معاون وزیر ارتباطات از پیش‌بینی جهانی برای ایران در سال 2020 وکسب درآمد 200 هزار میلیارد تومانی از طریق ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت.

به گزارش خبرآنلاین، مرتضی براری در حاشیه نشست شورای اداری استان سمنان درجمع خبرنگاران افزود: پهنای باند در استان سمنان در سه سال گذشته از هشت گیگابیت بر ثانیه به 40 گیگابیت بر ثانیه افزایش‌یافته و استان در این حوزه پنج برابر رشد داشته است اما در حال حاضر فقط 12 گیگ آن استفاده‌شده و 28 گیگ بدون استفاده مانده است.

وی با اشاره به رتبه دوم استان سمنان در توسعه زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور بعد از استان تهران گفت: شبکه فیبر نوری استان سمنان به 6 استان مجاور آن توسعه داده‌شده و تاکنون 285 کیلومتر فیبر نوری در این استان احداث‌شده است که تا پایان دولت به 600 کیلومتر افزایش پیدا می‌کند.

به گفته وی ضریب نفوذ اینترنت خانوار در استان سمنان بیش از 50 درصد و در جایگاه نخست کشور است و در شاخص توسعه‌یافتگی در حوزه فناوری اطلاعات، سمنان دومین استان پس از تهران است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومانی دولت در ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی کشور خاطرنشان کرد: ۱۲ هزار میلیارد تومان از این سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی و چهار میلیارد تومان آن توسط بخش دولتی تأمین شده است.

براری سهم ایران از بازار درآمدی ارتباطات و فناوری اطلاعات دنیا را در سال گذشته ۳۹ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تا سال ۲۰۲۰ این رقم براساس هدف‌گذاری انجام‌شده باید بیش از ۵ برابر شود تا به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برسد.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 615987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =