ایسنا نوشت:رییس اتاق مشترک ایران و عراق گفت : ایلام و پایانه مرزی مهران یکی از مهمترین راه‌ها و مبادی بازرگانی و تجاری کشورمان با کشور عراق است.

«یحیی آل اسحاق» در مراسم افتتاح شعبه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق، اظهار کرد: راه‌اندازی شعبه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با توجه به موقعیت مرزی و جایگاه استان ایلام در صادرات کالا به عراق نقش مهمی در گسترش فعالیت‌های بازرگانی و رونق اقتصادی این استان دارد .

وی با بیان اینکه ایلام و پایانه مرزی مهران یکی از مهمترین راه‌ها و مبادی بازرگانی و تجاری کشورمان با کشور عراق است، افزود: گشایش شعبه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در ایلام یکی از نیازهای اصلی در گسترش پیوندهای اقتصادی و بازرگانی با کشور عراق و از مطالبه‌های اصلی تجار ایلامی بود که امروز محقق شد .

آل اسحاق اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران و عراق با توجه به مشترک‌های تاریخی، فرهنگی و مذهبی از دیرباز پیوندهای گسترده‌ای در حوزه‌های گوناگون با هم داشته‌اند که انتظار ما این است همکاری های اقتصادی و بازرگانی گسترش بیشتری باید .

«شعبان فروتن» رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان ایلام نیز در این مراسم اظهار کرد: بازرگانان ایلامی با گشایش شعبه این اتاق در محل اتاق بازرگانی ایلام، می‌توانند امور مربوط به فعالیت‌های تجاری و اقتصادی خود را به آسانی و با شتاب بیشتری پیگیری و انجام دهند .

وی با اشاره به اینکه شعبه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در ایلام پل ارتباطی مستقیم بین بازرگانان ایلامی و تجار عراقی است که بدون واسطه عمل خواهد کرد، گفت: این شعبه در صورت کمک و همکاری مسئولان استان با توجه به جایگاهی که دارد می تواند در گسترش همکاری‌های اقتصادی و پیوندهای بازرگانی ایلام و عراق بسیار تاثیرگذار باشد .

رییس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان ایلام یکی از ماموریت‌های شعبه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در ایلام پیگیری و حل و فصل مشکلات مالی و حقوقی بازرگانان این استان با تجار عراقی اعلام و عنوان کرد: بازرگانان و فعالان اقتصادی استان می‌توانند به همین منظور با نام نویسی و عضویت در شعبه ایلام این اتاق مطالبات و مشکلات مالی خود را با تجار عراقی پیگیری کنند .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 662323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =