آموزش و برگزاری مانور دانش آموزان توسط هلال احمرخرم آباد

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان خرم آباد گفت: حدود یک ماه پیش جمعیت هلال احمر شهرستان خرم آباد توسط بیست مربی مجرب نسبت به آموزش دانش آموزان استان در رویارویی با بحران زلرله اقدام کرد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر علی عبدالهی فر افزود: در این طرح هنرستان آفرینش خرم آباد به عنوان پایلوت انتخاب شد که بر مبنای این برنامه دانش آموزان این مرکز به مدت دو هفته آموزش دیدند.

وی خبر داد: همزمان با هشتم آذرماه و روز روز جهانی زلزله، این برنامه به میزبانی جعیت هلال احمر استان ،همکاران آتش نشانی،مرکز 115،شورای شهر و آموزش و پرورش برگزار شد.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان خرم آباد اضافه کرد: هشتم آذر ماه زنگ زلزله همزمان با سایر مدارس در هنرستان آفرینش خرم آباد به صدا درآمد و دانش آموزان به صورت علمی و آموزش دیده پناه گرفتند.

دکتر عبدالهی فر اظهار داشت: بحث صعود و فرود از طبقه دوم واحد آموزشی توسط تیم امدادی به رهبری خانم توانا با موفقیت انجام شد و مصدوم فرضی طبقه دوم را به بیمارستان انتقال دادند.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان خرم آباد اشاره کرد: دیگر برنامه های جنبی این مانور شامل: خاموش کردن آتش ساختگی، برپایی ده چادر امدادی برای اسکان موقت، تامین اقلام غذایی و امدادی در چادر امدادی، برپایی کانکس امدادی، جستجوی دو سگ زنده یاب در این مانور و عملیات پیدا کردن مصدوم از زیر آوار بود.

وی در پایان گفت: با آرزوی موفقیت برای مردم عزیز و دانش آموزان استان و به امید نهادینه سازی این قبیل آمادگی های ضروری در جامعه از جمعیت هلال احمر استان،ستادجوانان استان ،فرماندار محترم، کلیه امدادگران شعبه خرم آباد و آموزش و پرورش استان نهایت تقدیر و تشکر را داریم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 732570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =