۰ نفر
۱۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۲

هدایت الله بهبودی در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین، درباره «ضرورت مبارزه با نگرانی» نوشته است.

این پژوهشگر تاریخ معاصر در بخشی از مطلب خود نوشته است:
«روی نوشته ما در اینجا با یکی از ویژگی‌های منفی است که از نظر نگارنده در بیشتر طبقات اجتماعی شیوع دارد و آن خصلت «نگرانی» است. بیشتر افراد جامعه ما نگران هستند. این احساس از همان قشر پرشمار جوان شروع می‌شود. نگرانی این گروه بزرگ اجتماعی از ادامه تحصیل شروع می‌شود و تا یافتن کار و تشکیل خانواده ادامه می‌یابد. در گروه میان‌سالان نگرانی برای معیشت، گردش چرخ زندگی و تأمین نیازهای فرزندان خانواده؛ اگر همه‌گیر نباشد، فراوانی آن غیر قابل انکار است. از کارافتادگی، تنهایی و چگونگی پایان زندگی از نگرانی‌های عمومی کهنسالان است. این از لحاظ اجتماعی. از نظر فرهنگی احساس «نگرانی» تبدیل به یک اصل شده است. در حوزه فرهنگ همه نگران هستند. در بخش سیاست، تنازعات گروه‌های سیاسی ماحصلی جز بحران و نگرانی عمیق در پی نداشته است. مسئله نگرانی در حوزه اقتصاد اگر پررنگ‌تر از بخش‌های دیگر نباشد، هم‌طراز آنها خودنمایی می‌کند. »
این عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در ادامه مطلبش نوشته است:
«... جامعه امروز ما یک جامعه نگران است. اگر این نتیجه‌گیری درست باشد، بر اساس همان تجربه‌های بشری در روابط علت و معلولی می‌توان درباره آینده صحبت کرد که البته شیرین نخواهد بود. اما سربسته می‌توان گفت که نسبت امید به نگرانی مثل نسبت آب است به آتش. می‌توان گفت که با افزایش نگرانی‌ها محدوده امید به همان اندازه کوچک می‌شود. می‌توان گفت که آینده ... گفتنی‌ها کم نیست و ظاهراً گفتنش هم واجب نیست، اما نمی‌توان هشدار نداد و خوش‌خیالی را جایگزین واقع‌بینی کرد.
همه ما باید به این مسئله فکر کنیم. به اینکه به عنوان یک فرد چه کارهایی می‌توانیم صورت دهیم که لشکر امید در رویارویی با لشکر نگرانی کم نیاورد و عقب‌نشینی نکند... جامعه‌ای که آینده‌اش با نگرانی همراه باشد، همه چیز خواهد داشت جز ثبات و پایداری.»
برای خواندن متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوروش درخشان IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    10 1
    جنگ/ بمباران شهرها/ گرانی/ نبود شادی/ نبود امکانات تفریحی و در دسترس و اررزان قیمت/ ضعف شادی در برنامه های صدا و سیما/ چند قطبی شدن جامعه/ نبود امنیت شغلی/ کم بودن درآمد/ تورم
  • بی نام RO ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    11 1
    بيشتر پرخاشگرند و خشمگين!!!
  • بی نام A1 ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    11 0
    اگراخبار روزنامه هاوتلويزيون وسايررسانه هاروبخونيدبيش ازنودوپنج درصدمنفى ونااميدكننده هستند
  • بی نام A1 ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    10 0
    كمبودآب،گرانى گاز،گرانى سوخت ودرپى اون گرانى همه چيز،انصراف ازيارانه ها،جوبى اعتمادى دولتها،هرروزاختلاس وكلاهبردارى،ودرمقابل بى تفاوتى سران قدرت نسبت به اين اختلاسها،هرشب بااين فكرخوابيدن كه فردابايدمنتظرچه سناريوى تازه اى ازطرف دولت باشيم.فكرمىكنيدبه چه دلخوش باشيم
  • بی نام A1 ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    8 1
    وعده هاى سرخرمن كسانى كه به راس كارمىآيندواين وعده هاهيچگاه عملى نمىشود
  • بی نام IR ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    7 5
    نگرانی جامعه مهم نیست، به جاش انرژی هسته ای داریم که حق مسلم ماست
  • بی نام IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    8 1
    نگرانی!!!! کدوم نگرانی حرفهای جدید میزنید.........
  • بی نام A1 ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    9 1
    براي اينكه مردم هيچ آينده اي براي خودشان متصور نيستند هر روز بد تر از ديروز
  • بی نام A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    8 2
    مقاله خيلي خوب و بجا بود.
  • دلال مرکزی IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    8 1
    عدم اطمینان به آینده شغلی، اجتماعی، رفاهی و درمانی باعث نگرانی است، عدم اطمینان به سیاستهای اقتصادی دولتها باعث نگرانی است، الان یک فرد بازنشسته نمیتواند پذیرای نوهای خود باشد ، چی جلوی انها بگذارد پسته کیلویی 50 هزار تومان یا شرمندگی کیلویی خدا تومان.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    13 1
    اینده روشنی داریم یا برای فرزندانمان اینده روشنی متصور است که نگران نباشیم ؟؟؟؟؟؟؟؟ البته این شرایط در 35 سال گذشته هر روزش همین بوده و با این تفکرات همین خواهد بود اصلی لایتغیر است
  • محمد A1 ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    چون عده ای سغی دارند تا ایجاد طبقه کنند انهم بر فرم انگلیس.یعنی ارباب و نوکر. یا سرمایه دار و فقیر
  • بی نام IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    یعنی خودت مطمئن هستی که قیمت 2 ماه بعد سیب زمینی یا خودرو یا مسکن یا تحریم و اجناس مصرفی خانگی چطور خواهد بود؟ و اقدام به پیش خرید نمیکنی؟ اگر بله نحوه حصول به این اطمینان را اعلام کن. و اگر خیر پس چرا میپرسی؟ آلودگی هوا و تاثیر سرب بر مغز و افزایش پرخاشگری و الودگی صدا در تهران را نیز نباید فراموش کنی.