فرهاد نفرزاده ، سرمربی سایپا شاید ناراحت ترین مربی پلی آف باشد.

به گزارش خبرآنلاین؛ تیم او همیشه یک پای فینال بود و امسال هم به رغم جوانی خوب برای بقیه رقبا خط ونشان کشیده بود.سایپا که یک برد و یک باخت مقابل متین گرفته بود،با امیدواری تمام پا به سالن شهید گل عباسی ورامین گذاشت .شاگردان او می خواستند با دست پر برگردند اما نشد.شرایط طوری پیش رفت که نارجی پوشان یک امتیاز مانده به پایان ست پنجم از زمین بیرون امدند.داور هم باخت فنی 3 – صفر را به نام انها زد تا متین اولین فینال لیگ را در اولین حضورش تجربه کند.نفرزاده درباره باخت تیمش می گوید:«بازی در فضای سالن ورامین برای هر تیمی فوق العاده سخت است.در آخرین بازی دور برگشت،بازیکنان ملی پوش و باتجربه کاله مثل؛حمزه زرینی،فرهاد قائمی،شهرام محمودی از جو بازی ناراضی بودند و به ان اعتراض داشتند.بنابراین بازی برای بازیکنان جوان من چقدر می تواند سخت تر باشد.در حالی که برای رسیدن به فینال تیمم دنبال پیروزی بود. اما بازی اخر متین با کاله تشریفاتی بود.از طرفی ورامینی ها به خاطر گرفتن میزبانی این بازی از یک هفته قبل همه کار کردند.پای امام جمعه ،فرماندار،نمایندگان مجلس و... را وسط کشیدند تا بازی از 12 هزار نفری به آنجا برود.این مساله نشان می دهد چقدر برایشان میزبانی مهم بود.»

او درباره اتفاقات بازی می گوید:«در این شرایط تیم من دو ست اول جلو بود. در ست سوم هم 15 – 12 جلو بود وقتی بازیکنم درخط سرویس بود برق سالن قطع شد.داور باید پوئن سرویس را به جا اعلام می کرد اما نتیجه شد 15 -13 .برق سالن به دستورکادر فنی قطع شد.بعد 15 – 20 دقیقه قطعی برق، جوداوری هم برگشت.دائما داور دوم خطای بازیکنان مرا می گرفت.در مقابل هیچ خطایی از متینی ها نمی گرفت.همه خطاها هم به ضرر تیمم شد.وقتی برق وصل شد تیم من 16 – 13 جلو بود، فیاضی پاس پاسور را به امتیاز تبدیل کرد اما میز منشی به داور اشاره کرد و پوئن برگشت. اگر همان امتیاز برنمی گشت تیم من 3 – صفر برنده بود.میکائیل تاجر هم ضربه ای را به اوت زد اما امتیاز را به متین دادند و این تیم برنده شد.»او معتقد است قطعی برق سالن از قبل پیش بینی شده بوده:«نمی شود گفت انها قطع برق در کرج را تلافی کردند،بلکه برنامه از قبل پیش بینی شده بود.آنها امادگی داشتند که این اتفاق رخ دهد.»

سرمربی سایپا باخت تیمش را به مسائل فنی ربط نمی دهد:«تیم من به خاطر بازی و مسائل فنی نباخت.از نظر فنی تیم من 3 – صفر برنده بازی بود. اما به خاطر حاشیه ها بازنده شد.»او درباره بیرون رفتن تیمش از زمین در ست پنجم می گوید:«در ست پنجم داور سه خطا را به نفع ما نگرفت،در عوض امتیاز را هم به متین داد،نتیجه شد 13 -11 .بازیکنان جوان من مگر چقدر می توانند زیر فشار و با این شرایط خودشان را کنترل کنند؟از طرفی من تیم را بیرون نکشیدم.خود بازیکنان تصمیم گرفتند ادامه ندهند. برای من این شرایط دردآور بود.اصلا ادامه بازی چه فایده داشت؟»او حرف سعید درخشنده ناظر بازی را درباره ایراد به داوری به خاطر باخت رد می کند:«در دور برگشت تیمم از 22 بازی هفت مسابقه را باخت.شما یک سند بیاورید که من به داوری اعتراض کرده ام.حتی بازی اول را هم 3 – صفر باختیم من حرف درباره داوری نزدم.در دوسال قبل حضور تیمم در لیگ چه برده ایم و چه باخته ایم حرفی از داوری نزده ام.مگر می شو اعتبار و ابروی خود را زیر پا بگذاریم؟مگر سال قبل درفینال بازی را به کاله واگذار نکردیم.کار سختی بود اما من اعتراضی کردم؟فکر می کنم درخشنده که ناظر بازی بود باید تجدید نظر کند.کدام مسابقه داخلی و خارجی اجازه می دهند یک نفر اضافه در کف سالن باشد. در سالن ورامین 300 نفر تماشاگر و هوادار در زمین بودند. چه نظارتی او انجام داد؟من فیلم بازی را نشان می دهم که انها مهمان نبودند. هوادارانی بودند که چه جوری به بازیکنم که می خواست سرویس بزند فحش می دادند،سوت می زدند. تعریف مهمان با با هوادار دو آتیشه فرق می کند.»

نفرزاده حق شاگردانش را فینال می داند:«با وضعیت اقتصادی کشور،باشگاه سایپا هم بودجه اش کم شد درحالی که بقیه تیم ها افزایش بودجه داشتند.تیمم با ترکیب بازیکنان جوانی پا به لیگ گذاشت که همه تربیت شده باشگاه خودمان است. ما دنبال والیابل بودیم نه حاشیه و بی اخلاقی.در این سه سال هم با معرفی بازیکنان به والیبال ثابت کرده ایم.که حاشیه ساز نیستیم.هیچ وقت به مسائل داوری اشاره نکرده ایم. بازیکنان جوان من که به پلی آف رسیدند،حقشان فینال بود.»او که انگار خیلی برای سومی لیگ انگیزه ندارد می گوید:«بالاخره وظیفه امان است تا آخر لیگ بازی کنیم.اما همه برنامه من فینال بود و بس.برایش هم تلاش کردیم.حالا کار سختی داریم.بازی آخر برای سومی شرایط سختی دارد.»

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 281222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =