نشست «تبادل فرهنگی و هنری؛ از تهران تا پاریس» برگزاری می‌شود

نشست «تبادل فرهنگی و هنری؛ از تهران تا پاریس» با بررسی کتاب «رنج و رنگ» و سخنرانی مولف آن محمدرضا اسدزاده امروز پنجشنبه دهم فروردین (30 مارس) برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز پنجشنبه دهم فروردین 96 برابر با 30 مارس 2017 نشست «تبادل فرهنگی و هنری؛ از تهران تا پاریس» با سخنرانی محمدرضا اسدزاده، پژوهشگر فرهنگ و نویسنده و با حضور استاد عباس معیری، هنرمند و مینیاتوریست پیشکسوت مقیم پاریس، در انجمن فرهنگ  پاریس برگزار می‌شود. همچنین قرار است نشست دیگری با حضور این نویسنده در دانشگاه سوربن برگزار شود.

دکتر ناهید انزلی‌چی، دکترای زبانشناسی سوربن نیز در این برنامه حضور خواهد داشت و اثر تازه منتشر شده محمدرضا اسدزاده با عنوان «رنج و رنگ» مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

«رنج و رنگ » اثری است که به زبان فرانسوی، انگلیسی و فارسی با حمایت یونسکو منتشر شده و مجموعه‌ای از آثار ایرانی استاد حسین بهزاد در پاریس، آمریکا و ایران است. در این اثر حضور استاد برجسته مینیاتور حسین بهزاد در دوره‌ای یک ساله در دوران پهلوی دوم در موزه لوور تشریح شده است. نقش استاد بهزاد در تبادل فرهنگی و هنری تهران و پاریس و حلقه‌های ادبی، عرفانی و هنری این ارتباط فرهنگی در این نشست مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مقدمه این کتاب 400 صفحه‌ای را پروفسور سیدحسین نصر، فیلسوف مقیم آمریکا نوشته است. او درباره کار پژوهشی محمدرضا اسدزاده نوشت:

«امروز که اثر «رنج و رنگِ» استاد حسین بهزاد به ثمر رسیده است باید از نویسنده و پژوهشگرِ فرهنگ و هنر و فلسفه و محققِ با پشتکار آقای محمدرضا اسدزاده تشکر کرد که با کوشش‌های متمادی موفق شدند این کتابِ نفیس و پرارج را که احیاکننده نام و آثار استاد بهزاد است در سطح بین‌المللی، نشر دهند. شایسته است که همه آنان که به فرهنگ اصیل ایرانی علاقه‌مند هستند،‌ مراتب سپاسگزاری خود را از این اقدامِ مبارک ابلاغ دارند.»

علاقه‌مندان به شرکت در این نشست می‌توانند امروز پنجشنبه دهم فروردین برابر با 30 مارس ساعت 18:30 در مکان نشست حاضر شوند.

57242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 650062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =