داشتند ولی تیتر بسیار مسخره ای زدید : "حمایت از هاشمی" ؟؟
  • بی نام A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    19 1
    اگر موضع گیری میکرد قضاوت این طیف درباره اقدامات و رفتارهای احمدی نژاد تعدیل میشد. قدری از حقوق طرف مقابل دیده میشد، قدری از بی انصافی احمدی نژاد ثابت میشد. این خیلی فرق دارد.
  • سعید A1 ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    1 0
    آقای کنی اشتباه کرد که اعلام موضع نکرد. اتفاقا باید همون موقع انتخابات اعلام موضع می کرد. اگه قراره مسوولین اعلام موضع نکنن چطور رهبری توی حرم امام و قبل از انتخابات اعلام موضع کرد؟ یا همون احمدنژاد توی انتخابات 92 دست اعلام موضعش رو گرفت آورد برای ثبت نام.