مهر نوشت:

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش در واکنش به خودکشی دانش آموزی در شیراز به دلیل بردن تلفن همراه به مدرسه گفت: آیین نامه انضباطی آموزش و پرورش دانش آموز را از آوردن وسایل اضافی به مدرسه منع کرده است اما مجازات داشتن وسایل اضافه از جمله داشتن تلفن همراه در داخل مدرسه اخراج نیست.

علی زرافشان گفت: آیین نامه انضباطی دانش آموز مصوب شورای عالی آموزش و پرورش است و در آن دانش آموز را مکلف کرده که از آوردن وسایل اضافی خودداری کند.

وی افزود: نگاه آیین نامه انضباطی نگاه تربیتی است نه تنبیهی. بنابراین اگر دانش آموزی با خود وسایلی را که احتیاج ندارد به مدرسه بیاورد باید با نگاه تربیتی با او برخورد شود نه تنبیهی.

به گفته زرافشان، تلفن همراه از جمله وسایل اضافی است که دانش آموز از آوردن آن منع شده است. اما اخراج دانش آموز به ازای داشتن موبایل مطابق با آیین نامه نبوده است. چرا که براساس آیین نامه اخراج، تنبیه بسیار سنگینی است که به این سادگی ها امکانپذیر نبوده و با طی مراحل اداری و با مصوبه شورای مدرسه، مدیر اجازه اخراج دانش آموز را دارد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش تصریح کرد: باید دید که آیا مدیر مدرسه در شیراز تمامی این مراحل را طی کرده است و سپس حکم به اخراج دانش آموز داده است؟

زرافشان درباره اینکه در حال حاضر مدیر مدرسه از مقام خود برکنار شده است، توضیح داد: من از این موضوع اطلاعی ندارم. در تماس با معاون آموزش متوسطه استان، موضوع را پیگیری کرده و توضیح داد که دستگاههای ذیربط در حال پیگیری موضوع هستند. همچنین اداره کل ارزیابی عملکرد و حراست آموزش و پرورش نیز موضوع خودکشی دانش آموز را پیگیری می کنند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    91 28
    به عنوان یک شیرازی از این عمل قرون وسطایی مدیر مدرسه ابراز انزجار میکنم و امیدوارم با این شخص دگماتیست با اشد مجازات برخورد شود .
    • صبوری A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      36 22
      سلام هنوز توی مدرسه نرفتی که دانش آموزان را ببینید که با همین موبایل چه چیزهایی را بلوتوث می کنند و چه موارد فسادی که عواقب همین آوردن موبایل است . به نظر من اول باید والدین را مؤاخذه کنند.
    • بی نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      21 4
      ایا علت واقعی خودکشی اخراج بوده است .....چه کسی می داند به جز خدا...... واقعا به شنیدن کوچکترین خبر چه کا شناسان وقضات بزرگی می شویم...
    • سارا1 A1 ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      18 7
      جناب صبوری عزیز یعنی بیرون از مدرسه چیزی بلوتوث نمیشه؟؟؟ اولا اشکال در قوانین آموزش و پرورش هست که محدودیت بی جا ایجاد میکنند به جای فرهنگ سازی . ثانیا مدیر محترم وظیف تعلیم و تربیت رو به عهده دارن نه تنبیه و عقده ای بار اوردن.قرن 21 و این کارا به خدا خجالت داره
    • مدیرمدرسه IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      15 11
      شنیدن یا خوندن چند کلمه باعث شده که چنین قضاوتی بکنی ! همه اونهایی که نظر میدین که فلان وبساره ؟؟؟ عرضه یک لحظه فقط یک لحظه کلاسداری و اداره مدرسه رو دارین ؟؟؟می تونی درمقابل یک جوان دبیرستانی که شاید ازهرنوع تربیتی باشد و جلوت قد علم کنه بمونی !!! آقای شیرازی من ازتمام والدینی که وقت وهزینه برای تربیت فرزندشون صرف می کنن و براشون همه چیز مهمه عذرمی خوام ولی واقعا بعضی ها از اولیا یک مشت موجود بی مصرف و بدرد نخور تحویل جامعه و مدرسه دادن !!! جوان برای چی میره مدرسه؟ قوانین برای چی وضع می شن ؟ من مدیرکه الان متهمم باید روزی به صدنفرجواب بدم ؟ این که نشد تعلیم و تربیت!!! قضاوت نکنیم و ببینیم و بیندیشیم که چی شده که ما الان اینجاییم ؟
    • حسین A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      12 6
      اگه اخراج دلیل خودکشی باشه که هر روز باید هزاران نفر خودکشی کنن،مدیر هدفش اخراج دایم نبوده...بلکه تنبیه انظباطی بوده.
    • بی نام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
      1 6
      مدیر اجازه اخراج نداره قانون هم بهش این اجازه رو نمیده که دانش اموز حتی برای 1 روز از حضور در کلاس منع کنه
  • بی نام IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    11 2
    وزیر که نه معاون وزیر آموزش وپرورش هم نه حتی رئیس آموزش وپرورش شهر هم شاید خبرنداشته باشد که آیا مدیر مربوطه فعلا از مقامش برکنار شده یا نه؟. اما این خودکشی نوجوان کل آدمهای با احساس ایران را متاثر کرد وآخرش هم ....تا کی.....؟
  • بی نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    10 7
    خیلی بد برخورد می کنن با دانش آموزان. یکی نیست به اینا بگه که این طفلکی ها دارن یه دوره ی حساس رو می گذرونن و نباید استرس و فشار زیادی بهشون وارد کرد. یکی از نوجوونهای فامیل تعریف می کرد که سر کلاس مشغول درس خوندن هستن که یهو معاونین مدرسه میان سر کلاس و کیف بچه ها رو می گردن و بعضا کلیپس و گیره های موهاشون رو هم ازشون میگیرن! و تعریف می کرد که ما به این کارشون می خندیم! بیان تحویل بگیرن! با این اقدامات سلبی و تنبیهی، یه سری از دانش آموزا بهشون میخندن و مسخره شون می کنن و یه سری دچار فروپاشی روانی می شن و خودکشی می کنن. این بچه ها نیاز به آرامش و تمرکز دارن برای درس خوندن. تو زندان که نیستن، انقدر براشون محدودیت ایجاد می کنن.
    • بی نام IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      0 3
      مدرسه رو خیلی ها با سالن مد اشتباه گرفتن عزیزمن،کیفاشون به جای کتاب پر شده از لوازم آرایشی،آرایش های آنچنانی و رنگ موهای متنوع،مدل موهای فجیب وغریب،محلی برای هرکاری جز درس خوندن،اولیا مدرسه حق دارن یک چیزایو نسبت به بچه ها سخت بگیرن مگه هرچیزی رو بچه ها بخوان و از نظر اونا خوب باشه رو باید بهشون داد،نه عزیزم ،درضمن بهتره به جای گیر دادن به بقیه یه ذره خود والدین هم نظارتشونو روی بچشون بیشتر کنن چون خیلیاشون که بچه ها ناسالم از آب درمیان میگن رفیق ناباب نمیگن تربیت غلط حودمون
  • دبیر A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    13 7
    تمام کارکنان اداره آموزش وپرورش ومدیران مدارس در دولت قبل بی تجربه و با واسطه به این پست رسیده اند و ما معلمان از دولت جدید میخواهیم هر چه زودتر جایگزینی بهتر پیدا کند
    • یک معلم IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      5 4
      آره عزیزم دولت معطل مونده که خرده فرمایش های ما رو ترتیب اثر بده؟ ناسلامتی شما یک تحصیلکرده ای !!! چرا از این نظرهای الکی می دی؟
  • یه معلم عصبانی IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    15 8
    به عنوان یک معلم که شیرازی هم نیستم ازمدیربی چاره(به معنای واقعی چاره)حمایت می کنم.نشستین کنارگودومیگین لنگش کن.هرکس که خیلی ادعاداره یه روز بیادببینه تومدرسه چه خبره.اگه یه روزبرین مهمونی ازسروصداوشلوغی سرسام میگیرین .اونوقت انتظاردارین یه مدیریامعلم هرروزباخرواری بچه بی تربیت-باتریبت-منزوی-شلوغ-کمرو-پررو-وراج-کم حرف ......که هرکدوم پشت سرش یه جفت پدرمادرپرمدعاوجودداره سروکله بزنن وباجونم عزیزم باهاشون حرف بزنن؟!یکی میادمیگه چرامعلم سربچه ی حواس پرت دادکشیده بچه ی من ترسیده-یکی میادمیگه چراسرشون دادنمی زنین.به خون سیدالشهداقسم یکی اومده میگه بچه ام فکرکرده می خوایین بزنیدش ترسیده فرداش،دقیقا فرداش برادرشاگردمن اومده میگه ازاول سال حساب کردم یه کشیده به برادرم نزدین!بزنیدتوسرش تاساکت بشه...
    • بی نام IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
      2 5
      معلم جان از انتخاب اسمت "معلم عصبانی"مشخه که منطقی نظر نمیدی.اولا اروم باش و عصبانی نباش بعد نظر بده نظرات مدیر ومعلم ها رو اینجا ادم میخونه خشکش میزنه ....مدیری اینجا نظر داده ( واقعا بعضی ها از اولیا یک مشت موجود بی مصرف و بدرد نخور تحویل جامعه و مدرسه دادن !!! )ادم میخونه میگه وای اینا مدیر هستن وای وای خدا...... توان مدیریت وهدایت نداری مدیر نشد حانم............
  • بی نام IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    16 3
    چراازروی احساسات حرف میزنید.یکی میادمیگه چراموبایل اجازه میدین بیارن مدرسه دخترم ،پسرم کلی موردغیراخلاقی توگوشیش بوده شما مقصرین.....شیرازی عزیزفکرکن اگه گوشی رواین مدیربیچاره نمیگرفت ویه جرم توی مدرسه بااین گوشی اتفاق می افتادبازمی گفتین تقصیرمدیرمدرسه بوده.یه خورده به حرفامون فکرکنیم.خون این بچه گردن اونیه که براش گوشی خرید.گوشیو خریدولی بهش اجازه دادببره مدرسه...کارمون شده این که توهرماجرائی دخالت می کنیم وقتی کار خراب شدهی میگیم کی بودکی بودمن نبودم.مدیربدبخت هم ماموربوده ومسئول.بخدااگر توی ماجرای این گوشی اتفاقی برای مدیرمی افتاد هیچکس طرفش رونم گرفتومی دونیدچرا؟چون بی صاحب ترازمعلم هاتوایران وجودنداره.فقط عین یه نوکرکه شاه یه دستورمیده ملکه یه دستوروزیریه دستورآخرش تمام توهین وتحقیرها
  • همون معلم عصبانی IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    5 1
    شیرازی عزیزازین حس که انسان دلش برای مرگ هم نوعش به دردبیادقابل تقدیره ولی نه اینکه دیگری رومتهم کنه تافقط بارمسئولیت رواروی دوش خودش به عنوان فردی ازجامعه برداره .بنده این صفحه روحفظ میکنم وهرروز به اون سرکشی میکنم.مشتاق پاسخ های مستدل ومنطقی دوستان عزیزم هستم.اگردندان شکن هم بودمی پذیرم. یک معلم مقاوم ترازاونیه که درآینه به نظرمیرسد.
  • بی نام A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    11 0
    خدا به پدز ومادرش صبر بدهد
  • بی نام IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    10 0
    هفته پیش در مدرسه ما دانش اموزی مخفیانه گوشی با خود اورده بود و اولیا دانش اموزان دیگر از مدیر میخواستند که با این موضوع برخورد کند و مدیر مدرسه همین مسئله خودکشی را عنوان میکرد و اینکه در واقع هیچ مرجعی در صورت بروز اتفاقات مشابه پشتیبان مدیر نیست همه اولیا را کیش و مات نمود . امید است اولیا خود مراقب فرزندان باشند. چون با این وضعیت هیچ مدیری قادر به برخورد با مشکلات و معضلات تربیتی دانش اموزان نخواهد بود.
  • علی افتخاری A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    6 1
    باسلام برای قضاوت درمورد اخبارخاص باید اطلاعات کافی ازجزءیات داشته باشیم .وزارت متبوع اطلاع رسانی کند
  • بی نام IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    5 3
    برادردبیرخوبه خودت هم دستی برآتش داری که اینجوری میگی.یه خورده به کامنت صبوری فکر کن ودقت کن ببین چی میگه؟اگه قرارباشه که دانش آموزی ازمسئولین مدرسه حساب نبره که سنگ روی سنگ نمی مونه مدرسه هامون میشن مثل آمریکا که هرروزیکی اسلحه می بره مدرسه وکلی روبه رگبارمیبنده!حالا یکی نادونی کرده وخودش روکشته که به مدیرمربوط نمیشه....
  • دبیران IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    3 5
    این مدیران با اتوبوس امده که از هیچ ایین نامه ای هم مطلع نیستند یا دانش اموز را ولو وبه حال خود رها کرده وسرشان تولاک مدیریتشون است که مبادا گمش کنند ویا اینقدر خودی نشان می دهند وسخت گیری می کنند ..مدیریت مهارت وتوانایی می طلبد نه فامیل بازی وپارتی گرایی که یادگاران دولت قبلی اند خدا به داد این معلمان ودانش اموزان برسد که نمی دانم در چه عصری هستیم واز دست این پشت میز نشینان به اصطلاح مدیر چه خاکی به سر کنیم . ما مدیری داریم از نوع سواران اتوبوس اصلا" خودش رو به دبیران نشون نمی ده .ماشاءالله مدیر به تمام معنی است .جناب وزیر تورو به امام زمان عج این گوشه نشینان متکبر را پیاده کنید وشایسته ها را به ظهور برسانید .
    • بی نام IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      5 4
      دبیر جان دبیران اتوبوسی زیادی هم داریم که مدیران مدرسه باید جواب گوی ضعف تدریس و دیگر مسائل اموزشی انها به اولیا باشد از نمزه دادن انچنانی انها گرفته تا تدریس خصوصی و غیره لذا خواهشمند است موضوع را به حاشیه نبرید و قانونی بحث کنید که اصل وجود گوشی در مدرسه ایا ضروری است یا معضلی است برای یادگیری .
  • یک فرهنگی EU ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    12 1
    از نظر علم روانشناسی اقدام به خود کشی به صورت آنی اتفاق نمیافتد و باید زمینه هائی از قبل در وجود شخص باشد . به نظر من تقصیر مدیر نه به خاطر اخراج دانش آموز از مدرسه به علت آوردن موبایل بوده بلکه به خاطر این است که نتوانسته تشخیص دهد این دانش آموز در چه موقعیت روانی قرار دارد و البته دیگر عوامل اجرائی مدرسه معلمان و خانواده این دانش آموز هم مقصر هستند. به طور کلی مدیریت در مدرسه کار بسیار مشکلی هست و مشکلتر زمانی میشود که معاونین کاردانی هم نداشته باشی .
  • دانشجو A1 ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    12 5
    به نظرم همه این مشکلات به نبود مدیریت برمیگرده اون مدیر مدرسه میتونست با این دانش آموز طور دیگری برخورد کنه مثلا یه تذکر کافی بود.باید با این مدیران بیسواد برخورد شود.
  • معلم هنرستان IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    7 0
    روزی نیست که تو مدرسه ما از دانش آموزان موبایلی گرفته نشه که پر از فیلم و عکس های مستهجنه. با اینکه خیلی سختگیری میشه ولی باز می بینیم حتی سر کلاس هم با ویچت دارن با دخترای مدرسه بغلی چت میکنن و عکس و فیلم رد و بدل می کنن. من موافق بگیر و ببند نیستم ولی انحرافات اخلاقی خیلی زیاده باید یه جوری جلوش رو گرفت.
  • بی نام EU ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    4 3
    آقای معلم عصبانی مدیر باید ظرفیت داشته باشد هر کس جنبه این کار را ندارد مدیر نشود زوری که نیست .
  • رند تبریزی IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    2 4
    بروید نسبت به همه اموزشهایی که به بچه ها می دهید شک کنید محتوای دروس بینش اسلامی را متحول کنید اگر محتوای اموزش هایتان درست بود این مورد سهله موارد خیلی جدی تر و قوی تر از این ها نمی توانست دانش اموز بیچاره را به خود کشی ترغیب کند حضرات با افزایش تعداد واحدهای دروس معارف در دانشگاه فرهنگیان فکر میکنند کار بزرگی می کنند نمی دانند که این ره که می روند به ترکستان است باید از ظاهر سازی و سطحی فکر کردن خلاص شد و کار ها را به کاردان سپرد وزارتخانه اموزش و پرورش را از ظاهربینان ظاهرپرست خالی کنید و افراد علمی و ازاداندیش را التماس کنید بیایند مسوولیتها را قبول کنند نه اینکه افراد دون مایه را با لابی گری های متعدد سرکار بیاورید و میوه دل مردم را نابود کنید
  • دانش آموز خودت A1 ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    1 0
    آقای نجفی مدیر مدرسه شهید آوینی شیراز شما نباید دانش آموزی را به دلیل همراه داشتن موبایل اخراج میکردیدالبته مدیر مهربان و دل سوزی هستن