کتاب‌هایی که بازیگر «هری پاتر» در مترو جا می‌گذارد جهانی شد

ایسنا نوشت: اما واتسون، بازیگر فیلم‌های «هری پاتر» برای ترویج کتاب‌خوانی در ایستگاه‌های مترو و اماکن عمومی، کتاب قایم می‌کند. این پروژه همزمان با روز جهانی زن (چهارشنبه هشتم مارس 2017- 18 اسفند 95) در ۲۶ کشور اجرا شد.

اما واتسون که یک باشگاه کتاب‌خوانی به نام «خود مشترک ما» دارد، از سال ۲۰۱۲ پروژه «کتاب‌ها در زیرزمین» را راه‌اندازی کرد. او در وسایل نقلیه عمومی مخصوصا ایستگاه‌های مترو، کتاب‌هایی را قایم می‌کند تا افرادی که پیدایشان می‌کنند آن‌ها را رایگان بخوانند.

                                                                                      لندن

بی‌بی‌سی همچنین نوشته است، این پروژه که (چهارشنبه هشتم مارس 2017- 18 اسفند 95) همزمان با روز جهانی زن نام «پری‌های کتاب» را به خود گرفت، در ۲۶ کشور دنبال شد و حالا دیگر برنامه‌ای بین‌المللی است.

اما واتسون که در فیلم‌های اقتباسی «هری پاتر» نقش هرمیون را ایفا کرده است، طی هفت سال گذشته هر هفته ۲۵۰ کتاب در ایستگاه‌های مترو لندن جا گذاشته است. در تمام این کتاب‌ها  دست‌خط این بازیگر جوان دیده می‌شود که برای خواننده آرزو کرده از مطالعه کتاب لذت ببرد. واتسون همچنین خوانندگان را تشویق کرده است کتاب را در مکانی عمومی قایم کنند تا افراد دیگری هم بتوانند به رایگان آن را بخوانند.

                                                                                دهلی

این بازیگر پروژه «کتاب‌ها در زیرزمین» را با عنوان «سیستم قرض دادن کتاب در کتابخانه عمومی» توصیف کرده و امیدوار است این کار به ترویج بیشتر کتاب‌خوانی و علاقه‌مند کردن مردم به مطالعه کمک کند.

از روز گذشته افرادی از سنگاپور، ژاپن، هند، دبی، آمریکا، نیوزیلند، مجارستان و ... شروع به انتشار عکس‌هایی از کتاب‌هایی کرده‌اند که در مکان‌های عمومی جا گذاشته‌‌اند.

                                                                                دبی 

کمپین جا گذاشتن کتاب اولین بار در سال ۲۰۰۱ توسط رون هورنبیکر با عنوان  «Book Crossing»  یا «کتاب در گردش» شکل گرفت. این اقدام فرهنگی اکنون در نقاط مختلف جهانی طرفداران بسیاری دارد اما کشور آمریکا، سپس آلمان و انگلیس، بیش‌ترین سهم را در این کتابخانه جهانی دارند. هلند،‌ فنلاند، کانادا، استرالیا، فرانسه‌، پرتغال‌ و اسپانیا هم به ترتیب در این فهرست قرار دارند. کسانی که عضو کمپین بین‌المللی «کتاب در گردش» هستند آثاری را که مطالعه کرده‌اند رایگان و بدون هیچ ادعایی در مکان‌های عمومی جا می‌گذارند تا افراد بیش‌تری از آن‌ها استفاده کنند. 

                                                                             بوداپست 

57242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 644656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =