فاجعه‌پلاسکو به دلیل پول ندادن شهرداری به آتش‌نشانی اتفاق‌افتاد؟/ حافظی: فقط ۲۱.۵ میلیارد داده‌اند

عضو شورای شهر تهران اطلاعات تازه‌ای از بودجه‌ای که شهرداری به آتش‌نشانی برای تجهیز و نوسازی داده است، منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ با گذشت دو روز از فاجعه پلاسکو و فروریختن ناگهانی مرکز تجاری قدیمی تهران، هنوز ابهاماتی درباره امکانات آتش‌نشانی وجود دارد؛ اینکه اگر اتش‌نشانی پس از حادثه جمهوری و سقوط یک زن، امکاناتش را به روز کرده بود، می‌توانست مانع از فروریختن ساختمان پلاسکو که در نتیجه چندساعت آتش‌سوزی پی‌درپی بود، بشود.

درباره بودجه تخصیص یافته برای تجهیز آتش‌نشانی، رحمت‌اله حافظی در کانال تلگرامی خود نوشت: «در بودجه سال جاری و بر اساس مصوبه شورای شهر ۱۴۰ میلیارد تومان از محل ۲ درصد عوارض ایمنی ساختمان ها برای توسعه ایستگاه های آتش نشانی، تامین تجهیزات مورد نیاز و آموزش پرسنل پیش بینی شده که شهرداری به آتش نشانی ۱۲۰ میلیارد تومان ابلاغ کرده است. از این ۱۴۰ میلیارد تومان تا کنون ۵۴ میلیارد تومان کسب شده ولی ۲۱ میلیارد و پانصد میلیون تومان به آتش نشانی پرداخت شده است.»

درواقع اندکی بیش از یک‌هفتم بودجه را شهرداری به آتش‌نشانی اختصاص داده است. 

او همچنین دراین باره به خبرآنلاین گفت: در قالب برنامه ۵ سال دوم پیش بینی هزار میلیارد تومان برای تجهیز و آموزش و ارتقای توان فنی سازمان آتش نشانی پیش بینی شده بود که متاسفانه بعضی از دوستان مخالفت کردند و این بودجه را به ۴۰۰ میلیارد تومان کاهش دادند.

حافظی گفت: علاوه بر آن که منابع کاهش پیدا کرد. در بودجه سنواتی از محل عوارض ساختمان دو درصد عوارض ایمنی ساختمان ها پیش بینی کردیم که شد ۱۲۰ میلیارد تومان برای ارتقای تجهیزات آتش نشانی و ۲۰ میلیارد تومان هم اضافه کردیم که سرجمع شد ۱۴۰ میلیارد تومان. اما امسال تاکنون فقط فقط ۲۱.۵ میلیارد تومان را اختصاص داده اند. در سال‌های گذشته هم به طور کامل اختصاص پیدا نکرد.

او گفت: در صحن هم تذکر دادیم که با جان مردم بازی نکنید و باید بودجه نوسازی و تجهیز آتش نشانی پرداخت شود، اما کسی توجه نکرد. 

این سخنان حافظی درحالی است که محسن پیرهادی، یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران امروز گفته است: «در دوره پيش ما به مديرعامل آتش‌نشانی پيشنهاد بودجه بيشتر را داده بوديم و خود او گفت نياز ندارد. او در همان جلسه گفت كه بدم نمی‌آيد شما به من پول بدهيد ولي نمي‌خواهيم.»

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
    4 0
    قالیباف استئفا
  • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
    0 0
    اون 21.5میلیارد هم بیشترش صرف پرداخت حقوق و هزینهء میشه باید پول بیشتر داد تا تجهیزات به روز بخرند
  • بی نام A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
    64 0
    يكبار براي هميشه كي بود كي بود رو رها كنيد مقصر رو عزل و به محاكمه بسپاريد، دادستان تهران بايد اقدام كند ،
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
    2 0
    از اول هم معلوم بود بقيه پولها صرف املاک نجومي شد آيا قاليباف قصد نداره استعفا بده ؟
  • بی نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
    3 0
    قالیباف فقط برو استعفاااااااااء
  • بی نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
    4 0
    اخر در اربعین 40 هزار مامور شهرداری به کربلا اعزام شدند هزینه دارد اقای قالیباف را به نجات جان ایرانی چکار ؟
  • بی نام EU ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
    1 0
    عمق فاجعه خیلی عمیق تر از حادثه پلاسکو است کشته شدن آتش نشانهای عزیز و نابودی ان ساختمان در برابر این حقیقت ترسناک که پایتخت یک کشور ثروتمند مثل ایران آتش نشانی اش حتی یک نردبان بلند ندارد ناچیز است،برای همین هم بود که دفعه قبل در خیابان جمهوری وقتی آتش سوزی شد اون سه تا کارگر زن سقوط کردند چون نه تشک نجاتی داشتند نه نردبانی.واقعا جای شرمساری و خجالت است برای آنهایی که خودشان می دانند.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
    3 0
    فکر کرده پولو برای خودش میدید تعارف کرده
  • بی نام A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
    48 0
    من هنوز توی کف بودجه فرهنگی 1600 میلیارد تومانی شهرداری هستم. مبالغ هنگفتی که به اسم فرهنگ بر دوش بودجه عمومی سنگینی می کند کم بود که حالا شاهد رقم عجیب و غریب بودجه قرهنگی شهرداری هستیم که در چند سال گذشته توسط نیروهای غیرفرهنگی مدعی کار فرهنگی حیف و میل شده و همچنان ادامه دارد. امثال آقای حافظی هم اگر پشمی به کلاهشان است با اصلاخ ردیف های بودجه حق بخش هایی را که به سلامت و ایمنی شهر و شهروندان و جانشان مربوط می شود بی هیچ اغماضی از چاه ویل کارهای به اصطلاح فرهنگی و مجله و روزنامه در آوردن سیاسی بستانند و گرنه ساکت باشند.
  • بهنام A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
    1 0
    حداقل در شهری که بافتهای فرسوده دارد باید دو برابر شهرهای که مانند تازه ساز اروپایی بودجه داشته باشد خواهشمند است که درمورد ایمنی شهری مثل تهران که روی گسل هم هست تعداد مراکز آتش نشانی و ارژانس را به چند برابر افزایش دهید این افراد که واقعا شهدای مدافع مردمند حداقل از لحاظ مالی تامین کنید زبان قاصر است از فداکاری این عزیزان خداوند رحمت کند شهدای آتش نشانی و سایر ارگاهای که در خدمت به ملت فداکاری کر دند و در پایان در بودجه خست نکنید این بودجه مال ملت است و مردم بخدا رازیند مال بابای شما نیست
  • بی نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
    3 0
    بنیاد مستضعفین مالک پلاسکوعدم ایمن سازی،وکلیه خسارت کسبه و...باید بپردازد
  • بی نام A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
    0 0
    تامین تجهیزات آتش نشانی را ا فراد متخصص تشخیص میدهند. {این سخنان حافظی درحالی است که محسن پیرهادی، یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران امروز گفته است: «در دوره پيش ما به مديرعامل آتش‌نشانی پيشنهاد بودجه بيشتر را داده بوديم و خود او گفت نياز ندارد. او در همان جلسه گفت كه بدم نمی‌آيد شما به من پول بدهيد ولي نمي‌خواهيم } یعنی چه ؟
  • بی نام EU ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
    0 3
    بابا میگن تجهیزات بوده این حافظی دنبال چیه؟