«خبرجنوب» نوشت: سرپرست خانه روانشناسان، مشاوران و حرفه های یاوران استان فارس، با اشاره به این که سازمان نظام روانشناسی با هدف حمایت از درمانجو، نظارت بر عملکرد متخصصین و صدور مجوز برای مشاوران و روانشناسان افتتاح شده است، گفت: 20 شرح وظیفه برای این خانه در نظر گرفته شده است.

دکتر محمد مظفری با اشاره به این که یکی از کارهایی که این خانه ایجاد میکند، مداخله در بحران است، اظهار داشت: همچنین این خانه سعی دارد تا با حضور در کنار بیماران خاص و سرطانی، امید به زندگی را برای آنان افزایش دهد.
این استاد دانشگاه اظهار داشت: کوشش در راستای افزایش سطح آگاهی و دانش حرفهای مخاطبان، تلاش در راستای ایجاد فضای مناسب و تأمین امکانات لازم برای تعامل، گفت وگو، تبادل آراء و تجربیات و روشهای حرفهای و ابداعی اعضاء و هم چنین حمایتهای معنوی، مادی و قانونی از حقوق حرفه ای اعضاء حقیقی و حقوقی با استناد به مقررات کشور از دیگر اهداف ایجاد خانه روانشناسان است.
دکتر مظفری با اشاره به این که در بیمارستان کمبود زیاد روانشناس حس می شود، افزود: باید افکار منفی و خاطرات تلخ گذشته بیماران توسط روانشناس مورد بررسی قرار گیرد چرا که هم چنان که جسم بیمار نیاز به پزشک دارد، روح هم نیاز به دکتر دارد که متأسفانه این مهم مورد توجه قرار نگرفته است. این مسئول با اشاره به این که مرحله دوم، مبارزه با بیماری روانی است، اظهار داشت: در مرحله سوم باید فرد یاد بگیرد تا با افکار، خشم و احساسات منفی را کنار بزند. دکتر مظفری اضافه کرد: ورود خانواده در زمان های بحران همگانی لازم است و در این راستا تفاهم نامهای با هلال احمر و سایر ارگان ها تنظیم کرديم تا بتوان در این بحران ها در جوار آسیب دیدگان بود، این تفاهم نامه با هلال احمر منعقد شده است و همین امر باعث می شود تا روانشناسان و مددکاران اجتماعی در بحران ها ورود پیدا کرده و به مردم کمک کنند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =