دانشگاه شهرکرد برای اولین بار در فهرست دانشگاه های یک درصد برتر دنیا قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهرکرد ، پایگاه شاخص‌های اساسی علم آی.اس.آی (ISI-ESI) فهرست دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی برتر را هر دو ماه یکبار به روز رساني می‌کند و به معرفی دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی یک درصد برتر دنیا می‌پردازد و بر اين اساس دانشگاه شهركرد برای اولین‌بار در فهرست دانشگاه‌های یک درصد برتر دنیا قرار گرفت.

 رشد کیفیت تولیدات علمی کشور، مهمترین عامل افزایش تعداد دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور در جمع موثرترین‌ها است. وی همچنين افزود: در خرداد ماه ۱۳۹۴ بررسی پایگاه شاخص‌های اساسی علم نشان داد که ۳۰ دانشگاه/پژوهشگاه از جمهوری اسلامی ایران در جمع دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های یک درصد برتر دنیا قرار گرفتند. در آبان ماه ۱۳۹۴ با رشد کیفیت تولیدات علمی در کشور تعداد دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور به ۳۳ مورد افزایش یافت. این رقم در خرداد ماه ۱۳۹۵ به ۳۵ رسید. در دی ماه ۱۳۹۵ بررسی برترین‌ها در ESI نشان داد که این رقم به ۴۳ مورد رسید. در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ تعداد دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها به ۴۵ مورد رسید. در آخرین بررسی صورت گرفته مشخص شد که تعداد دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور به ۵۰ مورد افزایش یافته است.

بر اساس اين گزارش ۲۲ دانشگاه از دانشگاه‌های جامع كشور شامل: دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، شیراز، فردوسی مشهد، تبریز، شهید بهشتی، اصفهان، رازی، گیلان، بوعلی سینا، کاشان، شهیدباهنرکرمان، ارومیه، سمنان، یزد، یاسوج، الزهرا (س)، خلیج فارس، شهرکرد، مازندران، بین‌المللی امام خمینی(ره) و محقق اردبیلی در بین موثرین‌های دنیا جای گرفتند.

گفتنی است، در دانشگاه شهرکرد هم اکنون بیش از ۸ هزار دانشجو در ۱۸۴ رشته تحصیلی (۵۳ رشته کارشناسی، ۸۲ رشته کارشناسی ارشد،۴۸ رشته دکتری تخصصی و یک ‌رشته دکتری حرفه‌ای) مشغول به تحصیل هستند همچنین ۳۲۱ نفر عضو هیات علمی شامل ۲9 استاد، ۹2 دانشیار، ۱86 استادیار و ۱۴ مربی در ۸ دانشکده (کشاورزی، فنی و مهندسی، منابع طبیعی و علوم زمین، ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، دامپزشکی، علوم ریاضی، هنر و علوم انسانی فارسان)، ۵ پژوهشکده (فناوری جنین، زیست‌فناوری، بیماری‌های مشترک انسان و دام، مرکز تحقیقات منابع آب، نانوتکنولوژی)، قطب علمی آنالیز غیرخطی- بهینه‌سازی و کنترل، گروه پژوهشی فتونیک و مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه مشغول به فعالیت های علمی و پژوهشی هستند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =