معاون فرماندار  رشت: مردمی بودن و اهمیت به مردم‌سالاری از مهم‌ترین ویژگی‌های امام (ره) بود

علی وارسته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان رشت با اشاره به درپیش بودن بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام گفت: مردمی بودن و اهمیت به مردم سالاری دینی از مهمترین ویژگی های امام (ره) بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از  روابط عمومی فرمانداری شهرستان رشت ، علی وارسته در جلسه هماهنگی و تبیین برنامه های بزرگداشت سالگرد ارتحال امام و قیام 15 خرداد افزود: همین مردمی بودن امام ( ره) و بعد از رحلت ایشان مقام معظم رهبری بوده که امروز شاهد حضور پرشور و با شکوه مردم و به منصه ظهور گذاشتن مردم سالاری دینی در انتخابات 29 اردیبهشت ماه امسال بوده ایم.

وی اظهار کرد: مردم ایران اسلامی انتخابات را به گونه ای رقم زدند که نه تنها خواسته و برنامه ریزی دشمنان برای عدم شرکت مردم و حضور کمرنگ آنان در انتخابات به وقوع نپیوست بلکه بدلیل مشارکت گسترده مردم بسیاری از آنها چندین ساعت در صف ماندند و تعدادی از انها نتوانستند بدلیل اتمام زمان قانونی رای بدهند.

وارسته در ادامه با اشاره به همزمانی سالگرد ارتحال امام (ره) با ماه مبارک رمضان اظهار کرد: امسال بایستی متناسب با این ماه پرفضیلت جهت بزرگداشت ارتحال امام (ره) و قیام پانزدهم خرداد برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم. وی گفت : بر همین اساس ؛ امسال حرکت پای پیاده و سواره به سمت مرقد امام (ره) نداریم ؛اما طی روزهای چهاردهم و پانزدهم خرداد دو مراسم با شکوه و در شان مناسبت های این دو روز در رشت برگزار می شود.

وی گفت: علاوه بر دو مراسمی که در روزهای چهاردهم و پانزدهم خرداد در رشت برگزار می شود، برگزاری جلسات قرآنی و آمادگی هیات مذهبی و مساجد برای گرامیداشت این ایام نیز پیش بینی شده است.وی امام را سه نقطه طلایی آرمان های استقلال ، آزادی و معنویت دانست و افزود: امام به عنوان الگویی است که در همه ادوار می تواند یک ملاک و مبنا باشد و برنامه ریزی ها نیز در همین جهت انجام شود.

وارسته توجه به خدا و اخلاص را به تعبیر مقام معظم رهبری رمز موفقیت امام (ره) خواند و گفت: مکتب سیاسی امام (ره) برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) است و این مکتب معنویت و سیاست را در هم تنیده است. وی مهمترین کار امام (ره) را احیای اسلام ناب محمدی (ص) در سطح دنیا عنوان و خاطرنشان کرد: امام (ره) اخلاق ، سیاست و عرفان را باهم داشت.

همچنین در این جلسه دستگاه های مختلف برنامه های خود را برای چهاردهم ( بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام (ره) و پانزدهم خردادماه ( قیام خونین پانزدهم خردادماه سال 42) تبیین کردند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =