تغییرات در لیست ملی پوشان والیبال پازل کواچ برای لیگ جهانی را به هم ریخت.

مهری رنجبر-خبرگزاری خبرآنلاین؛تیم ملی والیبال با سه تغییر به پراگ رفت. همان طور که اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی در آخرین تمرین تهران  گفته بود . آرش کشاورزی، میکائیل تاجر و رضا عابدین از هلسینکی به تهران برگشتند و فرهاد پیروت پور،مصطفی شریفات هم مسافران تهرانی به پراگ هستند . محمد جواد معنوی نژاد هم با پایان رقابتهای زیر 23 سال آسیا از میانمار به جمع ملی پوشان اضافه می شود. در این بین تنها پوریا فیاضی که قرار بود همراه معنوی نژاد به پراگ برود،جا ماند. آن هم به خاطر اینکه حمزه زرینی حسابی  در اردوی فنلاند  خودی نشان داده و بازی اش بد جوری به دل کواچ نشسته است. بنابراین با اینکه سرمربی از قبل اسم حمزه را برای اردوی چک نداشت اما او را در لیستش حفظ کرد.

امیر خوش خبرسرپرست تیم ملی هم  می گوید:« با عملکرد خیلی خوب حمزه در اردوی فنلاند ،کادر فنی تصمیم گرفت تا او در ترکیب بماند.» اما در این جابه جایی دو عامل  تاثیرعمده ای داشت ؛ مصدومیت و ویزا. کواچ که قبل از سفر به فنلاند همه برنامه هایش را مشخص کرده بود ،اما با مصدومیت بازیکنان کلیدی اش  تا حدی سورپرایز شد. عضله دوقلوی پای شهرام محمودی در تهران کشیده شد و او با مصدومیت راهی فنلاند شد و از طرفی آماده نبودن صد در صدی امیر غفور دیگر پشت خط زن تیم ملی کمی سرمربی را نگران کرد. محمودی که در فنلاند تنها زیر نظر سیامک افروزی پزشک تیم تمرین کرد و اجازه بازی نداشت. عادل غلامی  سرعتی زن تیم ملی هم به خاطر کمر درد پنج روزی استراحت اجباری خورد .

 با این شرایط کواچ ترجیح داد فرهاد پیروت پور قطر پاسور تیم ملی ب را به جمع بازیکنانش اضافه کند،چرا که او هم از نظر فنی قابل اعتماد است و هم ویزای امریکا را دارد. در حالی که میکائیل تاجر پشت خط زن با اینکه بازیکن خوبی است اما ویزای امریکا ندارد. بنابراین کواچ با سه پشت خط زن شاید خیالش راحت تر باشد. مصطفی شریفات بازیکن دفاع وسط تیم متین ورامین هم به خاطر آمادگی اش به پراگ رفت تا در دوبازی با چک محک بخورد ،هرچند شاید او  به امریکا نرود. اما محمد جواد معنوی نژاد کاپیتان تیم ملی جوانان سال قبل و بازیکن فصل قبل پیکان ،ظاهرا  به خاطر توانایی بازی  در دو پست ، انتخاب شده است؛هم دریافت کننده قدرتی و هم پشت خط زن. با این حساب بوبان سرمربی تیم ملی و دستیارانش از دیروز کار با تیمش را در پراگ شروع کرد. کادرفنی 17 نفر را تمرین می دهد و بعداز دو بازی تدارکاتی با تیم ملی جهموری چک 15 سربازش را برای بازی در لیگ جهانی انتخاب کرده تا به امریکا ببرد و دوبازیکن به تهران برمی گردند.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وروجك A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    23 1
    دلم واسه حمزه تنگ شده/
  • علی A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    17 3
    کواچ کارش درسته. پیروت پور پرشی که داره تو ایران بی نظیره اسپک زن خیلی خوبیه. شریفات هم دوست دارم بره جای فائزی اینطوری تیم ملی خیلی رویایی میشه از نظر من.
  • ایرانی A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    4 7
    ایران در لیگ جهانی ها اکثرا جلو تیم هایی که سرعتی زن قدبلندی دارند می بازه چون غلامی واقعا نمی تونه این هارو دفاع کنه فائزی هم کم تجربه است.فقط موسوی سرعتی است که میشه روش حساب کرد.به نظرم امسال عادل غلامی نباید به تیم ملی دعوت می شد.سرعتی اول تیم ملی باید موسوی می شدسرعتی دوم محمدحسن صنوبری که که خیلی قد بلنده و خوبه وسرعتی سوم هم حامدرضایی سرعتی زن ارومیه که32سالشه وباتجربه است می شد.غلامی تولیگ اصلا خوب بودامسال ولی بازم سرعتی زن دوم استقدش هم کوتاهه194واسه سرعتی زن از استاندادرهم پایین تره حداقل باید2مترباشه سرعتی زن
  • محمد احمدی FI ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    6 0
    یعنی همه اینارو که گفتی کواچ نمیدونه تو میدونی؟؟