گزارش های موسسات بین المللی تایید می کند صنعت حمل و نقل ایران پس از رفع تحریم ها به سمت توسعه حرکت می کند.

به گزارش بيزينس مانيتور صنعت حمل و نقل نیز همگام با بهبود اقتصاد جهان بعد از پایان بحران مالی جهانی روند رو به رشدی را تجربه می کند، به خصوص حمل و نقل هوایی در منطقه خاورمیانه رو به گسترش است. با این وجود هنوز هم خطراتی مانند به کار گیری سیاست های ریاضتی در اروپا و ماندگاری نرخ بالای بیکاری در آمریکا صنعت حمل و نقل را تهدید می کند.

اگرچه پیش از این اسکله بندرعباس نشان داده که توان وفق دادن خود با شرایط مختلف را دارد و به علاوه حمل و نقل دریایی از این بندر در سال گذشته رشدی قابل توجهی را تجربه کرده است  اما با این حال چشم انداز میان مدت حمل و نقل در ایران چندان خوشبینانه نیست. تاثیر تحریم های بین المللی بر بخش حمل و نقل دریایی ایران محسوس بوده و توسعه خطوط راه آهن جهت گسترش مبادله با کشورهای همسایه ضروری به نظر می رسد.

 پیش بینی می شود که میانگین رشد حمل و نقل دریایی از  بندرعباس تا سال 2015 معادل 71/2 درصد باشد.  میانگین رشد سالیانه صنعت حمل و نقل ریلی در ایران تا سال 2015 معادل 66/1 درصد تخمین زده شده است.  انتظار می رود که صنعت حمل و نقل هوایی به طور متوسط تا سال 2015 رشد سالیانه 73/0 درصدی را تجربه کند.

بيزينس ملنيتور گزارش مي دهد ایران در حال سرمایه گذاری هنگفت جهت توسعه زیرساخت های حمل و نقل ریلی خود است. این کشور امید دارد تا طی  چند سال آینده موفق به جذب 25 میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل ریلی شود.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =