نظارت مستمر و دقیق بر مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی

معاون سیاسی- امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان بر ضرورت نظارت جدی بر اماکن تهیه، طبخ و تولید مواد غذایی در استان زنجان تاکید کرد و گفت: باید نظارت ها بصورت دقیق، جدی و مستمر از این مراکز انجام پذیرد تا از بروز معضلات در حوزه بهداشت و سلامت جامعه پیشگیری شود.

به گزارش خبرآنلاین، سید بیوک موسوی در دومین جلسه کارگروه تخصصی سلامت، ایمنی و امنیت غذایی استان زنجان، پیگیری و استمرار نظارت ها از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اطلاع رسانی از این نظارت ها را مهم دانست و خاطرنشان کرد: اگرچه اغلب مشکلات و آلودگی های مواد غذایی عمدتا در کلان شهرها گزارش شده است، ولی با توجه به قرارگیری در فصول گرم سال، استمرار نظارت های دقیق از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی همچنین به موضوع واردات مرغ کشتار شده از سایر استان ها به زنجان اشاره کرد و گفت: علاوه بر نظارت دقیق بر مسائل بهداشتی کشتارگاه های مرغ در استان زنجان، باید در زمینه ورود مرغ های کشتار شده سایر استان ها به زنجان نیز نظارت بهداشتی دقیقی صورت گیرد.
معاون استاندار زنجان در این جلسه، بیان معضلات، نارسایی ها و مشکلات عمومی جامعه در حوزه سلامت را از اهداف تشکیل جلسات کارگروه سلامت، امنیت غذایی استان برشمرد و اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی این کارگروه بیان معضلات اجتماعی مردم در حوزه بهداشت و سلامت است تا پیش از اینکه نارسایی ها و معضلات اجتماعی، بحران زا شوند و امنیت غذایی جامعه را به مخاطره اندازند، مورد رسیدگی قرار گیرند.
وی ابراز امیدواری کرد: مصوبات این کارگروه تخصصی، گام موثری در راستای ارتقاء بهداشت و سلامت جامعه و تامین امنیت غذایی مردم بردارد.
موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید جدی بر اهمیت تکمیل و احداث سرویس های بهداشتی در مراکز آموزشی و مدارس روستایی استان، تصریح کرد: ضروری است احداث سرویس های بهداشتی مدارس مستقر در مناطق روستایی استان تا آغاز سال تحصیلی جدید انجام شود.
معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه، مشکل نبود سرویس های بهداشتی در مدارس روستایی تنها از طریق مکاتبات اداری و انتظار برای دریافت اعتبارات، قابل حل نبوده و نیازمند عزم و اراده جدی و اقدامات عملیاتی است، خاطرنشان کرد: عدم رفع این مشکل تا مهرماه سال‌جاری و آغاز سال تحصیلی جدید از سوی هیچ یک از دستگاه های متولی پذیرفته نخواهد بود و در این صورت برخورد جدی با مدیران متولی این حوزه انجام خواهد شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 678913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =