اصفهان - رئیس انجمن صنفی کارفرمایان استان اصفهان گفت: حفظ اشتغال موجود برای ما به عنوان یک فریضه در اولویت نخست قرار دارد و باید از واحدهای تولیدی موجود صیانت کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالوهاب سهل‌آبادی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در کانون کارفرمایی از بخش های صنعت، معدن، کشاورزی، شرکت های خدماتی و غیره حضور دارند، اظهار داشت: این کانون برای نخستین بار در کشور اقدام به صدور کارت کارفرمایی مطابق با یک اساسنامه و میثاق نامه کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از بندهای کارت های کارفرمایی تکریم کارگران است، ابراز داشت: در این کارت‌ها مواردی همچون تعداد کارگر و اختلافات کارگر و کارفرما مورد ارزیایی قرار می‌گیرد و اگر اختلافی باشد کارفرما شامل حال کارت زرین نمی‌شود.

سهل آبادی با تاکید بر اینکه نمی خواهیم کارت کارفرمایی ابزاری برای وصول مالیات شود، گفت: البته فرارهای مالیاتی را دنبال می‌کنیم و کسی که مالیات نمی دهد کارت زرین دریافت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی باید کارگران را دریافت، تاکید کرد: کارگرانی هستند که چندین ماه حقوق نگرفته در شرایط روحی و مالی سختی هستند و بسیاری از این کارگران به خاطر اینکه شغلشان را از دست ندهند حاضر به اعتراض نیز نیستند.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان استان اصفهان تاکید کرد: استفاده ماشین آلات فرسوده از دیگر مشکلات کارگران است که امنیت آنها را به خطر انداخته است.

وی در ارتباط با قراردادهای سفید امضا که از سوی کارفرمایان به کارگران تحمیل می شود، گفت: ما قراردادهای سفید امضا را خلاف شرع و عرف می دانیم و واحدهای زیر پله ای و یا اصناف اقدام به قراردادهای سفید امضا می کنند.

سهل آبادی با اشاره به اینکه انجمن صنفی کارفرمایان استان اصفهان در مجموع عملکرد خوبی داشته و توانسته بسیاری از واحدهای کوچک را با دنیا مرتبط کند، گفت: این کانون در استان اصفهان ١١٠ انجمن تخصصی در بخش های مختلف و ١٧٠ نماینده در هیات های حل اختلاف کارگری و کارفرمایی دارد از سوی دیگر تونسته در اصلاح ساختار مشاغل سخت و زیان آور نقش داشته باشد.

وی ادامه داد: تاسیس انجمن های صنفی پزشکی برای اولین بار در ایران در کانون کارفرمایان استان اصفهان صورت گرفته است.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان استان اصفهان ا اشاره به اینکه بیش از ٢٣ هزار نفر در استان اصفهان تحت پوشش بیمه بیکاری هستند، گفت: امسال حفظ اشتغال موجود برای ما به عنوان یک فریضه در اولویت نخست قرار دارد و باید از واحدهای تولیدی موجود صیانت کنیم.

 

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =