صبح امروز افتتاحیه پنجمین مجلس خبرگان رهبری برگزار شده و آیت الله جنتی به عنوان رئیس این مجلس انتخاب شد.

به گزارش خبرآنلاين، نواب رئيس و منشي‌هاي اين مجلس، کما في السابق حضورشان در اين جايگاه تمديد شد. آيات موحدي کرماني و هاشمي شاهرودي نايب رئيس شده و حجج اسلام دري نجف آبادي و احمد خاتمي هم منشي شدند.

نشست امروز حاشيه‎هايي هم داشت. از حضور سر صبح محمود احمدي‌نژاد و سعيد جليلي که سوژه عکاسان شد تا جاي خالي سيدحسن خميني و آيت الله مصباح يزدي که روي صندلي‌هايشان اسامي‌شان هک شده بود اما حضور نداشتند. صندلي سيدحسن خميني جلوي صندلي محمود احمدي‌نژاد بود. احمدی‌نژاد اولین فردی بود که با اعلام تنفس جلسه علنی را ترک کرد.

آیت‌الله هاشمی، آیت‌الله هاشمی شاهرودی و حسن روحانی بود در نخستين رديف کنار یکدیگر نشسته بودند و در طول جلسه علنی با یکدیگر خوش و بش می‌کردند. به گزارش ايلنا، با اعلام تنفس براي غيرعلني کردن جلسهامروز، این گفت‌وگوها علنی‌تر شد و برای دقایقی حلقه‌ای از نمایندگان خبرگان اطراف آیت‌الله هاشمی و حسن روحانی تشکیل شد؛ در این میان بازار دیده‌بوسی‌ها و معارفه اعضای جدید به یکدیگر داغ بود. در اين فاصله تعدادی زیادی از اعضای مجلس خبرگان رهبری در کنار رییس‌جمهوری و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور پیدا کردند و با آنان گفت‌وگو کردند.

جهانگیری، واعظی و پورمحمدی که به عنوان وزرای دولت در این جلسه حضور داشتند برای دقایقی با روحانی گفت‌وگو کردند. ايرنا هم نوشته است که « سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با حضور در کنار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با دست دادن رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با وی سلام و احوالپرسی کرد».

آیت الله هاشمی و حجت‌الاسلام حسن روحانی به درخواست خبرنگاران براي آنها دست تکان داده و خندان جلسه خبرگان را ترک کردند. البته حضور محسن اسماعیلی تنها نماينده مکلي مجلس خبرگان بدون لباس روحانیت سوژه عکاسان بود.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • متخصص A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    53 12
    احتمالاً دعوتش نکردن
    • بی نام US ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
      0 0
      برعکس احتمالا دعوتش هم کردند. ولی با خودش گفته جایی که میگن من صلاحیت ندارم در اونجا باشم برای چی برم که زینت المجالس بشم.
    • محسن IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
      0 0
      اگردعوت نکرده اند پس چرااسمشان راروی صندلی نوشته اند؟حتما یادگارامام درتمام مراسم حساس قدمشان روی چشم ملت ومبارک است
  • بی نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    0 0
    اخه اقای احمدی نژاد انجا چکار دارد
  • بی نام A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    0 0
    احمدی نژاد اومده شکست هاشمی رو ببینه که دید
  • بی نام A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    0 0
    نماینده مکلی چیه دیگه؟
  • محسن A1 ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    0 0
    عالی بود دستتان درد نکنه