برای داشتن جامعه ای پویا، زنده و با نشاط با افرادی کار آمد قطعا می بایست روی کودکان آن جامعه سرمایه گذاری کرد که متاسفانه برنامه خاص و مدونی در این راستا دیده نمی شود.

علی بالوئی فعال حوزه کودک و نوجوان-برای داشتن جامعه ای پویا، زنده و با نشاط با افرادی کار آمد قطعا می بایست روی کودکان آن جامعه سرمایه گذاری کرد که متاسفانه برنامه خاص و مدونی در این راستا دیده نمی شود.

بخصوص در تحولات اخیری (انتخابات) که پشت سر گذراندیم  برنامه مشخصی در ارتباط با آموزش و پرورش کودکان این سرزمین (برنامه های هنری جهت تقویت حس زیباشناسی، خلاقیت یا آموزش مهارتهای اجتماعی و زندگی، آموزش حقوق شهروندی، یا برنامه های تفریحی با نگرشی تربیتی )، دیده نشد. پس واقعا به این مقطع سنی کودکان (بخصوص خردسالان پیش از دبستان ) توجه چندانی نشد.

از طرفی والدین به محض شروع  فصل گرما پس از اتمام اردیبهشت ماه توجه چندانی به آموزش کودکان ندارند. آموزش کودکان امری پیوسته است البته لازم بذکر است که منظور این نیست که کودکان را با کلاسهای مختلف و متنوع خسته کنیم ولی نباید پس از اتمام سال تحصیلی فعالیت آموزشی کودکان متوقف شود.

البته کودکان را در کلاسهایی ثبت نام کنید که کودک محور بوده و سرشار از نشاط  که کودک برای ادامه روند آموزشی انگیزه لازم داشته باشد. گاها بعضی از والدین بعلت گرم شدن هوا آموزش کودک خود را متوقف می کنند. والدین گرامی می بایست به این نکته توجه داشته باشند که کودکان اولین چیزی که می آموزند از طریق الگوی مشاهده ایست وقتی والدین با امر آموزش که رابطه مستقیم با موفقیت کودکان دارد تفننی نگاه می کنند قطعا سخت‌کوشی که شاخص مهم در رابطه با رسیدن به هدف مطلوب هر فرد به شمار می آید تضعیف می شود.

فراموش نکنیم که کودکانمان را برای زندگی بزرگسالی مهیا می کنیم. پس برای روند آموزشی آنها برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =