ایسنا نوشت:

مدیر عامل یک شرکت اینترنتی معتقد است که ایجاد فضای رقابتی به بهبود وضعیت اینترنت کشور کمک می‌کند.

علی توسلی عضو کمسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌یی - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره وضعیت اینترنت کشور با مقایسه کشورهای همسایه اظهار کرد: اینترنت کشور ما در مقایسه با کشورهای همسایه از کیفیت پایین‌تری برخوردار است چون سرعت پایه در کشور ما برروی 128 مگابایت است اما در کشورهای همسایه پایه برروی 1 مگابایت است.

توسلی در ادامه تاکید کرد: ارایه سرویس اینترنت به علت وابستگی سرویسها به شرکت ارتباطات زیرساخت و دریافت پهنای باند بخش خصوصی از شرکت مخابرات، عملا کیفیت سرویس مستقل ممکن نیست.

توسلی در ادامه درباره تغییر وضعیت انحصاری بودن پهنای باند اینترنت گفت: اصولا قرار نبوده شرکت ارتباطات زیرساخت پهنای باند بفروشد، قبل از جمع کردن ماهواره‌ها، شرکتهای خصوصی مستقلا پهنای باند وارد می‌کردند و درخواست‌هایی برای ورود پهنای باند توسط بخش خصوصی بارها در نظام صنفی رایانه‌یی مطرح و پیگیری شده است.

توسلی در ادامه تاکید کرد: اگر شرکت‌ مخابرات امکانات خاصی را برای خودشان در نظر نگیرد و همه در یک وضعیت و سطح قرار بگیرند می‌توانیم شاهد بهبود شرایط باشیم.

او درباره پایین آمدن سرعت اینترنت در فواصل مختلف زمانی گفت: اختلالات غالبا مربوط به تامین کننده پهنای باند است، وقتی که چندین شرکت در یک زمان مشخص به مشکل می‌خورند نشان دهنده آن است که منشاء مشکلات مربوط به تامین کننده پهنای باند و سیستم ارتباطی است و به شر کت ها مربوط نمی شود.

وی افزود: وقتی مشکلات برای چندین شرکت هم زمان پیش می‌آید نمی‌توان گفت مشکل از یک شرکت خصوصی است و چند شرکت همزمان دچار مشکل خاص شده‌اند.

توسلی در پایان درباره توافق ژنو و تاثیر آن روی مساله اینترنت در کشور اظهار کرد: وقتی توافق کلی در سطح جهانی صورت می‌گیرد، طیف گسترده‌ای از فروشندگان وارد می‌شوند و فضای رقابتی ایجاد خواهد شد که می تواند به بهبود وضعیت در کشور کمک کند.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =