ایسنا نوشت:

جلسه بررسی طرح آمارگیری حسابهای اقتصادی بخش ICT استان با حضور مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

عبدالمجید غریب رضا، در حاشیه این جلسه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:‌ هدف از سفر به خوزستان بررسی پیشرفت فیزیکی طرح محاسبه حساب‌های ملی و اقماری بخش ICT کشور است که خوزستان به عنوان یک استان بزرگ و مهم معمولا مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مشاور وزیر ارتباطات افزود: خوشبختانه پیشرفت کار در خوزستان نسبتا خوب بوده است و کار اجرایی طرح نیز با کیفیت نسبتاً مناسبی در حال انجام است.

وی در خصوص برنامه‌های تدارک دیده‌شده برای حل مشکلات مطرح شده در جلسه، تصریح کرد: مشکلات و مسائل طرح با حضور مدیران کل مربوطه استان و اداره کل آمار استانداری که مسوول اجرایی پروژه است، مطرح و بررسی می‌شوند؛ همچنین جلسات کارشناسی با مدیرکل ارتباطات خوزستان و نیز مرکز آمار کشور برگزار می‌شود.

غریب رضا ادامه داد: خوشبختانه در خوزستان با توجه به تدابیر اندیشیده شده تا حدود زیادی مشکلات طرح برطرف شده است و طرح در این استان، نسبت به استان‌های دیگر از درجه‌ی پیشرفت خوبی برخوردار بوده است.

وی خاطرنشان کرد: هدف کلی این طرح محاسبه حساب‌های اقماری بخش ICT در کشور است. نهادهای بین‌المللی علاوه بر حساب‌های ملی که معمولاً مرکز آمار هرساله برای کل کشور و همه‌ی فعالیت‌های اقتصادی کشور تعریف می‌کند، حساب‌های اقماری را نیز باید توسط اداره کل ارتباطات محاسبه کنند. با این طرح اعداد و ارقام پایه و مهمی به دست می‌آید که با استفاده از آن‌ها می‌توان تصمیم‌های مهمی اتخاذ کرد و شرایط ICT در کشور را به صورت سالانه و بلندمدت مورد بررسی قرار داد.

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص برنامه‌های دیگر این وزارتخانه برای استان خوزستان عنوان کرد: بدون شک برای خوزستان برنامه‌های دیگری چون افزایش پهنای باند و سرعت اینترنت مطرح است. افزایش پهنای باند یک موضوع کشوری است و پهنای باند در کشور باید به ۱۵۰ گیگابایت برسد و این میزان بنابر تقاضای استان‌ها توزیع خواهد شد تا شرایط ارتباطی استان‌ها ارتقا یابد.

وی ابراز امیدواری کرد: در پایان برنامه پنجم شبکه‌ی اینترنت و پهنای باند ارتباطات کشور به ۵۰۰ گیگابایت برسد که خوزستان نیز به عنوان یک استان بزرگ و بهره‌بردار می‌تواند از این پهنای باند استفاده کند.

 

این جلسه با حضور مدیران کل واحدهای تابعه اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری، مدیرعامل آمارجویان پارس طرح آمارگیری حساب‌های اقتصادی بخش ICT و عضو کمیته هماهنگی و مدیریت اجرایی طرح برگزار شد.

 

56503

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =