«خبرجنوب» نوشت: نایب رئیس انجمن داروسازان فارس گفت: در صورت ابلاغ تغییر قیمت به داروخانه ها، اختلاف قیمت روی جعبه دارو با مبلغ دریافتی از بیماران گران فروشی نیست.

دكتر سعيد نوريان افزود: با وجود اينكه بيشتر بيماران به خاطر اين اختلاف مبلغ دچار سردرگمي شده و حتي آن را گرانفروشي و تخلف ميدانند اما در مواردي كه پس از تصويب در كميسيون قيمت گذاري سازمان غذا و دارو با اين اختلاف و تغيير قيمت دارو موافقت ميشود، فروش دارو به مبلغ جديد قانوني است.
وي تصريح كرد: قيمت و مشخصات داروها قبل از ساخت دارو روي جعبه آنها درج مي شود و تا زمان عرضه اين اقلام در بازار فروش چند ماه طول مي كشد و به همين دليل اين وضعيت به وجود مي آيد.
دكتر نوريان گفت: تمامي تغيير قيمت ها به دليل ياد شده، طبق مصوبه كميسيون قيمتگذاري در پايگاه اينترنتي سازمان غذا و دارو ثبت شده و مردم در صورت ترديد نسبت به اختلاف قيمت روي جعبه و مبلغي كه داروخانه ها از آن ها دريافت مي كنند، مي توانند با مراجعه به اين پايگاه نسبت به آن اطمينان پيدا كنند.
وي افزود: هنگام تغيير قيمت دارو كميسيون مربوطه طي بخشنامه اي، آن را به شركت هاي توزيع و توليد كننده اعلام ميكند و اين افزايش قيمت از همان زمان قابل اجرا است و بيمهها نيز ملزم به پوشش اين تفاوت هستند.
دكتر نوريان يادآور شد: اختلاف قيمت روي جعبه و مبلغ دريافتي از سوي داروخانهها تنها در صورت ابلاغ، قانوني است و موارد غير از اين، گرانفروشي محسوب مي شود.
نایب رئيس انجمن داروسازان فارس در ادامه گفت: در خصوص بحث تعرفه خدمات دارويي نيز كه بسيار مورد سوال قرار دارد در كتاب ارزش گذاري نسبي خدمات پزشكي مطالبي در همين ارتباط بيان شده و بر اساس آن اخذ تعرفه خدمات توسط داروخانههاي استان قانوني است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 636040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =