واحدمرکزی خبر نوشت:

شینزو آبه،نخست وزیر محافظه کار ژاپن، بعداز ظهر سه‌شنبه مسئولان حزب لیبرال دموکرات را از تصمیم خود برای انحلال مجلس نمایندگان و برگزاری انتخابات زودهنگام ،دو سال پیش از پایان دوره این مجلس، آگاه کرد.
رسانه‌ها اعلام کردند آبه که قرار است امشب در کنفرانسی مطبوعاتی شرکت کند، یک روز پس از اعلام بازگشت رکود به اقتصاد ژاپن، در نشست فوق‌العاده حزب لیبرال دموکرات، این تصمیم خود را به مسئولان حزب اعلام کرد.
بازگشت به رکود، نخست وزیر ژاپن را وادار می‌کند اجرای مرحله دوم افزایش مالیات بر مصرف را به تعویق اندازد.
به نظر می رسد نخست وزیر ژاپن چاره دیگری نداشت زیرا آمارهای رشد اقتصادی دوشنبه صبح سقوط کرد ، آمارهایی که کارشناسان آن را فاجعه بار می دانند.
در واقع تولید ناخالص داخلی ژاپن پس ازکاهش یک و نه دهم درصدی سه ماهه دوم امسال ، در سه ماهه سوم چهار دهم درصد دیگر کاهش یافت .
نخست وزیر ژاپن که مجبور به این کار بود نمی توانست افزایش تولید ناخالص داخلی را به 10 درصد به زمان بهتری و احتمالا آوریل 2017 موکول کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو ، انحلال پارلمان که قرار است تا یک هفته دیگر جامه عمل به خود بپوشد و پس از آن برگزاری انتخابات در چهاردهم دسامبر، قرار است همه مشروعیتی را که شینزو آبه برای اجرای اصلاحات جدید نیاز دارد ، در اختیار او قرار دهد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    25 0
    کاش روحانی هم بشنوه و یه کاری بکنه