«خبرجنوب» نوشت: مسکن مهر، پروژه ای که قرار بود اجرای آن در راستای تحقق رفاه و آسایش مردم باشد خود به معضلی برای خریداران این پروژه ها تبدیل شده است.

مشكلاتي همچون تحويل با تأخير، كيفيت پايين ساخت به دليل استفاده از مصالح ساختماني بيكيفيت، نه تنها نتوانست رضايتمندي مردم را به دنبال داشته باشد بلكه پيمانكاران را هم به دليل عدم دريافت به موقع مطالباتشان دچار مشكلاتي كرده است.
در همين ارتباط حدود 300 نفر از پيمانكاران پروژه مسكن مهر دو هزار واحدي امام رضا(ع) صدرا جلو دفتر شركت بناسازان رمضان تجمع كردند.
اين پيمانكاران با در دست داشتن پلاكاردهايي خواستار دريافت حق و حقوق معوقه خود شدند. يكي از اين پيمانكاران به خبرنگار «خبرجنوب» گفت: بيش از يك سال است كه شركت بناسازان رمضان اقدامي جهت پرداخت مطالبات ما نكرده است و پيمانكاران پروژه مسكن مهر امام رضا(ع) فاز 2صدرا مبلغ 8 ميليارد تومان از شركت بناسازان رمضان طلب دارند.
باصمي با ابراز گلايه از رويه پيش گرفته مسئولان شركت بناسازان رمضان در عدم پرداخت حق و حقوق پيمانكاران اين پروژه گفت: كوتاهي اين مسئولان باعث شده كه 40 نفر از پيمانكاران عمده پروژه مسكن مهر امام رضا(ع) فاز 2 صدرا هر كدام حداقل به 30 نفر بدهكار شوند.
وي با اشاره به اين كه حدود 3ماه است كه اين پيمانكاران اقدام به تجمع جلو دفتر شركت بناسازان رمضان و شركت عمران صدرا ميكنند، اظهار داشت: تاكنون تجمع پيمانكاران اين پروژه نتيجهاي نداشته است و وعده و قول مسئولان در خصوص پرداخت حق و حقوق پيمانكاران محقق نشده است.
باصمي افزود: صورتجلسهاي از سوي شركت بناسازان رمضان تنظيم شد كه در آن مديرعامل، سرپرست كارگاه و رئيس هيأت مديره قول دادند كه كل مطالبات پيمانكاران پروژه مسكن مهر دو هزار واحدي امام رضا(ع) صدرا در قالب چك نهايتاً تا تاريخ هفتم بهمن ماه سال جاري پرداخت گردد كه اين وعده نيز شعاري بيش نبود و محقق نشد.
ضمن آن كه در مراجعه مجدد پيمانكاران به شركت مذكور در تاريخ 11 بهمن ماه، مسئولان شركت اقدام به شكايت از ما مبني بر ايجاد مزاحمت و رعب و وحشت كردند كه جاي شگفتي است.
يكي ديگر از پيمانكاران تجمعكننده نيز گفت: از مردادماه كارگاه شركت بناسازان رمضان به دليل عدم پرداخت مطالبات پيمانكاران تعطيل شده است. كشاورز افزود: پيمانكاران پروژه دو هزار واحدي مسكن امام رضا(ع) تنها 20درصد مطالبات خود را دريافت كردند و تجمعهاي اين افراد نيز نتوانسته گرهي از كار آنها بگشايد و همچنان مسئولان شركت بناسازان رمضان از پرداخت حق و حقوق پيمانكاران خودداري مي كنند.
خبرنگار «خبرجنوب» تلاش كرد تا در خصوص حل مشكلات پيمانكاران اين پروژه با مسئولان شركت بناسازان رمضان گفت و گو كند كه تماس با آن ها ميسر نشد. در همين رابطه مديرعامل شركت عمران صدرا در گفت و گو با «خبرجنوب» با بيان اين كه مسايل داخلي پروژه هاي مسكن مهر ارتباطي با اين مجموعه ندارد، گفت: شركت طرف قرارداد ما در اين پروژه يكي از سازندگان مسكن مهر است كه در جاهاي مختلف در حال فعاليت است.
مهدي خاني با تأكيد بر اين كه شركت عمران صدرا تمامي هزينههاي مربوط به اين پروژه را پرداخت كرده است، اظهار داشت: شركت بناسازان رمضان يك شركت استاني است كه پيمانكاران آن در مناطق مختلف فعاليت دارند و تنها بخشي از فعاليت آنها مربوط به مسكن مهر مي شود.
وي گفت: در اين بخش تمامي هزينه ها توسط شركت عمران به اين شركت پرداخت شده است و در اين خصوص شركت مذكور از عمران صدرا طلبي ندارد.
وي با اشاره به اين كه مسايل پيرامون شركت بناسازان رمضان هيچ گونه ارتباطي با شركت عمران صدرا ندارد، گفت: ميتوان گفت اين شركت خصوصي تعدادي مطالبه گر دارد كه مسايل آن ها ارتباطي با مجموعه عمران صدرا پيدا نمي كند.
خاني در تشريح مسايل مطرح شده از سوي اين پيمانكاران مبني بر واگذاري صوري اراضي شركت بناسازان رمضان به شخص حقيقي كه قرار بود با واگذاري آن مطالبات پيمانكاران پرداخت شود، بيان داشت: اراضي مطرح شده كه براي تصفيه خانه شرقي صدرا در نظر گرفته شده مربوط به يك تعاوني (5/1 هكتار) بخشي مربوط به شركت بناسازان رمضان و 3هكتار آن مربوط به شخصي حقيقي بوده كه براي احداث تصفيه خانه شرقي صدرا خريداري شده است و هيچ ارتباطي به موضوع مطالبات پيمانكاران پروژه دو هزار واحدي مسكن مهر امام رضا(ع) فاز 2صدرا ندارد.
گفتني است، اين تجمع حاشيهاي هم داشت كه از جمله يكي از اين پيمانكاران اقدام به ريختن بنزين جهت خودسوزي كرد كه پس از انتقال وي به مراكز درماني مشخص شد كه صورت و چشمان اين شخص با آسيب جدي مواجه شده است.پيمانكاران معترض به «خبرجنوب» گفتند، بيتفاوتي شركت بناسازان رمضان در پرداخت مطالبات آن ها منجر به اقدامات اين چنيني مي شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =