بررسی و پیگیری رفع مشکلات طرح های سرمایه گذاری اردبیل

تسنیم نوشت: در جلسه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان اردبیل مشکلات طرح‌های سرمایه‌گذاری اردبیل بررسی و بر پیگیری رفع این مشکلات تاکید شد.

جلسه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان اردبیل با حضور استاندار اردبیل، مسئولان و سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف استان برگزار و مشکلات طرحهای سرمایه‌گذاری در استان بررسی و راهکارها و اقدامات لازم در زمینه پیگیری و رفع این مشکلات ارائه شد.

در این جلسه پنج طرح از جمله احداث مجتمع گردشگری در جاده اردبیل به سرعین، احداث جایگاه سوخت چندمنظوره در مسیر اردبیل به سرچم، پرورش گاو شیری در روستای گلوجه شهرستان خلخال، طرح توریستی و گردشگری در خلخال و طرح کمپ گردشگری در روستای دمیرچیلوی شهرستان بیله‌سوار مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار اردبیل در این جلسه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری را ظرفیت مطلوبی برای رونق اقتصاد استان دانست و گفت: جلسات مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان فرصت مناسبی برای تسریع در روند واگذاری طرحها و رفع مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاران است.

مجید خدابخش با قدردانی از تلاشهای اعضای مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان بیان کرد: فعالیت این مرکز در زمینه حمایت از سرمایه‌گذاران و مجریان طرح‌های ویژه اقتصادی مثبت و موثر بوده که انتظار می‌رود با تداوم این تلاشها و فعالیت‌ها شاهد رفع مشکلات هر چه بیشتر طرحهای سرمایه‌گذاری در استان باشیم.

وی اظهار کرد: جلسات مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان می‌تواند زمینه‌ساز تسهیل و تسریع در روند واگذاری طرحها و رفع مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاران شود که تاکنون نیز در این زمینه اقدامات موثر و مناسبی انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: طرحهای بالای 4 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری باید در سازمان مرکزی مورد بررسی قرار گیرند و مجری طرح باید 30 درصد از میزان سرمایه گذاری اعلامی در طرح توجیهی پروژه را در حساب بلند مدت خود داشته باشد.

کریم حاجی‌زاده گفت: سرمایه‌گذار برای پایین نشان دادن میزان سرمایه‌گذاری، اعداد و ارقام طرح را جابه‌جا کرده است که در این زمینه بنا بر نظر مقام عالی استان، مقرر شد برای بررسی صحت این مورد در طرح توجیهی، نماینده تام الاختیار استانداری به همراه یک نفر کارشناس از اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان طرح مورد نظر را از نظر فنی مورد بررسی قرار دهند و گزارش آن را در جلسه بعدی ارائه بدهند.

در مورد طرح احداث جایگاه سوخت چند منظوره در مسیر اردبیل به سرچم نیز که مجری طرح برای اخذ موافقت اصولی چندین بار به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مراجعه کرده بود و با مشکل عدم شفافیت مراحل اخذ موافقت اصولی مواجه شده بود، استاندار اردبیل دستور داد تا دستگاههای اجرایی استان باید فرآیند صدور مجوز را در وب سایتهای خود بارگذاری کنند تا موجب سردرگمی سرمایه‌گذاران نشوند و مقرر شد اداره کل راهداری پس از بررسی درخواست متقاضی در مدت یک هفته تمامی استانداردها و محدودیتهای موجود برای این طرح را اعلام کند تا سرمایه‌گذار با رعایت آن موارد، زمین مورد نظر خود را برای سرمایه‌گذاری به آن اداره کل معرفی کند.

طرح پرورش گاوشیری از دیگر مواردی بود که سرمایه‌گذار بعد از استعلامات سیزده‌گانه از ادارات مربوطه با مشکل تغییر کاربری به علت مزروعی بودن زمین مورد نظر مواجه شده بود.

در این زمینه نماینده جهاد کشاورزی با اشاره به اعلام شرکت آب منطقه‌ای مبنی بر وجود دو چشمه برای آبیاری این زمین و زمینی که دارای حق‌آبه باشد به جز برای طرحهای خاص از جمله احداث سردخانه و انبار سیب زمینی، تغییر کاربری مجاز نیست و با توجه به اظهارات سرمایه گذار مبنی بر غیر قابل دسترسی بودن این آب به خاطر قرار گرفتن در شیب 70 درجه استاندار اردبیل دستور داد تا معاون طرح و برنامه سازمان جهاد کشاورزی استان بازدید مجددی از طرح کرده و گزارش آن را در جلسه بعدی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان اعلام کند.

در زمینه طرح توریستی گردشگری در شورابیل هم با توجه به اینکه سرمایه‌گذار سال 85 مجوز خود را از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دریافت کرده و برای این کار استعلامی از شهرداری خواسته شده که شهردار اردبیل از سرمایه‌گذار خواست احداث سازه‌ای بدون مجوز در زمین مورد نظر را رفع کند تا پروانه وی صادر شود.

بررسی مشکل طرح کمپ گردشگری در روستای دمیر چیلوی شهرستان بیله‌سوار آخرین موردی بود که مطرح و مقرر شد مشکل وی در جلسه کارشناسی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری بررسی و در صورت عدم حل مشکل به جلسه اصلی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آورده شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به تلاشهای مرکز خدمات سرمایه‌گذاری برای حل مشکلات طرحهای سرمایه‌گذاری در استان گفت: با توجه به محدودیت منابع دولتی در حال حاضر جلب و جذب سرمایه‌گذاری‌ها مهم‌ترین راهکار برای توسعه استان است.

هاشم مظفری افزود: انتظار می‌رود مسئولان استانی نیز در زمینه رفع مشکلات در مسیر طرحهای سرمایه‌گذاری استان همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند تا بتوانیم با توسعه سرمایه‌گذاریها و اجرای طرحها در این زمینه شاهد رونق هر چه بیشتر اقتصادی در استان باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 641248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =