جذب 6 میلیاردو750 میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی  درشهرستان بن

فرماندار بن گفت: سهم این شهرستان از تسهیلات استان، ۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال بود که توسط هفت دستگاه اجرایی جذب و به متقاضیان پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری ، کمال اکبریان  در ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان که با حضور رئیس جهاد دانشگاهی استان تشکیل شد افزود: این تسهیلات با سود ۴ درصد توسط دستگاهای اجرایی شهرستان از جمله صنعت و معدن، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته امداد و بهزیستی به بانکهای عامل معرفی و پرداخت گردید.

اکبریان خاطرنشان کرد: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و به منظور ایجاد اشتغال پایدار می بایست تغییر نگرش و رویکرد و تجاری سازی مشاغل خانگی با آموزش صورت پذیرد.

وی بر برندسازی تولیدات شهرستان از جمله خاتم شیخ شبان تأکید کرد و یادآور شد: می توان با برگزاری جلسات آموزشی، اتصال حلقه های تولید و بازار فروش برای حمایت از تولیدکنندگان را تقویت کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان نیز در این جلسه جزئیات طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی را تشریح کرد.

وحید خلیلی گفت: نگرش‌ها و روش‌ها نسبت به موضوع اشتغال به روز نیست و دو گزینه شغل و تسهیلات به تنهایی اشتغال پایدار ایجاد نمی‌کند.

وی شناسایی مزیت‌ها، اولویت‌بندی مشاغل در استان، آموزش، مشاوره و توانمندسازی، کمک به به‌روزرسانی و تولید استاندارد، شناسایی بازارهای هدف، اتصال به بازار و تجاری‌سازی و فروش محصول را از مراحل مختلف اجرای طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی برشمرد.

این طرح به صورت آزمایشی-الگویی (پایلوت) در هشت استان کشور از جمله چهارمحال و بختیاری در حال اجراست.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 744816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =