محمدرضا خلعتبری عقیده دارد سپاهان در نیم‌فصل دوم لیگ برتر به دلیل حضور همزمان در لیگ قهرمانان آسیا کار سختی خواهد داشت.

خبرورزشی نوشت: مهاجم ریز نقش سپاهان درباره شرایط این تیم در لیگ پانزدهم به خبرورزشی توضیحاتی داد.

جزو مهمانان مراسم برترين‌ها نبودي، دعوت شدي و شركت نكردي؟
ضيافت معرفي بهترين‌ها بود. من كه جزو اين دسته قرار ندارم و طبيعتاً دعوت نشدم! (خنده)

اگر جزو بهترين‌‌ها نيستي، در دسته كدام گروه قرار مي‌گيري؟
مسلماً جزو بدترين‌ها نيستم. اهل اعتدال هستم، پس جايم طبقه متوسط‌هاست.

مراسم را تماشا كردي؟
بله، اكثر انتخاب‌ها خوشحالم كرد و دست خالي برگشتن مهدي شريفي باعث ناراحتي‌ام شد. او دو فصل خيلي خوب داشته اما دقيقه 90 در حقش اجحاف مي‌شود. كار يك مهاجم چيست؟ گل زدن، گل ساختن و مفيد بودن براي تيم خودي كه بيلان كار مهدي شريفي مي‌گويد بهترين مهاجم ليگ اگر ادينهو نيست، پس شريفي نام دارد.

شايد خواستند به مهدي طارمي جوان انگيزه بدهند.
طارمي پسر بسيار خوب و فوتباليست مستعدي است و اصلاً نمي‌خواهم توانايي‌هاي اين جوان باشخصيت را زير سؤال ببرم. به او تبريك هم مي‌گويم. بحث من در مورد شريفي است كه مي‌توانست بر اساس كارنامه‌اش مورد تقدير قرار بگيرد. در ضمن مهدي هم جوان است. قاسم حدادي‌فر به درستي صاحب عنوان برترين فوتباليست سال شد. انصافاً حقش بود، استحقاقش را داشت و دست سازمان ليگ درد نكند.

از تيم سپاهان دو نفر عنوان گرفتند. اگر قرار بود اين سهميه به 3 نفر افزايش يابد، شايد حرف درست مي‌شد.
بارها اتفاق افتاده تركيب اصلي تيم ملي 6، 7 بازيكن از يك تيم بوده‌اند، فوتبال كه اين حرف‌ها را ندارد. وريا غفوري در ليگ و در تيم ملي شايسته نشان داد، شريفي جوان هم همين ‌طور. در مورد حسين آقاي فركي هم كسي نمي‌تواند ايرادي بگيرد.

فكر مي‌كردي فركي مربي سال شود؟
براي حاج‌حسين شانس 50 درصدي قائل بودم و 50 درصد هم احتمال مي‌دادم از ميان آقا يحيي و علي منصوريان يك نفرشان معرفي شود. طبعاً از انتخاب مربي پارسال و امسالم خوشحال شدم و انشاءا... امسال سومين قهرماني متوالي حسين فركي و دومين قهرماني پياپي سپاهان باشد و در پايان ليگ پانزدهم حاج‌ حسين براي سومين سال متوالي صاحب عنوان مربي برتر سال شود.

در مورد ساير انتخاب‌ها نظري داشتي؟
ليگ چهاردهم اكثر داوري‌ها خوب و كم‌اشتباه بود و شخصاً خيلي احتمال مي‌دادم عليرضا فغاني داور برتر ليگ معرفي شود اما اين بنده خدا هم به پاي يك حرف و شوخي سوخت! يك نفر در تبريز گفت بازي اصفهان 2-2 شده و چه آتشي به پا كرد و حتي داور مسابقه هم گرفتار شد.

فركي در مصاحبه با خبرورزشي به مشكلات مالي سپاهان اشاره كرد. چطور بازيكنان سپاهان از اين مشكلات خيلي كم صحبت مي‌كنند؟
اعضاي تيم سپاهان واقعاً تيم‌شان را دوست دارند. به صورت داخلي در مورد مشكلات صحبت شده اما صبوري پيشه كرديم. امروز بازيكنان باشگاه‌هاي بدهكار 30 درصد از پيش‌قرارداد ليگ پانزدهم را گرفته‌اند ولي ما در سپاهان 10 درصد پيش‌قرارداد و 3 ماه حقوق فصل قبل را نگرفته‌ايم و معلوم نيست چه زماني تسويه‌حساب مي‌شود و چه زماني بابت اين فصل پول بگيريم. قطعاً مشكلات اقتصادي كشور در كار كارخانه‌ها و ارگان‌هاي بزرگ تأثير گذاشته كه فولاد مباركه از دنياي اقتصاد داخل جدا نيست. اميدواريم خيلي زود اين مشكلات برطرف شود.

در آستانه شروع ليگ چه شرايطي داريد؟
تمرينات سر وقت شروع شده، اردوي خوبي داشتيم، بازي تداركاتي هم انجام داده‌ايم و ان‌شاءا... آغاز مناسبي در ليگ خواهيم داشت. 4 بازي نخستين ليگ را در اصفهان ميزبان هستيم و بايد بتوانيم حداكثر امتياز را بگيريم.

پس در نيم‌فصل دوم بايد 4 بازي متوالي را در شهرهاي مختلف برگزار كنيد.
بيچاره شديم رفت (خنده). نيم‌فصل دوم خيلي سخت است. در ليگ قهرمانان هم بازي داريم و چند هفته بايد در حال مسافرت بوده و در آسمان استراحت كنيم و بعد از فرود به زمين بازي كرده و آماده پرواز بعدي باشيم.

در فصل نقل و انتقالات كم بازيكن گرفته‌ايد و در فشردگي مسابقات دست كادر فني‌تان خيلي باز نيست تا به نفرات اصلي استراحت بدهد.
تيم‌مان تقريباً كامل است. اصولاً به تركيب تيم برنده دست نمي‌زنند. ارنج تيم قهرمان هم بايد حفظ و تقويت شود. سياست باشگاه و مربيان اين بود كه 3 بازيكن جابه‌جا شود.

كدام تيم‌ها را در ليگ پانزدهم رقيب سپاهان مي‌داني؟
تا مسابقات شروع نشود، نمي‌توان پيش‌بيني مناسبي انجام داد اما استقلال، پرسپوليس، تراكتورسازي، ذوب‌آهن، نفت تهران، فولاد، ملوان و حتي سايپا تيم‌هاي باتجربه‌اي به شمار مي‌روند و اختلاف اين تيم‌ها با يكديگر زياد نيست. بازي‌هاي 9، 10 تيم ليگ برتري پاياپاي است، كمااينكه با حضور علي دايي در صباي قم، اين تيم هم جان و انگيزه مي‌گيرد و راه‌آهن هم با يك مربي كاركشته مي‌تواند تيمي ناشناخته و خطرناك باشد.

 

256 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =