محمد دادکان با یک مصاحبه جدید دوباره از همه چیز انتقاد کرد.

داریوش سعیدی: محمد دادکان با حرف‌هایش درباره فوتبال خبرساز شد. او البته فقط تاج یا ارکان فوتبالی را زیر سئوال نبرد که از دولت و ارکان مختلف کشور انتقاد کرد. چرا؟ چون شاکی از این بود که وزیر نشده است. گفت وزیر مردم است نه دولتها. برگردیم به محمد دادکان در دهه 80 . او که دکتری فیزیولوژی ورزش دارد در اوایل دهه 80 به همراه برنامه های ورزشی مختلف جواد خیابانی ، مدام از محسن صفایی فراهانی انتقاد می کرد. صفایی در روزهایی که در راس قدرت بود ، هیچ وقت توجهی نمی کرد اما در ماه های آخر کارش که محسن مهرعلیزاده آمد ، به خواست مسئول ورزش ، دادکان منتقد را گذاشت سرپرست سازمان لیگ فدراسیونش. بعد هم کار را به نامادری اش سپرد و رفت. دوران دادکان البته موفقیت هایی مثل سومی در پکن ، قهرمانی در بوسان و صعود جام جهانی 2006 را داشته. افتخاراتی که تقریبا چیزی مشابه اش را هم کفاشیان با همه انتقادات به روند مدیریتش داشته است. دادکان عملکرد نتیجه ای بدی نداشت اما همیشه عادت داشت به تکروی ، همه چیز را فقط از زاویه نگاه خودش می دید و همیشه طوری رفتار می کرد که برایش بنویسند فوتبال لباس رزم به تن کرده است.

این استاد دانشگاه البته کم نگاه تند و رادیکال نداشت. سقف قراردادها اولین بار در دوران او اتفاق افتاد. اجازه دخالت در فوتبال توسط مقام های بالادستی در همین دوران بود. ماجرای دعوت از خداداد عزیزی و هاشمیان به تیم می برای دو بازی قطر و اردن درحالی که تیم برانکو در آستانه حذف بود را بارها علی کفاشیان تعریف کرده و مهرعلیزاده هم تائید کرده است که این دو با خواست سازمان ورزش به تیم ملی دعوت شدند. مواردی مثل گیر دادن به مدل موی بازیکنان یا دعواهای بی پایان در فوتبال در این دوره داشتیم و بعد جنگ او با علی آبادی. دادکان در همه سال های مدیریتش سوپراستار نبود اما شبی که در سال 87 به 90 رفت و گفت نشان لیاقتی که در دوران اصلاحات گرفته برایش مهمترین جایزه زندگی اش است ، خیلی فضا به سودش تغییر کرد . او بعد از آن هیچ گاه نه از سوی دولت احمدی نژاد فرصت بازگشت پیدا کرد ، نه از سوی روحانی. همیشه هم اسمش سر زبان ها بوده.خودش می گوید از اسمش استفاده شده. اما او که تا قبل از این می گفت خودش نمی خواسته و «نمی آیم» تکه کلامش از دیرباز بوده حالا حرف دیگری می زند. می گوید نگذاشتند بیاید چون بله قربان گو نبوده است.

دادکان از ابتدای دولت احمدی نژاد ، ارتباطی نزدیک با این دولت داشت. بعد از آن اتفاقات برکناری اش ، به مدال افتخارش از دولت اصلاحات بالید و سال ها از این گفت اما عملا خودش وقتی در دولت روحانی خبری از سمت مدیریتی برایش نشد ، گفت به روحانی رای نداده بوده. سال 88 اصلا انتخابات را تحریم کرده بوده و به هیچ جناحی را نداده است و حالا هم باز منتقد است. چرا منتقد است ؟ چون پستی ندارد. براستی اگر او بر مسن قدرت بود ، باز هم این انتقادها را می کرد؟ آیا دادکان در سال هایی که رئیس فدراسیون فوتبال بود، به یاد دارید کلامی درباره حقوق مردم یا مشکلات گفته باشد؟

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 643702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی RO ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    20 17
    دادکان یک آدم ترسو ایشون به خاطر ترس از شکست تو انتخابات فوتبال کاندید نشد . فقط بلده انتقاد کنه چندین ساله مرد عمل باش برادر من
  • محمد A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    22 7
    دادکان مدیرخوبی بود ولی فراموش نکنیم نسل طلایی فوتبال بامدیریت این آقاهمزمان شده بودودرواقع هرچه صفایی کاشت دادکان برداشت کرد.مهدوی کیا، دایی،کریمی،رحمان رضایی و...
  • بی نام A1 ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    19 10
    اونموقع هم که رئیس بود همه از دستش شاکی بودن .هم مردم هم رسانه ها .در ضمن بله قربان گو هم خوب بود . برانکو با زوره سازمان اومد و قراردادش هم تو سازمان بسته شد . اون دوره اگر سهمیه اسیا را زیاد نکرده بودن معلوم نبود بریم جام جهانی .مثل 2002 . وقتی هم اخراجش کردن کسی ناراحت نبود .
  • بی نام A1 ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    15 8
    عملكرد شبهه ناك ايشون در مورد پهلوان و زمان ابادي و مسائل پشت پرده هنوز در اذهان باقي مونده