آلفابت (پدر گوگل) به جای اینترنت بالنی در هند از فناوری اینترنت لیزری استفاده خواهد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، جعبه‌های لیزر به جای بالن در ایالت اندرا پرادش هند بکار گرفته خواهد شد تا جمعیت بدون اینترنت این ایالت، صاحب نت شوند.

آلفابت در این پروژه از فناوری FSOC که در لابراتوار خود توسعه داده، استفاده خواهد کرد و بیش از 2000 هاب ساخته شده را برای کاربران اندرا پرادش بکار خواهد گرفت.

با این فناوری شکاف بین آنتن‌ها و هات اسپات وای فای از طریق لیزر پر می‌شود و این فناوری مشابه فناوری فیبر نوری، منهای کابل است.(در پروژه بالن اینترنتی، اتصالات LTE از طریق بالن ارسال شده در آسمان فراهم می‌شود.)

کمتر از 20 درصد جمعیت 53 میلیون ایالت اندرا پرادش به اینترنت وصل بوده و دولت محلی قصد دارد تا 2019 بیش از 12 میلیون نفر دیگر را از این طریق اینترنت‌دار کند. آلفابت برنامه توسعه اینترنت در هند برای گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت را دنبال می‌کند.

واحد آلفابت ایکس اخیرا مسوول اینترنت‌دار کردن طوفان زدگان در پورتوریکو از طریق بالن شد که پروژه به خوبی جلو رفت اما حالا قصد دارد برای کاربران هندی از طرح آلترناتیوِ اینترنت لیزری استفاده کند.

هم زمان فیس‌بوک نیز با پهپاد غول‌پیکر Aquila در حال توسعه اینترنت 2 گیگابیت بر ثانیه‌ای در هند است تا سرویس اکسپرس وای فای خود را در این کشور رونق دهد و هم‌زمان گوگل به عنوان رقیب وارد صحنه شده تا با اینترنت لیزری، مناطق دورافتاده هند را صاحب اینترنت کند.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =