۰ نفر
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
چهارمین استارت‌آپ رشت (گرایند) برگزار شد

روز سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه چهارمین استارت‌آپ با حضور آقای علیرضا امیرمستوفی کارآفرین ایرانی مقیم آلمان در پارک علم و فناوری گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری گیلان ، روز سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ماه چهارمين استارت‌آپ با حضور آقاي عليرضا اميرمستوفيان كارآفرين ايراني مقيم آلمان در پارك علم و فناوري گيلان برگزار شد.
ابتداي اين مراسم كه با پخش آياتي چند از قرآن كريم و سرود ملي جمهوري اسلامي آغاز شد آقاي شهبازي نماينده استارات آپ و مسئول برگزاري اين همايش ضمن خيرمقدم به ميهمانان از پارك علم و فناوري گيلان به خاطر حمايت‌هاي اين سازمان تشكر و قدرداني نمود.
سپس جناب آقاي مهندس تكريمي معاون محترم پشتيباني پارك علم و فناوري گيلان ضمن خرسندي از برگزاري اين استارت‌آپ و خير مقدم به مدرس و ميهمان ويژه اين همايش، در خصوص تاريخچه پارك علم و فناوري گيلان و همچنين ساختارهاي حمايتي آن مطالبي را بيان كرد و گفت: اين سازمان با داشتن مراكز رشد در شهرستان‌هاي استان و وجود ساختارهاي حمايتي از جمله كانون‌ها، هسته‌هاي تحقيقاتي و مراكز رشد، آمادگي حمايت و تجاري‌سازي از ايده‌ها و طرح‌هاي نوآورانه را دارد.
ايشان در ادامه در خصوص ناپايداري در تنوع نوآوري و فناوري گفت: بزرگترين دغدغه مخاطبين فناوري‌ها، تنوع در فناوري‌هاي مختلف و چگونگي بهره‌مند شدن از آنهاست كه به واسطه تنوع و سرعت تغيير در فناوري، همواره زندگي مردم را به چالش كشيده است.
ايشان در خصوص ورود فناوري به زندگي مردم گفت: حجم بالاي اطلاعات در زندگي روزمره باعث به وجود آمده پديده‌ي گران‌باري اطلاعات شده‌است كه سبب شده تا عدم تعادل در روند زندگي بوجود آيد و اين اين عدم تعادل يكي از موانع توسعه محصوب مي‌شود.
ايشان در ادامه گفت: براي حفظ تعادل در زندگي بايد مهارت‌هايي آموخته و فراگرفته شود و امروزه با توجه به تعريف سواد علمي و فناوري يونسكو، مي‌بايستي براي انجام كارها مهارت لازم را كسب نمود و اين سازمان براي برقراركردن تعادل در زندگي مهارت‌هاي زندگي را پيشنهاد مي‌كند.
معاون پشتيباني پارك علم و فناوري گيلان درباره تبديل دانايي به دارايي گفت: من اميدوارم كه نسل جوان ما با نگاهي متفاوت و برون‌گرا نقش گسترده‌اي در توسعه ايفا نمايند تا از دانايي به دارايي برسند.
در ادامه اين استارت‌آپ آقاي سپهري مدرس اين همايش با معرفي كتاب راهنماي استارت‌آپ نوشته «Sam Altman» چكيده‌اي از اين كتاب را ارائه نمود.
ايشان در ادامه مطالب خود در خصوص شتاب دهنده‌ها در دنياي اقتصاد امروزي گفت: در دنيا، مراكزي هستند كه ايده‌هاي قابل تجاري‌سازي را جذب و برروي آنها سرمايه‌گذاري لازم را انجام مي‌دهند و در نهايت خود به عنوان سهامدار آن ايده خواهند بود و به اين روش علاوه بر حمايت از طرح‌ها، شركت‌هاي نوپا در زمينه‌هاي مختلف فناوري بوجود مي‌آيند و يك روند اقتصادي را بوجود مي‌آورند.
آقاي سپهري در خصوص فصل‌هاي اين كتاب توضيح داد و گفت: چهار مرحله براي يك ستارت‌آپ در كتاب آمده كه نمايش مي‌دهد كه چگونه يك استارت‌آپ به وجود مي‌آيد و بايد چگونه اكوسيستم خود را حفظ كند. و مهمترين قدم آن پيدا كردن و همراه كردند چند نفر به عنوان هم‌تيمي «هم‌بنيان‌گذار» است.
مدرس اين دوره استارت آپ، به سه سوال اصلي در اين كتاب اشاره كرد و گفت: سه سوال اصلي يعني، «قصد توليد چه محصولي را داريد» ، «چه كساني نياز مبرم به محصول شما دارند» و « وسعت بازار در حال و آينده چقدر خواهد بود» از سوالات مهم و اصلي است كه قبل از راه اندازي يك استارت‌آپ بايد پاسخ آن را شفاف بيابيد تا بتوانيد گام نخست را صحيح برداريد.
ايشان در خصوص فناوري‌هاي تحول‌آفرين و اينكه بهترين ايده‌ها همواره بد بنظر مي‌رسند مطالبي را ارائه نمود كه مورد توجه حاضرين قرار گرفت.
در پايان با اشاره به ويژگي‌هاي هم‌تيمي «هم‌بنيان‌گذاران» گفت كه تعصب و انعطاف‌پذيري دو ويژگي مهم در انتخاب هم‌تيمي و موفقيت در كارها مي‌باشد.
در ادامه اين همايش آقاي عليرضا اميرمستوفيان ايراني مقيم آلمان و يكي از كارآفرينان موفق در آن كشور ضمن معرفي خود از چگونگي و ايجاد شركت خود با حاضرين گفتگو كرد و تجارب خود را براي ايشان بيان كرد.
آقاي اميرمستوفي در سيزده سالگي، ساكن كشور آلمان شد و از همون ابتدا در دوران دبيرستان در رياضيات خوش‌درخشيد و با انتخاب رشته كامپيوتر در دانشگاه پذيرفته شد كه با توجه به علاقه به رشته برق تغيير رشته داد و در آكادمي برق و الكترونيك مشغول به تحصيل شد.
ايشان در زمان دانشجويي به كارهاي مختلف اشتغال داشته و از اين راه هم كسب تجربه و هم درآمدي كسب نمود تا اينكه در يكي از شركت خدماتي الكترونيكي به عنوان مديريت بخش آگهي‌ها و ارتباط با مشتريان پذيرفته و مشغول به كار شد.
در طي مدتي كه در آن شركت مشغول به كار بود ايده نرم‌افزار ارسال و بررسي ايميل‌هاي تبليغاتي را دنبال كرد و به همراه يكي از دوستانش توانست نرم افزار «ارسال ايميل‌هاي انبود و بررسي بازخورد آن» را طراحي و توليد نمايد و براي اين منظور شركت اورنج را تاسيس و كارآفريني و كسب و كار خود را آغاز نمود.
در قسمت اول اين استارت آپ و قبل از شروع رسمي آن، مدعوين با هدف آشنايي و شبكه‌سازي در روند استارت‌آپ در سالن پذيرايي گردهم آمدند و گفتگو كردند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =