صدای اقتصاد نوشت:

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که شهروندان، بیشتر اخبار منتشر شده در فضای مجازی را با استفاده از تلفن‌های همراه خود مطالعه می‌کنند، نه با استفاده از رایانه‌های شخصی.

به گزارش بخش مالی شبکه سی‌ان‌ان، مطالعات جدید انجام شده توسط مرکز تحقیقاتی Pew نشان می‌دهد که افراد، بخش بیشتر اخبار منتشر شده درفضای اینترنتی را با کمک گوشی‌های هوشمند مطالعه می‌کنند.

 مرکز مطالعاتی Pew، هفته گذشته گزارش سالانه خود با عنوان «وضعیت رسانه‌های خبری»، و با هدف ارائه تصویری شفاف‌تر از صنعتی منتشر کرد که با تغییرات نوسانی بسیاری روبه‌روست که یکی از مهم‌ترین تغییرات در بین آنها، نحوه دسترسی کاربران اینترنتی به اخبار است.

محققان موسسه Pew، با تحلیل اطلاعات از ماه ژانویه تاکنون، دریافتند بیشترین حجم ترافیک در 39 پایگاه خبری از مجموع 50 پایگاه خبری را تلفن‌های همراه هوشمند به خود اختصاص می‌دهند. بنابر این مطالعه، از بین 20 سایت خبری اینترنتی پرترافیک نظیر، تنها سه وب‌سایت  بی‌بی‌سی، CNET.com  و بخش اخبار ام‌اس‌ان، بیشترین بازدیدها را توسط کاربران رایانه‌های شخصی داشته‌اند وبقیه این سایت‌ها بیشترین ترافیک بازدید خود را از تلفن‌های همراه داشته‌اند. این روند، به‌ویژه در بخش اخبار ای‌بی‌سی در موتور جستجوی یاهو، پربازدیدترین صفحه اینترنتی در ماه ژانویه، چشمگیرتر است.

بخش اخبار ای‌بی‌سی موتور جستجوی یاهو، به‌تنهایی بیش از 93 میلیون بازدیدکننده توسط تلفن‌های همراه داشته است. این درحالی است که حجم بازدید این سایت توسط رایانه‌های شخصی، 59 میلیون مورد است.

 گرچه یافته‌های این موسسه به خوبی منعکس کننده تغییر عادات کاربران اینترنتی است، اما درعین‌حال می‌تواند نشان‌دهنده تلاش‌های تامین‌کنندگان خبر، در جذب مخاطبان به استفاده از تلفن‌های همراه برای خبرخوانی باشد.

 نتایج مطالعات موسسه مطالعاتی Pew، درعین حال هشداری را نیز برای انتشاردهندگان اخبار در فضای مجازی بهمراه دارد و آن این است که کاربران رایانه‌های شخصی، در مقایسه با کاربران گوشی‌های هوشمند، وقت بیشتری را برای خواندن خبر اختصاص می‌دهند.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    لطفا ساییتونو برای گوشی ها بهینه سازی کنید تشکر