علی‌اکبر صفی‌پور، تاکید کرد بنیاد رودکی باید به عنوان مجموعه‌ای مهم در حوزه فرهنگ شناخته شود، نه مجموعه‌ای سالن که از طریق اجاره این مکان‌ها کسب درآمد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست مدیرعامل و هیئت مدیره بنیاد فرهنگی هنری رودکی و کارمندان این بنیاد در مجموعه‌ برج آزادی برگزار شد.

موضوع این نشست تبیین برنامه استراتژیک بنیاد رودکی و همچنین تبادل نظرات کارشناسان این مجموعه و مدیران ارشد بود.

در ابتدای نشست نماهنگی با موضوع اقدامات صورت گرفته در سال گذشته به نمایش درآمد و کارمندان مجموعه به شکل جامع از فعالیت‌های صورت گرفته در بنیاد رودکی آگاه شدند.

در ادامه این رویداد، عادل فیض مشاور استراژیک بنیاد رودکی به شرح برنامه‌های  این بنیاد پرداخت.

در این برنامه شش‌ بندی راهبردهای بنیاد رودکی که در آینده در دستور کار قرار دارد و همچنین وظایف کارکنان شرح داده شد.

در ادامه ابوالقاسم ایرجی از اعضای هیئت مدیره بنیاد رودکی به شرح و تبیین وظایف کارمندان پرداخت.

ایرجی با اشاره به این که با حضور دکتر علی‌اکبر صفی‌پور در راس بنیاد رودکی، این مجموعه در برهه‌ای ویژه قرار گرفته گفت: «ضمن قدردانی از تلاش‌ مدیران پیشین بنیاد، وظیفه خود می‌دانیم ایرادهای گذشته را اصلاح و ذیل برنامه راهبردی تبیین شده رو به جلو حرکت کنیم.»

 ایرجی ضمن اشاره به این که مجموعه تالارهای تحت نظر بنیاد میراث ماندگار برای هنرمندان است تصریح کرد: «تالارهای بنیاد رودکی و به خصوص تالار وحدت از مجموعه‌هایی است که تمام هنرمندان علاقه‌مند هستند در آن برنامه اجرا کنند؛ از این‌رو باید قدر این میراث ماندگار را بدانیم و به عنوان یک وظیفه حیاتی این میراث ماندگار را به بهترین شکل حفظ کنیم. از این رو باید همواره به خاطر داشته باشیم که این برنامه راهبردی که با مشارکت مدیران و کارشناسان تبیین شده است متعلق به خود ماست و در اجرای آن انگیزه کافی به خرج دهیم.»

 در ادامه این نشست علی اکبر صفی‌پور، مدیرعامل بنیاد رودکی گفت: «بنیاد رودکی حاصل همت و تجارب عزیزانی است که سال‌هاست در این مجموعه کار می‌کنند.»

او در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال گذشته گفت: «سال 96 به اعتقاد بنده سال بهره‌برداری از تلاش‌های 9 ماهه سال 95 است. تلاش‌هایی که به کمک کارکنان مجموعه صورت گرفته است.»

صفی‌پور در ادامه با اشاره به هویت کلیدی بنیاد رودکی گفت: «امسال باید تلاش ما برای پرداختن به تمام مواردی متمرکز شود که در اساسنامه بنیاد آمده است؛ چراکه در غیر این صورت مجموعه بنیاد به عنوان مجموعه‌ای مهم در حوزه فرهنگ شناخته نمی‌شود بلکه تبدیل به مجموعه‌ای سالن خواهیم شد که از طریق اجاره این مکان‌ها کسب درآمد می‌کند. در حالی‌که طبق اساسنامه، بنیاد رودکی مجموعه‌ای چند منظوره در حوزه فرهنگ است که قرار است حوزه تصدی‌گری را از دولت گرفته و در بخش‌های مختلف کار فرهنگی کند.»

صفی‌پور در ادامه صحبت‌هایش به شرح این اهداف پرداخت و توضیح داد: «ما در بنیاد رودکی ضمن توجه به اسناد بالادستی نظیر برنامه چشم‌انداز توسعه و نظایر آن باید جایگاه خودمان را در این اسناد درک کنیم و بدانیم که از چه طریقی می‌توان به بهترین شکل این جایگاه را حفظ کرد و ارتقا بخشید. بنیاد رودکی از آنجا که مجموعه‌ای خدمات رسان در حوزه فرهنگ است هم وظیفه دارد از تولیدات هنری فاخر حمایت کند و هم با کنار هم قراردادن هنرمندان اصیل خروجی مناسبی برای مخاطبانش داشته باشد. لذا در این مسیر می‌تواند الگوی بسیار برجسته‌ای در حوزه مدیریت یک مجموعه فرهنگی در سطح کلان باشد.»

مدیر عامل بنیاد رودکی در ادامه سخنانش راه تحقق این اهداف را این‌طور عنوان کرد که: «این کار شدنی نیست مگر آنکه تمام کارکنان بنیاد رودکی به عنوان همکاران بنیاد جایگاه و موقعیت خودشان را به خوبی درک کنند. هرکسی بداند وظایف و مسئولیت‌هایش چیست و نسبت به انجام آن‌ها متعهد باشد.»

او در ادامه افزود: «اولین بند سند استراتژیک بنیاد رودکی انگیزه را مبنای خود قرار داده است. بنابراین هرکسی باید انگیزه لازم برای انجام وظایفی را که مسئولیت آن را بر عهده دارد داشته باشد، چراکه انگیزه باعث اقدام مستمر و در ادامه تبدیل رویه به شکل الگو می‌شود.»

او با اشاره به تصویری که از بنیاد رودکی در مجموعه‌های فرهنگی منعکس می‌شود ادامه داد: «جای تاسف است که بنیاد رودکی به عنوان مجموعه‌ای معرفی شود که هزینه‌ساز است. مکانی که دیگران می‌آیند از آن برای ارائه آثار خود به مخاطبان استفاده می‌کنند اما خود مجموعه در این میان نادیده گرفته می‌شود؛ اگر قرار است بنیاد و جایگاه ارزشمند آن در مجموعه‌های فرهنگی آن‌طور که شایسته‌اش است دیده شود خود ما هستیم که باید این را بخواهیم و برای رسیدن به چنین جایگاهی تلاش کنیم.»

صفی‌پور در ادامه به موضوعات رفاهی کارکنان بنیاد اشاره کرد و گفت: «من به عنوان مدیرعامل بنیاد و به سهم خودم تلاش کردم تا کاستی‌هایی را که در این زمینه وجود دارد برطرف کنم. در برنامه استراتژیک وظایفی بر دوش بنده و هیئت مدیره است و ما تمام توان خود را به کار می‌بندیم که این وظایف را به خوبی به سرانجام برسانیم، اما وظیفه مهم‌تر که رسیدن بنیاد به جایگاه شایسته‌اش است بر عهده خود شماست که بخش اجرایی را بر عهده دارید.»

صفی‌پور در ادامه صحبت‌هایش به اهمیت ارکسترهای تحت نظر بنیاد اشاره کرد و گفت: «ارکسترهای سمفونیک و ملی و اهمیت آن‌ها را همه‌ ما باید به خوبی درک کنیم و بدانیم که موفقیت این ارکسترها موفقیت تمام ما است.»

57242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 654037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =