جایگاه استراتژیک نمازجمعه را حفظ کنید

در ماههای پیش رو ، هر چه به دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می شویم، فضای سیاسی کشور رادیکال تر خواهد شد. گروههای سیاسی ، به تناسب برخورداریها، به نفع نامزد خود اقدام به تبلیغات خواهند کرد.

در همین پیوند، بسیاری از شخصیت های سیاسی و فرهنگی، با هدف دمیدن در تنور انتخابات، اقدام به اظهار نظر، تحلیل و تفسیر، پیرامون اقدامات دولت یازدهم و نامزد مورد وثوق خود خواهند نمود، که این اقدام به مذاق عده ای خوش و شماری نیز در برابر این اظهار نظرها، موضع گیری خواهند کرد.

همه این فعالیت های در راستای انتخاباتی پرشور، ضروری و به نفع کشور خواهد بود.آنچه موجب نگرانی است، ورود شماری از نهادها به عرصه انتخابات است، نهادهایی که شان ارکان نظام را دارند. یکی از این نهادها، که در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، موجب تحکیم و همبستگی ملی بود، تریبون های نماز جمعه است.

در بزنگاهها، این نهاد فرهنگی توانست ، با اقناع افکار عمومی ، انسجام ملی را حفظ و از بروز بسیاری از مشکلات کشور جلوگیری کند. چه بخواهیم و چه نخواهیم ، باید این تشکیلات فرهنگی را به عنوان یک تشکیلات استراتژیک، اقناع گر و در خدمت وحدت ملی بدانیم و کمک کنیم تا در این کسوت ادامه دهد.

سوم دیماه جاری ، اتفاقی در نماز جمعه یزد افتاد، که این ذهنیت را در شماری از فعالان سیاسی کشور ایجاد کرد، که خدای ناکرده این تشکیلات که همواره تلاش داشته است ، صبغه ملی خود را برای توسعه کشور حفظ کند، قصد دارد در انتخابات دوازدهم ورودی جانبدارانه داشته باشد.

البته واکنش معدودی از شرکت کنندگان را، نباید به حساب تصمیمات شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و جماعات گذاشت، اما تکرار این حوادث در ماههای منتهی به دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، می تواند این ظن را تقویت کند، که به هیچ وجه به نفع کشور و این نهاد استراتژیک نخواهد بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 616395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
    31 2
    کدام جایگاه استراتژیک؟ قدم از دایره دوستان همفکر بیرون بگذارید تا ببینید نماز جمعه به چه روزی افتاده.
  • بی نام IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
    28 2
    نماز جمعه مدت هاست که جایگاه خود را از دست داده و به یک تریبون برای یک جریان خاص تبدیل شده.
  • بی نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
    1 4
    نماز جمعه اگر سنگر باشد فقط برای دوستان و متعهدان انقلاب پناه می دهد نه برای جریان نفاق که از سر پشیمانی و حب قدرت حرف و عملشان یکی نیست . و از سر ترس شفاف عمل نکردند .