برخی از کاربران خبرآنلاین معتقدند «کسی که مسکن و خودرو داره، نیازمند یارانه نقدی 45 هزار تومانی نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی شده که 23 هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی خانوارها منظور شود، این در حالی است که این رقم در قانون بودجه امسال 33 هزار و 500 میلیارد تومان بود. این نشان می‌دهد که احتمالا سال آینده 31 میلیون یارانه‌بگیر حذف خواهند شد. البته به گفته رییس سازمان برنامه و بودجه، حذف 31 میلیون نفر از یارانه قطعی نیست و این‌که پیش‌بینی‌ها چه خواهد بود و جامعه هدف چه تغییری می‌کند، باید با مجلس به یک سازوکار مشخص برسیم.

در این شرایط، این سوال مطرح است که برای شناسایی درست و دقیق غیرنیازمندان از گروهی که در طبقات ضعیف جامعه هستند، چه باید کرد؟ کاربران خبرآنلاین در این خصوص دیدگاه جالبی داشتند.

یکی از کاربران در این خصوص در نظرسنجی خبرآنلاین نوشته است: «یارانه متعلق به همه مردم است؛ فرقی هم نمی‌کند که طرف متمول باشد یا فرودست. با قطع کردن یارانه‌ها فقط در این کشور تر و خشک با هم می‌سوزند و پولش هم معلوم است که کجاها هزینه خواهد شد. با قطع یارانه حتی یک نفر مخالفم.»

«حقیقت» یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین عنوان کرده است: «خداوکیلی این یارانه را برای همه قطع کنید. یارانه چند ساله 45 هزار تومانه. حامل‌های انرژی چند درصد افزایش داشته است. تو این چند سال 45 هزار تومان می‌دید، چقدر از مردم می‌گیرید.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین تصریح کرده است: «معیار نیاز و نیازمندی از فردی به فرد دیگر فرق می‌کند. یارانه سهم هر ایرانی از به اصطلاح هدفمندی است. اگر می‌توانند بدهند، باید به همه بدهند. اگر هم نه، لااقل شهامت اعتراف به اشتباه داشته باشند و قیمت‌ها را به قیمت سابق برگردانند.»

«امیر» هم نوشته است: «به نظر من این روش جواب نمیده، چون خیلی‌هایی که نیازمند نیستن، اصلا بیمه تامین اجتماعی ندارن. به نظرم در مرحله اول به صورت صنفی عمل بشه. ابتدا یارانه اصنافی مثل پزشکان، وکلا، آهن‌فروشان، طلافروشان و رده‌های بالای نظامی و اساتید دانشگاه‌ها و ... قطع بشه.»

وی عنوان کرده است: «من معلم با حذف یارانه اقشار متوسط به بالا موافقم؛ به شرطی که نیازمندانی مثل روستاییان، کارگران قراردادی و بیکار و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نفری ماهانه 50 هزار تومان یارانه بگیرند و برای معلمان معیشت و منزلت مناسب در نظر گرفته شود.»

یکی دیگر از کاربران متذکر شده است: «کسی که مسکن و خودرو داره، نیازمند 45 هزار تومان نیست. همچنین کسی که بالای دو میلیون تومان در ماه حقوق داره، بازم نیازمند 45 هزار تومان نیست. البته تعداد نفرات خانوار باید در نظر گرفته بشه. دو میلیون برای یک خانواده دو نفره یعنی یک زندگی که فقط بخورند و اجاره بدهند و نمیرند و دستشان پیش کسی دراز نباشد. اما اگر خانواده‌ای چهار نفره است، حداقل به چهار میلیون حقوق نیاز دارد. اما در هر صورت کسی که مسکن دارد، به هیچ‌وجه نیازمند حساب نمی‌شود، زیرا مثل ما فقط دو سوم حقوق خودش را اجاره خانه نمی‌دهد. هر چند که من معتقدم یارانه پس از این‌که همه قیمت‌ها را چند برابر کردند و از جیب خودمان پرداخت می‌شود، حق تمام مردم است؛ مگر این‌که قیمت‌ها را به قبل برگردانند و آن وقت مردم حاضرند ماهی 45 تومان هم به دولت بدهند.»

کاربر دیگری نوشته است: «چند راه ساده در آوردن حقوق‌ها کاری ندارد. شاغلان با حقوق بالای 3 میلیون راه حل اول است. دوم، افرادی که به‌نام خود و همسرشان و فرزندان زیر 20 سال بیش از یک خانه هست، یعنی دو تا خانه یا آپارتمان دارند. سوم، مناطق شهری را تقسیم‌بندی کنند. عموما افرادی که در منطقه یک دو یا سه تهران زندگی می‌کنند، مرفه یا متوسط بالا هستند.»

 

35225

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
    4 38
    کاربران شما خل هستند و الفبای اولیه اقتصاد را هم نمی دانند. مگه می شه قیمت ها برگرده به قبل؟ حالا اگه اون چندرغاز مشکلشان را حل می کنه یک چیزی اما با این وضع کشور نمی تونه به جلو حرکت کنه و باز همون یارانه بگیرها ضرر می کنند.
  • علی A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
    0 23
    به هیچ عنوان مگه احمقیم همه رو به جلو میرن بعد ما برگردیم گرانی مهم نیست اگه اولا کار باشه و درامد بالا باشه و یا یارانه افزایش داشته باشه